Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dama lå i samme seng som to andre gutter

Anbefalte innlegg

KarpeSkrotum: Nå er vi litt off topic...

Ikke mer enn andre her.

Gå og være sjalu sier du - det har vel ingenting med det å gjøre. Selv om jeg stoler på min dame 99.99%, så hadde jeg reagert hvis hun hadde ligget i senga med 2 menn. Jeg har absolutt ingen eiendoms-trang eller sjalusi, men det har med vår tillit og respekt til hverandre å gjøre.

Det er absolutt ikke normalt å ligge sammen med(les:sove) menn når man har muligheten til å unngå det slik som i dette tilfellet. Selv liker jeg damer og dama mi er lik meg med ingen sjalusi og eiendoms-trang, men jeg vet hun hadde reagert hvis jeg hadde gjort det. Hvorfor i alle dager skulle jeg ha lagt meg i seng med 2 jenter, når jeg kunne ligget på samme rom som deg, eller dratt hjem ....

Hadde du gjort det samme og sett på det som helt normalt for deg selv?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg hadde i hvert fall stusset på kjæresten om hun ikke hadde reagert om jeg hadde gjort det samme med to jenter, bare reagert med et skuldertrekk og ikke brydd seg hverken mer eller mindre.

Det er jo en genial situasjon å være i, da. Hvorfor skal du reagere på at jenta stoler på deg? Og eventuelt: Hvorfor skal du reagere på at jenta ikke bryr seg om du ligger med andre jenter?

For å svare OP: Jeg ser virkelig ikke problemet med dette her, og jeg har opplevd så godt som eksakt samme situasjon i tidligere forhold, uten at dette ødela for oss (det var helt andre faktorer som førte til bruddet): Dama sov i samme seng som en annen gutt på fylla, uten min "tillatelse".

Stress ned med å heliggjøre sex så sinnssykt, vi har en sterk seksualdrift og har lyst til å pule for rekreasjonen sin del. Dersom du er såpass hårsår at du ikke liker at dama di holder på sånn, kan du heller gjøre det slutt. Jeg, fra mitt ståsted, synes ikke dette er en spesielt stor sakm uansett om hun var utro eller ikke. Jeg anbefaler deg å ikke basere forholdet deres på altfor mye moral og prektighet, da blir det også enklere å prate om ting, og ikke minst akseptere dem.

Endret av Lime Canes
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ikke mer enn andre her.

Gå og være sjalu sier du - det har vel ingenting med det å gjøre. Selv om jeg stoler på min dame 99.99%, så hadde jeg reagert hvis hun hadde ligget i senga med 2 menn. Jeg har absolutt ingen eiendoms-trang eller sjalusi, men det har med vår tillit og respekt til hverandre å gjøre.

Du er jo litt sjalu hvis du ikke vil at hun skal legge seg i samme seng. Du reagerer jo emosjonelt. Hvis dere har tilliten i orden, skal det vel ikke være noe problem at hun deler seng med andre, så fremt hun ikke er utro?

Noen her spør hvorfor hun ikke bare kunne ha sovet sammen med venninnen. Kanskje hun la seg i første seng hun fant fordi hun hadde drukket mye og var sliten. Dette er en alternativ tolkning av situasjonen. Man er ikke alltid tjent med å tolke alt negativt bare fordi dama di ikke gjorde akkurat som hun sa.

Det er kanskje litt sant at alle jenter kan være utro, jf. sjekkefyren som er nevnt tidligere her i tråden. Men det er derimot ikke slik at alle jenter setter seg i situasjoner hvor utroskap potensielt sett kan skje. Slike situasjoner er f.eks. drikke mye, være alene på byen, sydenturer, kjøttmarkeder etc.

For en sykt ekkel fyr. Eneste han gjør er jo å utnytte jenter på byen. Latterlig.

Synes synd på jentene som faller for slike triks. Denne Julian kommer til å være evig singel. Med mindre det er det han ønsker da.

Personlig foretekker jeg det motsatte, men folk er forskjellige...

Utnytte og utnytte. At han beveger seg i en moralsk gråsone ved å bevisst utnytte f.eks. jenter med kjæreste er det vel ingen tvil om, men det illustrerer vel hva som er mulig å få til ved å trykke på riktige "knapper". Om det finnes en grunn til at han skulle være singel for resten av livet, så er det kanskje fordi han ikke stoler på jenter lenger. Ikke fordi han er "drittsekk", han trekker jo tross alt damer i massevis.

For de som liker å ha sex med folk som har kjæreste:

Forøvrig så tror jeg det veldig skadelidende å ha sex med jenter som har kjæreste. Rett og slett fordi man blir utsatt for kvinners "verste sider", noe som kan føre til et dårlig kvinnesyn. Greier man ikke å akseptere at kvinner (og menn) er utro og oppleve slike ting gang på gang, kan man ha en depressiv fremtid i møte

Lenke til kommentar

Lime: Hvis dama er like moralsk og prektig ovenfor partner, så har det med respekt å gjøre. Det er endel som har såkalt frie forhold, men det er altså noe de finner ut av sammen. I TS tilfellet så virker det som både TS og dama mener en grense er overtrådt i deres tilfelle. (utifra slik jeg tolker hva TS skriver)

Du er jo litt sjalu hvis du ikke vil at hun skal legge seg i samme seng. Du reagerer jo emosjonelt. Hvis dere har tilliten i orden, skal det vel ikke være noe problem at hun deler seng med andre, så fremt hun ikke er utro?

Nei, sjalusi defineres ikke utifra om det er noe man ikke liker. Det er rett og slett en ting som jeg ikke syns er nødvendig å gjøre av respekt for den andre slik som i dette tilfellet. Kall meg gammeldags, men det er altså ikke noe man bør gjøre i min bok.

Endret av KarpeSkrotum
Lenke til kommentar

Det er vel ingen andre enn TS som vet best i dette tilfellet. Jeg tror ikke jeg ville reagert nevneverdig hvis kjæresten min hadde gjort slik som TS sin, men jeg ville satt pris på å høre det fra henne først. Jeg vet også at kjæresten ikke ville reagert på om jeg sov med andre jenter, hun stoler på meg nok til at hun vet jeg ikke ville gjort noe seksuellt med de uansett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hele greia minner egentlig litt om ei jeg holdt på med for et par måneder si.

Hun var på fest og dagen derpå når jeg var å hentet hun spurte jeg hvor hun hadde sovet (av ren nysgjerrighet), hun ble fly forbanna fordi jeg "konfronterte" hun :tease:

Men hun ble jo sinna for alt :p

Lenke til kommentar

Nei, sjalusi defineres ikke utifra om det er noe man ikke liker. Det er rett og slett en ting som jeg ikke syns er nødvendig å gjøre av respekt for den andre slik som i dette tilfellet. Kall meg gammeldags, men det er altså ikke noe man bør gjøre i min bok.

Du liker det ikke fordi du er redd for å miste henne.

Sjalusi er en følelse og refererer til de negative tankene og følelsene av usikkerhet, frykt, og engstelse for et forventet tap av noe personen verdsetter, som et forhold, vennskap, eller kjærlighet

http://no.wikipedia.org/wiki/Sjalusi

Hun sa det kanskje ikke på grunn av hele tråden her. Se hva som skjer: Folk tolker utroskap ut ifra nesten ingenting. Dette gjør ting mye verre enn det egentlig er.

Et bilde sier mer enn 1000 ord, men ingen går til sengs med to gutter kun fordi de er trøtte, i det tilfellet er hun luremus og bør uansett bli kvitt.

Snakk om å tolke ting ut ifra ingenting. http://www.psykologibloggen.no/?p=2006

Lenke til kommentar

Jeg tror du misforstår litt.

Det er manipulasjon, og det gjør ikke en person interessant -- det får en person til å framstå som interessant.

Vedkommende kan også være interessant på tross av manipulasjonen.

Det meste av videoen handlet om en oppskrift på hvordan man kan forvirre en jente og lure henne til å ha sex ved å spille på instinktene med en oppskrift som får mannen til å virke interessant.

Det er manipulasjon:

"Trekk henne til deg, skyv henne vekk, si at hun hater deg, si at hun..."; forvirr henne og distraher henne slik at hun glemmer seg bort.

Lykke til med å bygge langtidsforhold med slik manipulasjon.

En normalt intelligent jente vil sansynligvis se bildet etter å ha blitt lurt en eller to ganger, og vil raskt se at det er en manipulasjonsteknikk dersom dere er i et forhold.

Da vil man bare få forhold til uintelligente eller lettlurte jenter.

.... Igjen så misforstår du. Det de forteller om, eller forklarer, er den naturlige oppførselen til det man kaller en ALFA. Noe du helt klart ikke er eller forstår deg på.

Det er LANGT ifra manipulasjon. Å spille på mennesklige instinkter er å spille på det naturlige.

Lenke til kommentar

.... Igjen så misforstår du. Det de forteller om, eller forklarer, er den naturlige oppførselen til det man kaller en ALFA. Noe du helt klart ikke er eller forstår deg på.

Det er LANGT ifra manipulasjon. Å spille på mennesklige instinkter er å spille på det naturlige.

Så det å spørre et spørsmål og reagere på samme måte uansett hva vedkommende svarer er "Alfa"?

Det er manipulasjon; For du stiller spørsmålet i den hensikt å gi personen en positiv opplevelse -- og skjuler dette for å gi personen inntrykk av at vedkommende svarte rett eller er spesiell.

Det er en tryllekunst.

Sleight of hand.

Et triks.

Et sjekketriks;

Manipulasjon.

Er det å forvirre en person i den hensikt å få muligheten til å utøve mest mulig fysisk kontakt med vedkommende "Alfa"?

Det er manipulasjon, for du sier noe som du vet kommer til å utløse en følelsesmessig reaksjon i den hensikt å manipulere vedkommende til å akseptere noe som vedkommende ikke ville akseptert uten manipulasjonen.

Jada.

Kall det å lure mennesker med ledende spørsmål og andre former for lureri "Alfa".

For meg er det "Alfa" å ha en positiv selvsikker instilling og være ærlig, og å ikke manipulere mennesker.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Men hvorfor har det noe med tillit å gjøre? Tillit er ikke noen fysisk størrelse, det er som sagt noe som eksisterer oppe i ditt - og hennes - hode, det er noe du har til henne, og omvendt. Det gjelder uansett hvordan du formulerer det, det er noen som har - eller ikke har - tillit til en annen.

Altså må det være et eller annet med å ligge x antall cm fra en annen mann (eller i dette tilfelle to) som gjør at du (eller i den konkrete saken TS) ikke har like mye tillit til henne. Hun har jo ikke brutt denne tilliten, med mindre noe skjedde dem imellom og det er et tillitsbrudd i deres forhold.

Med andre ord: Jo mer tillit dere har til hverandre i utgangspunktet, jo mindre betyr en slik sak. Og omvendt, om tilliten er svak i utgangspunktet, jo lettere lar man seg forstyrre av rykter og bagateller.

Tilliten eksisterer (i varierende grad) i ditt eget hode. Som alt annet der kan du trene den opp. Ingen andre kan gjøre det for deg, hvis den ikke fungerer. Alt en samboer/kjæreste kan gjøre er å ikke gå ut over de grensene din tillit setter for hva du aksepterer.

Og den er speilbildet av det vi kaller selvtillit. Har du lite av det ene, så har du oftest lite av det andre. Folk som gir uttrykk for stor selvtillit men liten tillit til andre lyver for seg selv.

Og selvsagt har det noe med sjalusi å gjøre:

Sjalusi er en følelse og refererer til de negative tankene og følelsene av usikkerhet, frykt, og engstelse for et forventet tap av noe personen verdsetter, som et forhold, vennskap, eller kjærlighet. Sjalusi består ofte av en kombinasjon av følelser som sinne, sørgmodighet, og avsky.

Da står vi igjen med "respekt", og det kan man alltid påberope seg. Men det er ikke anderledes, det er noen som må definere hva som er respektløst, og det er nødvendigvis igjen deg. Forskjellen er at respekt er bygget på moralske normer, og de varierer med samfunnet du bor i. Og da er vi tilbake i burkaproblematikken.

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Men hvorfor har det noe med tillit å gjøre?

Fordi vi vet hvor hverandres grenser er/går og har tillit til at den andre overholder denne. Trår da den ene over en slik grense, så er det et brudd på tilliten. Når man stoler på at den andre overholder grensene, så er det et tillitsbrudd å trå over. Hvor denne grensen ligger varierer selvfølgelig fra person til person.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jupp, og alt man kan gjøre er å overholde den andres grenser. Om de grensene er meningsfulle får den enkelte avgjøre. Tilliten er ikke avgjørende her, grensene er. Og det er helt greit. Folk som er sammen får bestemme sine grenser, så lenge det er frivillig.

Problematisk blir det når du snakker om at partneren trår over grensene for din egen tillit, altså hva den andre kan gjøre før det trigger din følelse av tillitsbrudd. Om den grensen er overtrådt før man har gjort noe som er galt, vel så har du for liten tillit til vedkommende i utgangspunktet.

Det er felles for mange unge, som ikke er sikre på seg selv. Derfor er det så mye moralisme blant dagens ungdom. De bør gå på "moralsk helsestudio" og bygge selvtillit. Da klarer de kanskje å se forskjellen på "noe galt har skjedd" og "tenk om dersom hvis noe kunne ha skjedd".

Men du er vel ikke så ung lenger?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Jupp, og alt man kan gjøre er å overholde den andres grenser. Om de grensene er meningsfulle får den enkelte avgjøre. Tilliten er ikke avgjørende her, grensene er. Og det er helt greit. Folk som er sammen får bestemme sine grenser, så lenge det er frivillig.

Jepp, sammen gjør man det, og bryter da den ene en slik grense, så er det et tillitsbrudd på at man klarer å overholde disse. Det er da her tvilen kan begynne - når først en grense er trått over ... Hvor stor tillit har man til at grensene overholdes.

Problematisk blir det når du snakker om at partneren trår over grensene for din egen tillit, altså hva den andre kan gjøre før det trigger din følelse av tillitsbrudd. Om den grensen er overtrådt før man har gjort noe som er galt, vel så har du for liten tillit til vedkommende i utgangspunktet.

Hva som er galt er opp til hver enkelt. Noen syns ikke det å knulle andre er galt engang. Man har forskjellige grenser for dette. Utroskap trenger ikke nødvendigvis engang være verre enn bare å ligge i samme seng med andre menn. Alt kommer helt an på.

For meg og partner er det over grensen å ligge i samme seng med motsatte kjønn - da er det altså galt og et tillitsbrudd. Jeg tror (uten å vite) at de fleste ville reagert på det - noe tråden tilsier også.

Men du er vel ikke så ung lenger?

I forhold til min mor og far er jeg nok det ;)

Men det er også litt forskjell på folk når man tenker på hva de syns er vanlig/ok for de. Noen liker å ligge alene (hvis partner ikke er der), andre liker selskap (venn(er)) hvis det passer seg slik.

Personlig liker jeg ikke engang å ha dama sammen med meg i en enkeltseng for å sove - det blir alt for trangt og jeg klarer ikke å sove. Andre igjen, sover og bryr seg lite om plassen.

Dama syns det er ok, hun sover. Men selv hun sa hun hadde slitt med 3 i en enkeltseng - da heller lagt seg på gulvet. (men også hvis det hadde vært 1 mann, da hun har grensen for det der)

Det tror jeg gjelder de fleste jeg da - 3 i senga og i tillegg en hun har rota med før - sannsynlighetsgraden for at andre ting enn soving har skjedd er nok selv for en domstol klart her tror jeg. (selv om det ikke er bevist eller gjort for den del)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bestefar får være den uenige igjen: Er du glad i henne? Er hun (tilsynelatende) glad i deg? Har dere et godt samliv og et godt sexliv?

I så fall: Hvorfor grave etter påskudd til å gjøre det slutt?

Nå kommer som i alle slike tråder folk til å si "ingen røyk uten ild", og at jenter som er utro én gang er utro av natur og kommer til å være det igjen. Men slik er ikke livet, og slik er ikke verken jenter eller gutter. Alkoholen får oss til å gjøre dumme ting, det er bare slik. Kanskje er det best å se stort på noe som bare kanskje er et feilgrep. Viser man storsinn istedet for svartsjuke får man kanskje storsinn tilbake. Det kan man få bruk for senere.

Du har gått glipp av noe, man graver etter sannheten, ikke etter en grunn for å slå opp. Er sannheten at hun var utro, så er d opp til den enkelte å velge hva man ønsker å gjøre med saken. For min del hadde jeg sett på det som, en lite lojal kjæreste, ikke til å stole på... Rett og slett en uegnet kjæreste som sannsynligvis ikke elsker deg.

Du sier at alkoholen er en ok årsak, og at om man mistenker at dama er utro skal man la d ligge...? Tidenes tøffelhelt, ikke mye mandig over det i allefall;)

Skrevet fra mobil, derfor div skrivefeil:p

Lenke til kommentar

Du har gått glipp av noe, man graver etter sannheten, ikke etter en grunn for å slå opp.

Og det tror du gjør noen praktisk forskjell? Et digert hull blir det uansett i forholdet. Og som kjent: Den som graver en grav for andre faller fort i den selv.

Er sannheten at hun var utro, så er d opp til den enkelte å velge hva man ønsker å gjøre med saken.

Selvsagt. Men hva om sannheten er at hun ikke var utro da? Kan det tenkes at en jente kan gå lei av å blir kryssforhørt om ting når hun ikke har gjort noe galt? Tenk hva du selv synes når foreldrene dine gjorde sånt når du var 14 og kom sent hjem om kvelden. Hvordan tror du en voksen dame vil like det om du oppfører deg slik?

For min del hadde jeg sett på det som, en lite lojal kjæreste, ikke til å stole på... Rett og slett en uegnet kjæreste som sannsynligvis ikke elsker deg.

Før du visste om hun hadde gjort noe galt? Ditt valg. Men hvis det var forutsetningen for å spørre henne ut så stoler du ikke på henne. Og da kan du like godt gjøre det slutt med en gang.

Du sier at alkoholen er en ok årsak, og at om man mistenker at dama er utro skal man la d ligge...?

Nei, jeg sier at alkoholen er en reell årsak, ikke at den er ok. Vis meg en som ikke har gjort noe dumt i fylla, og du viser meg en avholdsmann (eller løgner.) For å fortsette med bibelordene (rart det der, hvordan vi ateister tyr til bibelsk billedbruk): Den som selv er ren, han kaste den første sten.

Tidenes tøffelhelt, ikke mye mandig over det i allefall;)

Tøffelthelt? Kanskje. Når man kommer i min alder så trenger man ikke bevise noe lenger, hverken for seg selv eller andre. Da sitter de selverklært "mandige" mutters aleine på pub'en med en halvliter og forbanner kvinnefrigjøringen som har gjort at de ikke fikser det med damene.

Men det trenger ikke du å bekymre deg om, du er bare 20(?) og kan være mandig (les: skylde på damene for at du er single) i mange år til. :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...