Gå til innhold

[Løst] Får ikke lagt over film på minnepenn?

spetwols

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kjøpte en 8gb datatravler på Clas Ohlson. Jeg har aldri hatt noe problem før, men aldri lagt over så "store" filer. Denne er på 4.37 gb. Når jeg skal legge den over fra pcen til minnepennen får jeg følgende melding opp:

The file "FILMEN" is to too large for the destination file system.

Altså, denne er kun 4.37 gb, og jeg har også prøvd og reformatere minnepennen. Den har nå 7,23 gb ledig. Det jeg lurer på da er hvorfor i all verden fungerer ikke dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Edit: Kan legge til at ntfs ikke støttes av mye annet enn windowns.

Har problem med Bilstereoen - Leser ikke filen selv med .avi .wma som den skal takle... Reagerer på minnepennen når jeg kobler den til, men "ingen spillbare medier" eller lignende melding kommer opp. Tror jeg formaterte den til ntfs en gang jeg skulle ha over en bluray - kan dette være årsaken? Bare å formatere tilbake til fat32?

Lenke til kommentar

Velkommen til filsystem helvete.

ExFat og NTFS kreves for å få filer over 4 Gb lagret, problemet er at non Windows / Microsoft enheter ikke støtter dette.

Så har du ikke en mulighet til å få knødd fila under 4Gb og avspillingen ikke ta noen andre formater, ja... Da er løpet kjørt.

Og det kan du takke Microsoft for, hadde ikke de sittet på ExFat så hadde nok dette vært støttet og dette hadde ikke vært noe problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...