Romis Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 Hei! Skulle akkurat til å sette meg litt på dataen i dag og slo på PC'en. Alt funket fint helt til jeg kjørte inn i PC mus 2 ledningen. Jeg skulle dra vekk ledningen under stolen men klarte å knekke USB inngangen foran på kabinettet. Etter noen sekunder så slo PC'en seg av, og hver gang jeg prøvde å koble til dataen igjen så slo den seg av før den kom forbi BIOS vinduet. Jeg trodde kanskje at USB utgangen skapte problemene, så jeg tok vekk den fra hovedkortet og nå får ikke lenger hovedkortet strøm. Jeg har prøvd å plugge kabelen tilbake igjen, men det fungerer ikke. Noen ide? Jeg prøvde å ta ut ATX kabelen og sette den inn igjen samt PSU kabelen. Funket ikke. :/ Specs: - GA-Z68X-UD7-B3 hovedkort - Chieftec Ntro 1200w PSU Hvis det er noen i Oslo område som kan hjelpe meg, så kan dere komme innom og se på dataen også. Tusen takk på forhånd for hjelpen! Lenke til kommentar
p3rdurabo Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 Heldiggirser som får komme innom deg da 1) Remove everything but the CPU, RAM, and Video (assuming you have a dedicated card). And I mean everything - unplag all the cables inside as well! 2) Boot up and see what happens. you should get an error message that it can't find the keyboard. 3) Shut it down, plug in just the keyboard (no drives yet), reboot and see if you can get into the BIOS that way. That will eliminate any drives, cables, jumpers as a possible cause of you not being able to use the keyboard. 4) Start adding drives (HDD, floppy, Optical) one by one until you figure out which drive, cable, or combination is causing you to hang up. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 18. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2012 Hvorfor er folk heldige som kan besøke meg? Lenke til kommentar
Romis Skrevet 18. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2012 Fikk nå koblet til PC'en ved å fjerne front-panel USB 2.0 kabelen. PHEW! Herregud, nå kom abstinensene merket jeg. Tror nesten jeg må ta meg en 12 timers økt for å roe ned nervene jeg. HUFF Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 (endret) Hvorfor er folk heldige som kan besøke meg?Lurer jeg også på. Endret 18. desember 2012 av Stian Aarskaug Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå