diesto Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 (endret) Heisann! Lurte på om noen kunne sette sammen en gaming-pc til meg slik at jeg får mest mulig ut av pengene. Budsjettet mitt er på ca 7000,- og pcen skal stort sett brukes til spill som League of Legends, Cs og Wow. Har kikket litt på denne: http://www.komplett.....aspx?sku=10709 Kan jeg få mer for pengene? Skjerm, mus og tastatur har jeg fra før. Takk Endret 18. desember 2012 av diesto Lenke til kommentar
bystØL Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 kan nok få meir for pengane ja. BYGGE SJØLV ville gått over til intel cpu med 1155-socket, og litt bedre skjermkort:) klaska sammen noe her, mangler ssd og cpu kjøler. men ssd og kjøler er noe du kan kjøpe etterpå, når du har noen kr ekstra og finner bra tilbud;) for eks etter jul-nyttår tida. http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1170787&su=95DB9483-0CEA-4692-8FD7-50B4781B042B Lenke til kommentar
diesto Skrevet 19. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2012 Takker for svar! Kabinettet er ikke så farlig med, så der ser jeg muligheten til å spare noen kroner. Liker et enkelt design helst, uten for mye dill dall. Er jeg ikke nødt til å ha en kjøler til pcen? Jeg kan også fint gå ned fra 2 TB til 1 TB hdd også. Er det ikke slik at dersom man har ssd, så kjører man OSet på ssd'en og lagrer alt av filer, spill m.m på hdd? Lenke til kommentar
bystØL Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 var tenkt å skrive at kabinett gjer du jo som du vil med:p så d passa jo bra. då kan du enkelt spare noen kr på kabinett:) det einaste du treng tenke på er at det ikkje blir ALTFOR lite, for då kan d begynne å bli trangt. lite kabinett støtter for eks ikkje vanlig hovudkort størrelse(ATX), så då må du ned til "mini" hovudkort(m-atx). velger du midi-tower, som nok er vanligaste, skal d ikkje by på problem;) du er ikkje nødt til å kjøpe annen kjøler til pcen nei. kjøler som FØLGER MED prosessor skal være god nok. det som er fordel med ekstra, er vist du vil overklokke, eller bruke autooverklokk(funksjon fra hovudkort). for da kan prosessor fort bli mye varmere. og blir den varmere jobber stock kjøler mye meir, og kan da bråke litt. og vist du velger et kabinett med dårlige kjøleegenskaper kan d bli varmt av det og:p eg foretrekker kjølere som Corsair sin Hydro serie. for da er det kun ei lite prosessorblokk oppå prosessoren, mens vifta og radiatoren blir festa i veggen/taket på kabinettet som er så nærme som du kommer kald frisk luft:) http://www.hardware.no/artikler/corsair-h70/78230 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=742566 frå 2tb til 1tb kan også spare peng ja! 1tb er jo mye, og vil nok holde for dei fleste. det skiller vel berre ca 200kr mellom 1tb og 2tb, men det er jo 200spart vist du ikkje treng d:p d stemmer! det enkleste og luraste er OS på ssd, resten på hdd. noen vil sei at spel som cod og bf3 dei speler mye vil dei ha innpå ssd og, men d tar opp meir plass og då kan d bli dyrere. eg har personlig ikkje prøvd spel fra ssd endå, så ganske nøytral her. men en grei måte å spare 1000-1500kr på er å starte med data UTEN ssd. kjør alt på hdd, og når d passer seg- oppgrader til ssd. du er LANGT fra avgengig av ssd, det er egentlig berre ein luksus og gode folk spandere på seg for å starte data superraskt, og "jobbe" raskere. men når du skal game 3-4timer i strekk, er d da problem å vente 20sek ekstra på å starte windows......? Lenke til kommentar
Jonna4 Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 Ville heller spart litt mere penger så man har mere å rutte med istedet for å kjøpe deler som er litt dårligere. 10000 er en grei pris Lenke til kommentar
bystØL Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 Ville heller spart litt mere penger så man har mere å rutte med istedet for å kjøpe deler som er litt dårligere. 10000 er en grei pris så d du seier er ikkje kjøp data under 10K, spar heller til du har 10k?! Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 Det han sier er at han/hun ville gjort det, men det kom vel rimelig klart frem? Jeg er uansett uenig. Man kan få en flott spill-PC til 7000kr, spesielt hvis man bygger selv. Kravene til TS er ikke akkurat store heller. Som eksempel har jeg satt sammen dette oppsettet. Det vil faktisk takle de aller fleste spill godt. Ingen av komponentene er av dårlig kvalitet heller, selv om man selvsagt får kjøpt en kraftigere og mer effektiv PSU, samt et "bedre" hovedkort for mere penger. Hvis man dropper SSD kan man også gå for et enda kraftigere skjermkort, eller Windows his man ikke vil, eller evner å finne dette andre steder. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 I disse "forslagene" deres, så har dere ikke inkludert operativsystem. Lenke til kommentar
bystØL Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 (endret) I disse "forslagene" deres, så har dere ikke inkludert operativsystem. der er for det billigste er å kjøpe direkte fra windows, windows 8 upgrade for 249.- og det fine med den er; kan installeres "oppå" piratkopi eller som clean install følte d kom ganske klart fram ja..... men du kan vel egentlig ikkje nekte på at med dei kravene som blir stilt her, når du målene og får eg god nok data for under 10k. du kan jo dra den "spar litt til" ganske langt:p men eg meiner d går ei grense på ca 15K, der "det lille ekstra" begynner å koste meir en d smaker. sjølvsagt, er du entusiast eller skal ha det beste kan d bli dyrt. men no meinte eg vanlige kvardagsgamers. som holder seg til auto oc, litt småtukling i bios, ikkje meir avansert vannkjøling enn fabrikklukka system, enkel gpu, osv.. er enig i d du seier Loefthal:) Endret 19. desember 2012 av bystØL Lenke til kommentar
diesto Skrevet 20. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2012 Leste litt rundt om diverse kabinett og fant ut at jeg kanskje går for det kabinettet du først linka, da de billigere alternativene fort ble veldig varme. Hvis det kun er 200kr forskjell fra 2 til 1 TB HDD, så går jeg nok for 2 :-) Jeg har nå en rMBP med ssd og hadde tidligere en stasjonær med hdd. Så jeg kan fint spille med hdd, og heller vente litt til jeg får penger til ssd, som du nevner Nå er det jo snart jul og tenker at jeg kanskje skal vente til nyåret med å kjøpe pc, da jeg kanskje kan spare litt penger når det er en del tilbud rundt omkring. En stasjonær gaming-pc til 7.000 burde vel holde for mine krav? Jeg spiller CS 1.6 litt innimellom, LoL og WoW. Jeg kjører fint mellom 60-100 FPS på wow på rMBP´en min nå, så tror ikke det skal være noe problem. LoL og CS krever jo ikke noe av pcen. Windows 7 har jeg også fra før av Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 Bare et tips til deg i spill, er å skru på Vsync, så slipper du tearing (når skjermen har 60Hz, og du spiller med 100 FPS er det en dårlig kombo ) Lenke til kommentar
diesto Skrevet 20. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2012 Når jeg spiller CS er jeg avhengig av VSYNC av. Hvis ikke får jeg en delay på musa. Uansett har jeg planer om å kjøpe meg 100 hz så fort jeg har penger til det Lenke til kommentar
diesto Skrevet 29. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2012 Ser at det er litt tilbud rundt om kring nå, men tørr ikke bytte ut noen deler da jeg ikke er sikker på om alt passer osv. Er det mulighet for å få mer for pengene her? http://www.komplett.no/k/kcf.aspx?id=1337&kampanjebanner=forside_topp_w5112_puls Lenke til kommentar
comadore Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 der er for det billigste er å kjøpe direkte fra windows, windows 8 upgrade for 249.- og det fine med den er; kan installeres "oppå" piratkopi eller som clean install følte d kom ganske klart fram ja..... men du kan vel egentlig ikkje nekte på at med dei kravene som blir stilt her, når du målene og får eg god nok data for under 10k. du kan jo dra den "spar litt til" ganske langt:p men eg meiner d går ei grense på ca 15K, der "det lille ekstra" begynner å koste meir en d smaker. sjølvsagt, er du entusiast eller skal ha det beste kan d bli dyrt. men no meinte eg vanlige kvardagsgamers. som holder seg til auto oc, litt småtukling i bios, ikkje meir avansert vannkjøling enn fabrikklukka system, enkel gpu, osv.. er enig i d du seier Loefthal:) Kan man kjøpre win 8 upgrade og innstallere når man ikke har noe os fra før?.... what? how? Er jo mye å spare fra 250 vs 1100kr.... Hvis man bare kjøper deler og ikke har noe OS fra før ledig? ps: siter gjerne så jeg vet om du har svart! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå