Gå til innhold

Kjøling til CPU og GPU


mfb

Anbefalte innlegg

Har nå kjøpt meg en Intel® Core i5-3570 Processor og et EVGA GeForce GTX 660Ti 2GB PhysX CUDA skjermkort og venter på dette i posten.

 

Jeg har planer om å game ganske mye så kjøling blir et fokus for meg.

 

Har dere noen anbefalinger til rimelige og bra kjølere/vifter til prosessoren?

 

Også vet jeg ikke helt om det finnes noe måte å få ekstra kjøling til et skjermkort. om det så går ann, noen tips til hva?

 

takker :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Lurer på det samme når det kommer til Grafikk kort, men dersom du har tenkt til å overklokke CPUen så kan du gå for den samme kjører som meg:

 

http://www.dustinhom...-1156-1366-am3/

 

Utrolig bra kjøler som gir deg veldig mye for pengene. Husk at du må ha rett Socket, sjekk med CPUen. Jeg har akkurat samme CPU som deg, og den bruker 1155.

 

Men som sagt så har jeg ikke peiling på dette med grafikkkort kjøling.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Nå er ikke akkurat 660ti noen varmeovn så jeg tviler sterkt på at du vil ha behov for mer kjøling. En vifte i sidedøren hjelper dessuten ikke stort, med mindre det da er elendig luftgjennomstrømning i kabinettet fra før. Ellers får man kjøpt tredjepartskjølere som gjør en god jobb, men disse er nok stort sett forbeholdt de som sitter på veldig varme skjermkort, eller kort med referansekjøler/annen støyende kjøleløsning. De aller fleste av dagens kort kan uansett skaffes med aftermarketkjølere som er like gode. EVGA GTX660ti kommer vel såvidt jeg kan se med referansekjøler, men disse kortene er som sagt ikke spesielt varme så støy burde heller ikke bli et problem.

 

Hvis det er i5 3570 du har kjøpt, mao. utgaven uten -k på slutten kan ikke denne overklokkes, ihvertfall ikke nevneverdig og du vil ikke ha behov for ytelsen en så kraftig kjøler som Noctua NH-D14 leverer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...