Gå til innhold

Systemkamera til bruk på sjøen

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg et kamera (er nybegynner på kamerafronten) ifb med at jeg skal ut å seile et år fra sommeren 2013.

(Har ikke preferanse på at det MÅ være et systemkamera)

Siden det sikkert er ti slike emner som dette pr dag skal jeg prøve å gjøre det enkelt.

Merke:

ingen preferanser

Pris:

rundt 6000 + pluss evt linser (hvis systemkamera)

Krav:

mulighet for OK videoopptak (gjerne med AF)

solid

tåle vann

Har sett på Canon 60D og Canon er det eneste jeg har hatt noe forhold til før, så jeg føler må vurdere andre merker også.

Sånn som denne er også bra, men kan gjerne betale mer hvis jeg da kan få et bedre kamera.

http://www.lydogbilde.no/test/olympus-tg-820

Forslag?

Endret av Snusi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp ett greit systemkamera som oppfyller kravene dine og en vanntett pose for kamera jeg tror AW-Marine har noen, ellers kan du høre på interfoto eller "foto og video", de vet helt sikkert hvilken produsent som har slikt. tanken bak akkurat dette er at da har du ett alright kamera for fotografering på land også og en slik pose kan byttes ...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ett undervannshus blir altfor tungvint å bruke når det skal fotograferes over vann ... Men en av disse vanntette kompaktkameraene, eller en pose til mer avanserte kompakter og eller systemkamera gjør susen ... de er lette, og man har forholdsvis enkel tilgang til de fleste knapper og hjul. Husk bare at kondens kan ødelegge ethvert kamera, så var påpasselig med å tørke av kamera og også tørke posens innside ... Ha en fortreffelig flott tur ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...