Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dama lå i samme seng som to andre gutter

Anbefalte innlegg

Vi får være enige om å være uenige om at jeg mener at "tillit gis til den som verdig tillit er" og at du mener at tillit skal bare fåes. :-)

Når er man tilliten verdig da? Man skulle tro at det var når man ikke gjør noe galt, men her virker det som om folk mener at man skal passe på at den andre ikke kan få grunn til å tro at man gjør galt. Det gjør den sjalu til konge og sjalusiens offer til knekt. Gjett hvor mange kvinner - og menn - som sitter og går på nåler for å være tilliten verdig.

Vi har hatt noen bekjente opp gjennom årene der mannen eller kvinnen var sjalu. Et par av mennene var i tillegg voldelige. De banket gjerne dama "proaktivt", sånn i tilfelle hun hadde gjort noe galt uten at han visste om det. Det hender ikke sjelden at slike damer er overbvist om at det er deres feil, som ikke har greid å gjøre seg fortjent til tilliten.

En dame i Saudi-Arabia bryter tilliten om hun setter seg bak rattet i deres felles bil. En somalisk dame om hun våger seg til å åpne døren uten burkaen på. Når det er de som skal ha tillit som får sette grensene, så ender de gjerne opp med å sette dem så stramt som mulig, for sikkerhets skyld.

Det kan hende at trådstarter ikke har tillit til damen. Det er hans hodepine. Å prøve å legge ansvaret på henne endrer ingen ting, det er fortsatt hans hodepine. Kanskje kan de ikke være sammen om han tenker sånn, det er i så fall synd for dem begge. Men fortsatt ikke hennes feil, så lenge hun ikke har gjort noe galt.

Geir :)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har tillit til det ja, men det er ikke ensbetydende med at hun ikke er utro likevel.

Selvsagt, og hva så? Enten har jeg tillit til henne, eller så har jeg det ikke. I det jeg hyrer en privatdetektiv til å sjekke hennes affærer så har jeg pr. definisjon ikke tillit til henne, enten hun er "skyldig" eller ikke. Det er jeg som velger / ikke klarer å ha den tilliten man bør ha i et forhold.

Nå var jeg som jeg har sagt tidligere ikke den første i min kones liv eller seng, og jeg har ikke noen garanti for at jeg blir den siste. Jeg er glad i sex, og håper at jeg mellom disse to ytterpunktene får mitt. Ut over det bekymrer jeg meg ikke så mye for hva hun foretar seg.

Takk gud for at jeg ikke er moralistisk eller sjalu. (Forresten, jeg tror ikke på gud, så jeg får takke noen annen.)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg heller mot det tom waits for alice mener. Ignorance er bliss også :) Om man vil gå rundt å være surmulende og skeptisk fordi man tror at man ikke kan stole på kjæresten blir opptil hver og en. Jeg personlig stoler på kjæresten, ikke fordi hun har uttrykt noe noe spesielt som gjør at jeg kan stole på henne, men rett å slett fordi jeg velger å gjøre det. Om hun har vært utro gjennom våre 5 år for være så, så lenge jeg ikke vet det og forholdet fortsetter så tar vell ikke jeg skade av det. Jeg kan heller ikke begynne å tenke på det, for det skaper dårlig stemning og energi mellom oss som hun også plukker opp. Er jeg naiv? Ja kanskje litt, men i slutten så er det hvordan jeg føler meg som teller.

Lenke til kommentar

Jeg stoler på mennesker jeg kjenner, fordi jeg kjenner dem og de har grunn til å ikke lure meg.

Jeg har en tendens til å ikke stole på jenter, fordi de to første kjærestene mine hadde kjærester, og jeg gikk på byen sammen med en mann som foretrakk gifte damer, og som lykkes oftere enn ikke.

Er jeg paranoid?

Kanskje litt, men i slutten så er det sannheten som teller -- og kjæresten min får ikke lov til å sove i samme seng som menn jeg ikke kjenner.

(Og ikke i samme seng som minst to av hennes venner -- da begge ville prøvd seg)

Lenke til kommentar
Selvsagt, og hva så? Enten har jeg tillit til henne, eller så har jeg det ikke.

Som noen av damene sa - Det han ikke vet, har han ikke vondt av.

Det er forskjell på privatdetektiv og det å forstå at folk kan gjøre noen feilsteg. Det blir som barna våre det - man vil gjerne tro det beste, men alle bør vite at sine egne ikke alltid er englebarn, selv om man ønsker å tro det.

Vi er vel ganske lik på ingen sjalusi og det at dama får gjøre som hun vil uten at vi fotfølger, men jeg vil nå si det er litt blåøyd å tro at noen er immun mot utroskap. (selv om jeg er 99,99% sikker på at dama aldri ville gjort noe slik og jeg stoler på henne)

Ja, tilliten er der, men fortsatt er vi bare mennesker.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Når er man tilliten verdig da? Man skulle tro at det var når man ikke gjør noe galt, men her virker det som om folk mener at man skal passe på at den andre ikke kan få grunn til å tro at man gjør galt. Det gjør den sjalu til konge og sjalusiens offer til knekt. Gjett hvor mange kvinner - og menn - som sitter og går på nåler for å være tilliten verdig.

Tilliten kommer etterhvert som lærer personen å kjenne.

Vist en person viser seg å være av typen som deler seng med 2 andre menn, er det ikke en person jeg stoler på med "hjertet mitt" på spill.

Jeg syns synd på TS, jeg ser få grunner til at kjæresten skal dele en enkelt seng med 2 andre menn, enn et ønske om å være intim med dem, for det blir uansett hvordan du vender og snur på når 3 personer skal ligge i en liten seng.

Tviler på at de 2 guttene lå spoonet hverandre også, så hun lå sikkert i midten.

Lenke til kommentar

Som noen av damene sa - Det han ikke vet, har han ikke vondt av.

Og det er jo - i denne sammenheng - sant. Hvis hun spiller bort våre felles penger, så skader det oss. Det er ikke vanskelig å finne ksempler på ting som opplagt er av det vonde, selv om man ikke vet. Men hvis hun har et sidesprang eller to i løpet av livet, og vi ellers har det bra sammen, har noen lidd noen skade?

Det er forskjell på privatdetektiv og det å forstå at folk kan gjøre noen feilsteg. Det blir som barna våre det - man vil gjerne tro det beste, men alle bør vite at sine egne ikke alltid er englebarn, selv om man ønsker å tro det.

Selvsagt forstår jeg at folk kan gjøre feilsteg. Jeg er da gammel nok til å ha gjort en del av dem selv. Den som selv er ren kan kaste den første sten.

Spørsmålet er:

Ville damen din synes at det var greit at du overnattet i sengen sammen med to jenter i stedet for å ta taxi hjem eller la kjæresten din hente deg?

Mitt svar er enkelt: Jeg kan ikke svare for damen min. Det får hun svare på selv. Men jeg vet at jeg uansett ikke bryr meg om hun skulle finne på å gjøre det. Det er mitt valg om jeg skal bry meg, og selv om jeg som tidligere nevnt tror at gjensidighet er en god ting i et forhold, så velger jeg for min egen del å være positiv. Om hun ikke er det får jeg heller vurdere om forholdet er verd det. Det blir ikke noe bedre av at vi begge er sjalu. To gale gjør ikke en rett.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det hjelper å spørre om dette på et forum, du vet egentlig selv hva du må gjøre.

Tror du på henne, eller ikke? Tror du ikke på henne så er nok det beste å gjøre det slutt, siden dette da vil plage deg i lang tid.. Tror du på henne, så er det jo intet problem.

Selv synes jeg det høres veldig mistenkelig ut, men igjen.. Kun du vet hva du må gjøre.

Lenke til kommentar

Tilliten kommer etterhvert som lærer personen å kjenne.

Jeg starter med tilliten jeg, det gjør ting mye greiere for meg.

Vist en person viser seg å være av typen som deler seng med 2 andre menn, er det ikke en person jeg stoler på med "hjertet mitt" på spill.

Jeg har forstått det. Og som sagt: Det er ditt problem. Det er du som er sjalu og mangler tillit.

Jeg syns synd på TS, jeg ser få grunner til at kjæresten skal dele en enkelt seng med 2 andre menn, enn et ønske om å være intim med dem, for det blir uansett hvordan du vender og snur på når 3 personer skal ligge i en liten seng.

Hva så? Hvorfor er det synd på TS? Enten var damen utro, og da må han vurdere hva han synes om det, eller så var hun det ikke, og da var det vel heller ikke synd på ham...?

Tviler på at de 2 guttene lå spoonet hverandre også, så hun lå sikkert i midten.

Jeg vet ikke hvordan du oppfattet trådstarter, men det var snakk om en fest. Jeg tror ikke automatisk at noen "spoonet" noen, jeg tror de lå og sov ut rusen. Jeg har våknet opp på gulvet med kompiser sovende inni klesskapet, det er ikke akkurat sånn at det er et bevisst valg hvor man sovner når man er på fylla.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvordan du oppfattet trådstarter, men det var snakk om en fest. Jeg tror ikke automatisk at noen "spoonet" noen, jeg tror de lå og sov ut rusen. Jeg har våknet opp på gulvet med kompiser sovende inni klesskapet, det er ikke akkurat sånn at det er et bevisst valg hvor man sovner når man er på fylla.

Skrev han ikke at de alle lå sammen i en enkeltseng? Jeg og eksen sov jevnt og trutt sammen i den gamle enkeltsengen min, hun er ganske liten av seg men likevel ble det veldig trangt. Vanskelig å få snudd seg osv. Om tre stk ligger i en enkeltseng så sier det seg selv at det blir mye mer intimt enn hva normalen er. Selv om de ikke nødvendigvis har drevet med sex, så ville det helt klart vært et tillitsbrudd for meg, spesielt når hun visste at han kunne hentet henne.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Selv om de ikke nødvendigvis har drevet med sex, så ville det helt klart vært et tillitsbrudd for meg, spesielt når hun visste at han kunne hentet henne.

Ja, og da sier jeg det samme til deg: Det ville vært et tillitsbrudd for deg. Det foregår i ditt hode, det er du som er sjalu og ikke stoler på henne. Så lenge damen ikke har gjort noe galt, skal hun ikke behøve å ringe for å bli hentet. (Med mindre hun har lyst, selvsagt.)

Du er ikke faren hennes, hun er ikke 13 (antar jeg) og må kunne være ute med venner uten å ha noen avtalt leggetid.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Poenget er og blir, at enn gjør det vanskelig for seg selv og for forholdet sitt når man hopper i seng med noen andre av det motsatte kjønn. Det er så lett å la være, selv i fylla (ja, hjernen fungerer for det om).

Nå snakker vi TS sitt tilfellet, og jeg ser ingen god grunn til å hoppe i seng med 2 andre gutter når du har type, med mindre de befant seg i en innesnødd hytte midt på fjellet hvor den eneste innredningen var en seng.

Lenke til kommentar

Så lenge damen ikke har gjort noe galt, skal hun ikke behøve å ringe for å bli hentet. (Med mindre hun har lyst, selvsagt.)

Folk er forskjellige. Mulig du synes det er greit at damen din sover rundt med tilfeldige folk (ene var jo til og med en hun har drevet på med tidligere). Jeg mener det er galt av partneren å sove i samme seng (i tillegg en enkeltseng) som to menn, i tillegg hvor en er en tidligere flørt/elsker. Klart det blir et tillitsbrudd da.

Hvor langt er du villig til å la partneren din gå uten at du synes det er rart?

Lenke til kommentar
Men hvis hun har et sidesprang eller to i løpet av livet, og vi ellers har det bra sammen, har noen lidd noen skade?

Det kommer jo helt an på. Slik det ser ut som du tenker, så er det greit for deg at hun går andre plasser, da blir det jo en helt annen sak. Slik jeg tolker deg, så liker du ikke/vil ikke hun skal gå andre plasser, men du gjør ingen stor sak av det hvis så skjer.

Personlig syns jeg det kan være mye skade, eller lite. Det kommer helt an på hvordan hver enkelt par stiller seg til det, og hvorfor det skjedde.

Går dama di/mi til en annen og er utro for at vi suger balle i senga, så vil jeg si noe er som det ikke skal. Da er dama vår skadelidende pga vi ikke tåler konstruktiv kritikk og lar være å si det til oss og istedet går annen plass. Da går hun livet ut med noen få avstikk for å få litt god sex, mens hun lider seg gjennom vår sex. (satt på spissen)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor langt er du villig til å la partneren din gå uten at du synes det er rart?

Hun kan gå så langt hun vil. Velger hun andre menn enn meg, vel så er det slutt. Men jeg gidder ikke kaste bort tiden min på å bekymre meg for sannsynligheten for at den situasjonen kan oppstå under ulike omstendigheter.

Poenget er og blir, at enn gjør det vanskelig for seg selv og for forholdet sitt når man hopper i seng med noen andre av det motsatte kjønn. Det er så lett å la være, selv i fylla (ja, hjernen fungerer for det om).

Det er din versjon av poenget. Min er at man gjør det vanskelig for seg selv når man roper ulv i utide, slik dere oppfordrer TS til. Tåler ikke forholdet såpass, så er det kanskje like greit at det tar slutt. Man kan alltid finne noe å plukke på i et forhold.

Og nei, folk drikker jo nettopp (på fester) fordi det får hjernen til koble ut en del av alarmene som ellers får oss til å være overforsiktige.

Nå snakker vi TS sitt tilfellet, og jeg ser ingen god grunn til å hoppe i seng med 2 andre gutter når du har type, med mindre de befant seg i en innesnødd hytte midt på fjellet hvor den eneste innredningen var en seng.

Men du behøver da ikke å se etter grunnen. Det skjedde, og grunnen er ikke viktig. Spørsmålet er om du bryr deg om grunnen, eller om du leter etter grunn til mistanke, og til å nære din egen sjalusi. Bruk tia på noe mer matnyttig, så er kanskje forholdet liv laga.

KarpeSkrotum: Nå er vi litt off topic... :)

Lenke til kommentar

Kan jo spørre seg hvor viktig damen/forholdet er for deg om du ikke bryr deg om at hun sover sammen med to menn i en enkeltseng, hvor den ene av de i tillegg er en hun har vært bortpå før.

Jeg hadde i hvert fall stusset på kjæresten om hun ikke hadde reagert om jeg hadde gjort det samme med to jenter, bare reagert med et skuldertrekk og ikke brydd seg hverken mer eller mindre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kan jo spørre seg hvor viktig damen/forholdet er for deg om du ikke bryr deg om at hun sover sammen med to menn i en enkeltseng, hvor den ene av de i tillegg er en hun har vært bortpå før.

For viktig til å la bagateller ødelegge, kanskje...? Hvis forholdet og dama derimot ikke var viktig for meg hadde jeg jo bare kunnet bedt henne ryke og reise.

Edit: Endret litt.

Endret av tom waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Så moralen er, med mindre man har det på "tape" at den du er glad i har gjort noe galt, skal man ta det for god fisk å gå videre med livet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...