DerNoOb Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 Kjøpt ny hdd. Har plugget den i, startet opp pcn og da får jeg opp en melding hvor det står "Disk 0 unallocated space", får også opp en melding nederst på skjermen: http://i.imgur.com/PycS8.jpg. Får altså ikke trykket på "next", har prøvd å lage en ny partisjon men Disk 0 går ikke bort... noen måte å fikse dette på ? Takk! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 Installerer du fra USB minnepinne eller DVD? Hvis USB, ikke bruk USB3 port. Prøv default innstillinger i BIOS. Lenke til kommentar
DerNoOb Skrevet 18. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2012 Installerer du fra USB minnepinne eller DVD? Hvis USB, ikke bruk USB3 port. Prøv default innstillinger i BIOS. Bruker en windows 7 cd/dvd ja. Default instillinger gjelder hvis man bruker usb ? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 Tenkte default for tilfelle det er noe feil på innstillingene til disk kontroller. Men dette er kanskje en PC du har brukt før, bare ny disk? Da skulle det jo ikke være nødvendig. Hvilken SATA port har du disken i? Standard chipset eller ekstra kontroller? Ellers kan du lete på nett, det er bare å Google feilmeldingen 80300001 Lenke til kommentar
kinaputt Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 Prøv å last inn SATA-driver, denne finner du på hjemmesiden til hovedkortet ditt, dette trenger du kun hvis du kjører disken med AHCI i bios, ikke hvis du kjører den som IDE. Legg denn inn på en minnepinne eller lignende. Prøv også å trykke new og opprette en parisjon, jeg tviler på att dette har noen innvirkning men... Lenke til kommentar
DerNoOb Skrevet 19. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2012 Hårek: Ja bare ny disk ja. Litt usikker hvilken SATA port, men er den samme som forrige hdd stod i. Renger med at det er standard chipset. Ja har googlet den feilmeldingen, mye forskjellig svar, har ikke fått til noe. kinaputt: Kjører i IDE ja. Yes har opprettet ny partisjon, "next" knappen er fortsatt grå. Prøvde idag å opprette en ny partisjon, så "extend" på den nye, skrev in 920 gb på den, men da kom det opp en melding - hvis jeg trykker ja så kan jeg ikke resette det jeg har gjort så turte ikke det:P Kan hende det funker, eller monger opp ting enda mer? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 De svarene som finnes dreier seg om driver til SATA kontrolleren. Ofte for RAID oppsett. Går ut fra at du ikke har RAID. Men det er viktig at du har valgt rett SATA port. Sjekk i manualen, eller beskriv hvilket HK du har og hvilken port du bruker. Å opprette en partisjon skal ikke gjøre noen forskjell. Normalt gjør man ikke det selv, det kan overlates til installasjonsprogrammet ved å trykke 'Next' med disken Unallocated slik som på bildet ditt. Lenke til kommentar
DerNoOb Skrevet 19. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2012 Nei har ikke RAID. Regner med at det er rett SATA port siden den andre hdd fungerer? Skal uansett ta og sjekke hva som står der den er plugget i. HK jeg har er dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=626992 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 Det har kun chipset controlleren, så da aner jeg ikke hvor problemet ligger. Har du prøvd disken sammen med den gamle? Bare for å sjekke at disken fungerer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå