Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Politiandmeldelse av (ex og kompis)

Anbefalte innlegg

Hei

Befinder i en litt vrien sitvasjon. for ca 2 måndersiden tokk jeg min daværende samboer i å være utro med en god kamerat av meg. Har over lengere tid mistenkt at hun kansje kan ha hatt noen på siden. Har derfor tidliger prøvd og snakke med henne om dette men blitt avist.

Sitvasjonen er vertfall denne. min da værende samboer har vanligvis fri på fredager og jeg sluttet tidlig på jobben denne dag ettersom jeg hadde planlag en romantisk helg for oss 2. I det jeg kom hjem tok jeg personene mitt i akten og av rein agresjon klarte og brekke kjeven og nesa til min tidligere kompis.

Hun sier at de har godt til politiet og andmeldt saken og har derfor litt bekjymringer rundt dette ettersom det kan føre til at jeg mister jobb også videre. Lurer litt på hva utfal sliker saker pleier og få og hva andre personer tenker om dette

kan nenve at jeg er 26 og hun 3 år yngre

Hadde vært fint med svar ettersom jeeg føler meg meget usiker i denne saken Anonym poster: c90f8149cb17726623b9d2f5f9fc393e Anonym poster: c90f8149cb17726623b9d2f5f9fc393e

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trist sak, men kompisen fikk i bunn og grunn som fortjent ihvertfall. (kunne kanskje spart seg for å brekte bein, men shit happens)

Selv er jeg svært lite aggresiv og har aldri vært i en slåsskamp til tross for en del situasjoner, men hadde jeg havnet i samme situasjon som deg tror jeg faktisk jeg kunne reagert likt, selvom man ikke "burde".

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

må si at jeg ikke er en voldlig person og har aldri slått noen ordentlig før dette.

lan også nevne den følsen var vel blant de beste jeg har opplevd der og da selv om det ikke burde vært gjort

er sjøman og kan få problemer med jobben på grund av dette viss det havner på vandels atesten Anonym poster: c90f8149cb17726623b9d2f5f9fc393e

Lenke til kommentar

Det er forferdelig at ein person kan bli straffa for å brekke kjeven og nasen til ein anna person?

Ja, huff, for eit system me har her i landet...

Det blir som han som banka innbruddtyven inne i huset sitt. Det hadde ikke skjedd noe hvis mikke han grisungen hadde greid å beherske seg og ikke forsynt seg av andre sine godsaker. Hvis jeg spytter deg i ansiktet vet jeg at det kan hende du slår meg, det er sånn livet er. Men det vill ikke si at det er "riktig" at jeg da skal få masse penger av deg etterpå

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er forferdelig at ein person kan bli straffa for å brekke kjeven og nasen til ein anna person?

Ja, huff, for eit system me har her i landet...

lol, systemet i Norge er latterlig. Leste nettopp om en som fikk fengsel fordi han slo til en narkis som prøvde å voldta dama hans, og tok grep etter narkisen ble voldelig og slo til kjæresten/han. Staten Norge ville vel at narkisen skulle dra ut pikken først og la han stå å se på før han kunne gjøre noe

Og vet ikke hvor mange uendelige ganger jeg har hørt om noe lignende

Systemet i Norge er en spøk..

Endret av MrLG
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det blir som han som banka innbruddtyven inne i huset sitt. Det hadde ikke skjedd noe hvis mikke han grisungen hadde greid å beherske seg og ikke forsynt seg av andre sine godsaker. Hvis jeg spytter deg i ansiktet vet jeg at det kan hende du slår meg, det er sånn livet er. Men det vill ikke si at det er "riktig" at jeg da skal få masse penger av deg etterpå

Hvorfor skal han bare lange ut på kompisen og ikke dama og? Hun var like med på det som kompisen, idiotisk tankegang om at han gjorde det rette ved å bruke vold. Eksemplet ditt er helt latterlig idiotisk, jenta er ikke hans eiendel og hun har ved sin fulle rett til å knulle hvem faen hun vil. Om det er etisk eller moralsk riktig er en annen sak, men det rettferdiggjør fortsatt ikke vold.

lol, systemet i Norge er latterlig. Leste nettopp om en som fikk fengsel fordi han slo til en narkis som prøvde å voldta dama hans, og tok grep etter narkisen ble voldelig og slo til kjæresten/han. Staten Norge ville vel at narkisen skulle dra ut pikken først og la han stå å se på før han kunne gjøre noe

Og vet ikke hvor mange uendelige ganger jeg har hørt om noe lignende

Systemet i Norge er en spøk..

Det finnes alltid to sider av en sak, men nei du har sikkert rett. Det du skrev er nok definitivt akkurat slik det skjedde.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor skal han bare lange ut på kompisen og ikke dama og? Hun var like med på det som kompisen, idiotisk tankegang om at han gjorde det rette ved å bruke vold. Eksemplet ditt er helt latterlig idiotisk, jenta er ikke hans eiendel og hun har ved sin fulle rett til å knulle hvem faen hun vil. Om det er etisk eller moralsk riktig er en annen sak, men det rettferdiggjør fortsatt ikke vold.

Det finnes alltid to sider av en sak, men nei du har sikkert rett. Det du skrev er nok definitivt akkurat slik det skjedde.

Staten Norge vet ikke hva som har skjedd de heller, de ser bare på skadene i ettertid, fordi de er så forbanna trangsynte. En skada narkis og en jente som ikke ble voldtatt = en må dømmes for vold, narkisen går fri, han hadde jo tross ikke fått muligheten til å gjøre noe straffbart.

Samma er det hvis du skal forsvare deg i slosskamp på byen også, det er ikke nødvendigvis den som er i selvforsvar som vinner, men den som er minst hardest skada. Selvforsvar eksisterer tydligvis ikke med mindre man slår et refleksslag tilbake.

Hele systemet er fucked. Denne saken/tråden er selvsagt annerledes, at det ikke rettferdiggjør vold er ditt syn på saken, og trangsynte Staten. Mange på gaten vil nok være uenig i dette.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Forstår sinnet til TS, jeg kan love deg at dersom jeg hadde vært i en lignende situasjon, så hadde nok ikke den personen kunne gått etterpå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...