Rmatt Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 (endret) Lastet ned siste versjon av lightroom og opplever en negativ ting. Før jeg lastet ned siste versjon så kunne jeg jo se justeringer inne på Develop med bilde forstørret til 4:1 med en gang man justerte. Hvis man justerte feks skarphet så så man forandringen i bilde med en gang. På siste versjon blir bilde uklart med en gang man justerer, og det blir vanskelig å se forandringene, men når man tar musepekeren over på bilde blir det klart igjen og man se forandringene. Men det er ikke like lett å fin justere som på den gammle versjonen. Er det noen som vet om det har noe med ei innstilling å gjøre eller om det er programet som tuller. Endret 18. desember 2012 av Rmatt Lenke til kommentar
Refraction Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 Er det noen som vet om det har noe med ei innstilling å gjøre eller om det er programet som tuller. Sharpness, exposure osv alle de endringene jeg gjør med 4.3 fungerer "live" her på flere maskiner. Alle riktignok med nvidia skjermkort (macbooks, mac pro, win-laptops). Mulig det er Adobe som roter til litt igjen men du kan jo prøve å reindeksere katalogen (File > Optimize catalog). En annen ting du kan teste er å lage en ny tom katalog, importere par bilder og se om 4.3 oppfører seg likt med de bildene. Lenke til kommentar
Rmatt Skrevet 18. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2012 (endret) Sharpness, exposure osv alle de endringene jeg gjør med 4.3 fungerer "live" her på flere maskiner. Alle riktignok med nvidia skjermkort (macbooks, mac pro, win-laptops). Mulig det er Adobe som roter til litt igjen men du kan jo prøve å reindeksere katalogen (File > Optimize catalog). En annen ting du kan teste er å lage en ny tom katalog, importere par bilder og se om 4.3 oppfører seg likt med de bildene. Det sku vær 4:1 forstørrelse og ikke 1:4. Men har nu prøvd alle forstørrelsene og det er kun i 1:1 at justeringene vises klart og tydelig med en gang. Har prøvd bådde ny katalog og optimize catalog, men det ble ikke noe forskjell. Endret 18. desember 2012 av Rmatt Lenke til kommentar
Refraction Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 Fungerer fint her. Bare drar i spakene og uansett forstørrelsesfaktor så vises endringen direkte. Nå vet jeg ikke hva OS du bruker men det skal fungere likt på win/osx, her testet jeg kun med div osx maskiner. Lenke til kommentar
Rmatt Skrevet 18. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2012 Rart og irriterende. Det funket jo bra på versjon 4.1. Får ta kontakt med adobe. Lenke til kommentar
Refraction Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 De hadde et lignende problem med V4 tidligere, men var kun enkelte som fikk problemet. Dengang var det noe slack programmering bak tools-sliderne som genererte mere jobb enn normalt, og vips gikk alt treegt. Kommer nok en 4.4 snart se :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå