MrLeftfield Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 Heisann! Satt og så på Jericho sesong 1 og la merke til at HD kvalitet ser ikke helt "HD" ut i mine øyne. "Tillat HD" er på, og den buffrer HD i begynnelsen av en episode, før bildet blir noe bedre. Men jeg synes fortsatt at det ikke ser helt "HD" ut. Fyrte opp netlimiter mens jeg så på episoden, og konstaterte med min 200-300 kb/s og max 610 kb/s ned. According to Netflix Tech Support' date=' Netflix's content library is encoded into three bandwidth tiers, in a compression format based on the VC-1 video and Windows Media Audio codecs[citation needed']. Of these, the lowest tier requires a continuous downstream bandwidth (to the client) of 1.5 Mbit/s, and offers stereo audio and video quality comparable to DVD. The middle tier requires 3 Mbit/s, and offers "better than DVD quality". The highest tier requires 5 Mbit/s, (uses up to 2.3 GB/hour =0.654 MB/s =5.23 Mbit/s)[46] and offers 720p HD with surround sound audio. As of October 2011, several devices also have the ability to stream Netflix content at 1080p resolution, including the PlayStation 3 console and Roku 2 series set-top boxes which require 8 Mbit/s.[47][48] Ifølge http://web.forret.com/tools/bandwidth.asp?speed=610&unit=KB%2Fs 5.23 Mbit/s = 653,75 KB/s, noe som stemmer "sånn ca", men alikevel...hastigheten var på 300 KB/s så å si hele tiden, med kortvarige spikes ved 610 KB/s en skjelden gang. Er jeg paranoid/blind her? Konfig: 1GBit mellom Canal Digital ruter og D-link 655 ruter 1GBit mellom ruter og min PC (UTP kabler overalt dog, men tviler at FTP vil gjøre noe forskjell) Browser: Chrome Win7 Pro 64bit Canal Digital 25/5. PS: tok et par tester og fulgte litt med på statusen i Chrome. Den hopper rimelig ofte mellom "Avspiller i HD" og "Spiller ikke HD" / "Buffrer HD". Jeg tipper at de gangene den prøver å buffre HD så peaker hastigheten ned på 610 KB/s og de gangene (så å si hele tiden egentlig) så er den på ~300 KB/s. Noen andre som sliter med kvaliteten? Lenke til kommentar
Asazy Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 (endret) Mener det kun er PS3 som har HD på netflix. Et eller annet om at det var silverlight som var begrensningen. Stod noe om det på hw for litt siden. Edit: HD Spørsmål fra Ruben Kurt: Isn't 1080p available for the PC? And if so, why? I've got hardware that's many times as powerful as a PS3 in my PC.. Svar: We do provide 720p HD on Silverlight, 1080p on Windows 8. Besvart: 6. des. 2012 20:40 kilde: http://www.hardware.no/artikler/nysgjerrig-pa-netflix/114999 Endret 18. desember 2012 av Asazy Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 18. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2012 Mener det kun er PS3 som har HD på netflix. Et eller annet om at det var silverlight som var begrensningen. Stod noe om det på hw for litt siden. Edit: HD Spørsmål fra Ruben Kurt: Isn't 1080p available for the PC? And if so, why? I've got hardware that's many times as powerful as a PS3 in my PC.. Svar: We do provide 720p HD on Silverlight, 1080p on Windows 8. Besvart: 6. des. 2012 20:40 kilde: http://www.hardware....-netflix/114999 så rart. Da burde jo Silverlight (PC) klare 720p. Og det som er enda mer merkelig er at den KLARER JO å kjøre 720p en stund før den "nedgraderer" til noe "ikke-HD". Lenke til kommentar
olemars Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 (endret) Du kan prøve ctrl-shift-alt-S trikset i avspilleren og låse bitraten til maksimum. Mistenker at netflix av og til sliter med å finne ut hva kapasiteten på oppkoblingen er, og de prioriterer kontinuerlig avspilling over konstant kvalitet. Ellers har du den andre diskusjonen om at Telenor/CD har dårligere forbindelse til Netflix-serverne enn de andre ISPene... Endret 19. desember 2012 av olemars Lenke til kommentar
rillto Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 Det er ikke noe u kan gjøre med dette. Feilen ligger i linja de som er fra feil leverandør. Bytt kabel selskap. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå