Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dama lå i samme seng som to andre gutter

Anbefalte innlegg

Hun holder det skjult for partner, hvorfor? Hun ligger sammen med en hun har rotet med før + en til i senga - hun kan ligge med venninnen. Hun kan bli hentet.

Uansett hvordan du vrir og vender på det så er det ikke normal oppførsel dette. For deg kanskje, men for flertallet, nei.

Selvfølgelig bør man stille spørsmål ved slik oppførsel av henne - det kan være mange grunner til hvorfor hun la seg der. Normal adferd er det ikke når man har partner. Dommen er det TS som ev gjør, ikke jeg eller du. Men det er bedre å ta tak i ting man ikke liker enn å la det vandre slik at ikke noe blir løst - få ting fram i lyset hva man føler og mener og hvorfor man gjør det ene eller det andre.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hun holder det skjult for partner, hvorfor?

Hun så kanskje for seg at det ikke var noen stor sak? Eller kanskje hun har fulgt tidligere tråder på forum som dette og vet hva slags sak noen kommer til å gjøre det til...

Jeg registrerer at du hevder å ha definisjonsrett på normal oppførsel, "uansett hvordan [jeg] vrir og vender på det". Det må være kjekt å ha fasitsvaret på menneskelig moral. At du mener du har flertallet på din side tar jeg med stor ro. Jeg har for lengst forsonet meg med at moralistene styrer i verden. Alt jeg kan gjøre er å bidra med mitt.

Edit: Bortsett fra det går vi vel bare i sirkel her. Folk - og det inkluderer trådstarter - får gjøre seg opp sin egen mening.

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Grei regel i et forhold er vel å spørre seg selv "Ville jeg likt om min partner gjorde dette?".

Denne kan jeg skrive under på. En annen grei regel er å gjøre det klart for hverandre hvor grensene går for hva man aksepterer av den andre parten. Det fungerer dårlig om man hele tiden skal kjefte på partneren for å brutt noen grenser hun ikke visste eksisterte.

Men jeg gidder ikke kaste bort tiden min på å bekymre meg for sannsynligheten for at den situasjonen kan oppstå under ulike omstendigheter.

Ser ut til at jeg begynner å nærme meg bestefarsalder ut fra hvor enige vi er ;)

Det tror jeg gjelder de fleste jeg da - 3 i senga og i tillegg en hun har rota med før - sannsynlighetsgraden for at andre ting enn soving har skjedd er nok selv for en domstol klart her tror jeg. (selv om det ikke er bevist eller gjort for den del)

Japp. En domstol ville kommet fram til at sannsynligheten taler for at ingenting skjedde, med mindre du har mer å komme med enn at to av partene tidligere har funnet ut at de ikke klarer å være sammen.

Om at man ikke bør oppføre seg på en slik måte at kjæresten blir usikker og får grunn til mistanke - slik trådstarters innlegg jo illustrerer veldig godt. Dette synes jeg er fint lite respektfullt.

Men det vil jo variere veldig fra person til person når man mener det er grunn til mistanke. Dersom TS og dama hans har ulike punkter for når denne mistanken oppstår, hvordan skal hun vite om hans punkt uten at han forteller det?Personlig ville jeg ikke hatt noen større problemer med at min forlovede delte seng med to mannlige kompiser. Ganske enkelt fordi jeg stoler på at hun ikke ville gått over de grensene hun vet at jeg har for hva jeg aksepterer.

Hun har allerede gjort noe galt, for ellers hadde ikke TS reagert slik han gjør på det. Er partner gjør ikke slike ting som er til å skape usikkerhet i et forhold, og så holder kjeften om det og håper det ikke blir oppdaget (uansett grunn)

En partner gjør ikke ting som hun vet vil skape usikkerhet. Dersom hun ikke har problem med at typen sover i samme seng som to andre jenter, hvordan skal hun vite at han har problem med hva hun har gjort? Man må faktisk si fra hvor grensene går for hva man er villig til å akseptere, nettopp fordi slike grenser varierer.At hun "holdt kjeft om det" kan være for en så enkel grunn at hun ikke anser det som noe det var verdt å nevne, siden hun ikke visste at typen hennes hadde en "strengere" grense enn hun selv har overfor han.

Hun holder det skjult for partner, hvorfor? Hun ligger sammen med en hun har rotet med før + en til i senga - hun kan ligge med venninnen. Hun kan bli hentet.

Uansett hvordan du vrir og vender på det så er det ikke normal oppførsel dette. For deg kanskje, men for flertallet, nei.

Jeg antar at du har noen større moralsk bakgrunn for å bestemme hva flertallet skal mene?

At man ikke nevner noe er ikke det samme som å holde noe skjult. Jeg nevner neppe for min partner at jeg spiser pizza til lunsj i dag. Det er ikke det samme som at jeg forsøker å holde denne informasjonen skjult. Det er ganske enkelt ikke noe som er viktig nok til at jeg tror hun vil bry seg så mye om det.

• Liker 2
Lenke til kommentar

"Men akkurat denne episoden virker det som om hun prøver å gjemme bort litt og hun har unngått å snakke med meg om mer enn nødvendig. Men hun sier at hu ikke var utro og at hun bare var trøtt og ville sove. Fikk aldri noe klart svar på hvorfor hun ikke lå over på samme rom som venninne sine heller, men heller la seg i ei enkeltseng med to gutter."

Hun var bare trøtt og ville sove .... da legger man seg i en trang seng med 2 og med en fyr man har rota med før. "Virker som hun gjemmer seg bort litt" .... - Her er TS egne ord på det. Det er det eneste vi kan ta en vurdering på.

Hadde dette vært 'normal' oppførsel utifra hva hun selv mener, så hadde hun pratet like greit og åpent om dette, som om andre ting fra festen og ellers hva hun gjør om dagene. Så her er det ikke viktig med hva du/jeg (flertallet)mener er normalt, men hva hun mener (å ev TS) - alt tilsier at det er utenfor deres norm.

Lenke til kommentar

Igjen,- for flertallet er dette ikke innenfor normal oppførsel. Som tråd også gjenspeiler. Men hva hvert enkelt par definerer som normalt for de, må få være opp til nettopp de - ikke meg eller deg. Å ja, enig med deg i at man skal gi en beng i hva flertall mener/gjør, så lenge man selv finner sine grenser. Men utifra hva TS skriver, så har de havnet utenfor sine grenser.

Lenke til kommentar

Sitter med en del løse tråder og vet egentlig ikke helt hva jeg skal gjøre nå. Anonym poster: 5ebad12e2569298f1b1286e1946405a0

Det du skal gjøre er å ikke la dette plage deg, da må du enten stole på henne eller forlate henne.

Hvordan er forholdet ellers? Hvis det er fint og dere er lykkelige sammen og hun virker like redd for å miste deg som du er for å miste henne så er det vel ikke noe problem?

Lenke til kommentar

Har ikke lest absolutt alle innleggene, så mulig dette har blitt klargjort tidligere.

Er følgende scenario mulig?

Jenta var overstadig berusa, endte opp med å ville sove i det huset. Alle andre soverom var opptatt, mens den senga hun valgte var på det tidspunktet ledig. Hun legger seg, sovner som fulle folk gjør, fort og tungt. De to guttene legger seg i senga etter at hun har sovna uten hennes samtykke. Hun våkner med to gutter i senga.

Alle gutter er ikke like, det finnes de som faktisk bare vil sove, selv med en jente i nærheten.

Uansett hva som er den sanne historien, så er alt opp til forholdet. Er det - som nevnt over - ellers et bra forhold er det like greit å stole på henne. Klarer du ikke det er det mulig forholdet ikke er stabilt nok til å takle en slik situasjon. Da får det være en lærepenge i form av at du nå vet hva du aksepterer, og du vet hvordan andre kan oppleve en slik handling fra deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...