MrL Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 (endret) Har du problemer med det norske rettssystemet? Flytt til USA, problem solved! "46 av de 65 innsatte ved Trandum utlendingsinternat er de siste dagene sluppet fri på grunn av streiken. De streikende ber nå folk om å låse husene sine og passe på lommebøkene." Hva hadde du sagt når han duden som tømte huset ditt for eiendeler, plutselig ble sluppet ut igjen? Åja, stemmer, det kan du ikke syte over, for landet vårt er så jævla perfekt, så det er jo tydligvis ikke lov å syte over noen ting uten at man blir bedt om å flytte ut av landet.. Endret 20. desember 2012 av MrLG 4 Lenke til kommentar
Cakenommy Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 Hva hadde du sagt når han duden som tømte huset ditt for eiendeler, plutselig ble sluppet ut igjen? Så du mener man skal få livstid for å begå ett innbrudd? Hadde faktisk innbrudd for ett års tid siden, fikk erstatning og alt. 2 Lenke til kommentar
MrL Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 (endret) Så du mener man skal få livstid for å begå ett innbrudd? Hadde faktisk innbrudd for ett års tid siden, fikk erstatning og alt. Nei, hvis du leste det jeg skrev over, så slapp det perfekte landet Norge ut kriminelle fra fengsel før dommen var ferdig. Ikke nok med det, men så ber det folk låse husene sine fordi de nettopp har sluppet ut en haug kriminelle(!) .. jeg har ikke ord.. ja systemet til Norge er virkelig perfekt.. Men det er vel ingen tvil om at alt for mange i Norge dømmes til alt for lav straff, USA på sin side er helt absurd. Men det burde da finnes en mellomting, voldtektsmenn f.eks får latterlige lave straffer, med tanke på at de også slippes ut før også. Norge er på langt nær perfekt. Endret 20. desember 2012 av MrLG 4 Lenke til kommentar
Cakenommy Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 Nei, hvis du leste det jeg skrev over, så slapp det perfekte landet Norge ut kriminelle fra fengsel før dommen var ferdig, fordi systemet til hele Norge er så forbanna perfekt. Men det er vel ingen tvil om at alt for mange i Norge dømmes til alt for lav straff, USA på sin side er helt absurd. Men det burde da finnes en mellomting, voldtektsmenn f.eks får latterlige lave straffer, med tanke på at de også slippes ut før også. Norge er på langt nær perfekt. Saken blir annerledes når det dreier seg om noen som ikke har oppholdstillatelse til å begynne med, enn ett vanlig innbrudd, gjort av en norsk statsborger. Men ser irritasjonen bak den saken der! Er enig i at Norge på langt nær er perfekt. Og det kommer alltid til å være rom for forbedringer i det norske rettsystemet. Har ikke så mye kunnskap, innenfor dette feltet, men velger å tro at, om Staten hadde lagt mer penger og ressurser til bla. politet og rettsystemet, så hadde det blitt utbedret. 4 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 Det blir som han som banka innbruddtyven inne i huset sitt. Det hadde ikke skjedd noe hvis mikke han grisungen hadde greid å beherske seg og ikke forsynt seg av andre sine godsaker. Hvis jeg spytter deg i ansiktet vet jeg at det kan hende du slår meg, det er sånn livet er. Men det vill ikke si at det er "riktig" at jeg da skal få masse penger av deg etterpå Innbrotstjuven har gjort ein kriminell handling. At han bryt seg inn gjev deg uansett ikkje rett til å lemleste han. Han som vart slått ned i førstepost har etter det eg ser ikkje brote loven. 1 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 Innbrotstjuven har gjort ein kriminell handling. At han bryt seg inn gjev deg uansett ikkje rett til å lemleste han. Han som vart slått ned i førstepost har etter det eg ser ikkje brote loven. Du har helt rett, ikke engang noen vanlige normer, moral e.l.Men vedkommende som slo ned fyren kan dra seg unna med den unnskyldningen at han ble så rasende da han fant DAMA si og en av sine BESTE kompiser i seng at han ikke klarte å kontrollere seg. Det er vel strengt tatt de færreste som ville klart det? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 Eg trur ikkje alle har det i seg å kunne angripe andre av den grunn, men det finnes sikkert mange av dei som hadde gjort noko liknande. Han kan jo håpe på at forholdet blir sett på som formildande omstende, som gjev mindre straff. Det er ei forklaring, men ikkje noko unnskyldning. Litt som å forklare politiet at du kjørte for fort for å nå ei ferje. 1 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 Det blir INGENTING som å forklare at man skulle rekke ei ferge. Dette er helt andre omstendigheter. Jeg skrev tidligere "berettiget harme", det uttrykket har presedens i tidligere lignende saker. 1 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 Berettiget eller ei, det står ikkje noko i loven om at du ikkje har lov å vere utro. Legemsbeskadigelse er derimot eit straffbart forhold. Verda er diverre ikkje rettferdig og "tann for ei tann" fungerer dårleg. 1 Lenke til kommentar
Leif.ross Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 Claim temporary insanity when you discovered them? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 Det er ikke det jeg prøver å si. Han som slo har slått under formildnende omstendigheter. Man kan UMULIG reagere rasjonelt i en slik situasjon. Vel, med mindre man har gått å ventet på å få en sjanse til å gjøre det slutt med dama... Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 (endret) Visst jeg hadde låget med dama til en god kompis , hadde jeg faen ikke gådt til politiet og anmeldt personen for og angrepet meg. Faen for en dritsekk du har av en venn, og sjalusi er en ondskap som man ikke kan kontrollere visst ekstreme ting som dette skjer. Endret 20. desember 2012 av Realzi 5 Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 Forklaring: Det svartnet for deg. Jeg hadde nok sagt at jeg husker minimalt. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 20. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2012 kan nevne det slik at jeg har ingen problemer med å betale legeregninger og annet piss som følger med men er vanskligere med at jeg kan miste jobben viss dette havener på rulleblad. er en del på en båt i austrlia og her er det strenge regler. Anonym poster: c90f8149cb17726623b9d2f5f9fc393e Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 Denne "kompisen" er altså ikke fornøyd med å ha bidratt til å ødelegge ditt kjærlighetsforhold men vil dessuten sabotere yrkeslivet ditt også? Har du gjort ham noe galt før? Hvis ikke, det må da gå ann å få han til å innse hvor langt han faktisk går her. Brukne bein heles men et ødelagt forhold og mistet inntektsgrunnlag kan være svært vanskelig eller nærmest umulig å reparere. Forsøk å møt motparten utenfor retten og løs dette på en annen måte, kan hende du må svelge noen kameler for å få det til men det kan det jo være verdt for å bli kvitt tidenes dårligste kompis og ei søplete dame det ikke er verdt å samle på? 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå