Elias Blix Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 Julen uten kjøleskap. Hei, jeg er ny på forumet. Mitt kjøleskap (5 år gammelt) fungerte fint inntil for noen dager siden. Da måtte jeg tømme masse vann fra bunnen. Etter det, blir det ikke ordentlig kaldt inni. Man kan stille fra 1-7, men det blir verken kaldere eller mildere, det er lunkent kan man si. Frykten er at nå blir julen dempet for jeg kan jo ikke kjøpe varer som lett blir dårlige... Og garantien er vel gått? En foreslo å ta fryseelement (som i kjølebaggene man på sommeren bruker) og legge dem i kjøleskapet.... Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 Kan du ikke legge varene ut i snøen? Det er vinter. Vinteren holder ikke konstant 4 grader, men det er bedre enn romtemperatur. 1 Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 Stikk på Elkjøp/Lefdal/Expert og kjøp det billigste merkevare kjøleskapet du finner. Man må jo ha kjøleskap uansett jul eller ei. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 Følg med på "gies bort på finn.no om det kniper. Har selv gitt bort mye og det dukker stadig opp ting der. 2 Lenke til kommentar
srbz Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 Hvilket merke er det snakk om? Har du kvitteringen liggende? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 En foreslo å ta fryseelement (som i kjølebaggene man på sommerenbruker) og legge dem i kjøleskapet.... Funker fett som nødløsning Rett fra fryseren eller om du har minusgrader ute så la de ligge der en stund.(helst flere som du kan bytte om) 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 Dersom du ikkje har fryseelement så kan du enkelt og greit fryse vatn til is i frysaren og deretter legge dei i kjøleskapet. Når isen har smelta så bytter du den ut med en ny. Dersom du fryser vatn i 2 liters isbokser eller liknande så får du firkanta is-klosser som er lette å stable. Lenke til kommentar
Elias Blix Skrevet 21. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2012 Takk til alle for svar. Jeg har nå lagt noen varer ut i snøen og har håp om at kjøleskapet - som fortsatt lever - skal bli kjøligere. Jeg ser lysere på dette nå. Lenke til kommentar
abrj Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 Det høres mistenkelig ut som termostaten, noe enkelte elektrikere skifter for deg. Lenke til kommentar
karantene Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 Er det snakk om et kombiskap med fryser ville jeg først (dersom det ikke allerede er gjort) forsøkt å skru det av og avrime det fullstendig, bruk gjerne hårføner. Og ta frem støvsugeren og fjern evt. støv og dritt som ligger rundt motoren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå