Gå til innhold

Lightroom 4

Anbefalte innlegg

Lastet ned siste versjon av lightroom og opplever en negativ ting.

Før jeg lastet ned siste versjon så kunne jeg jo se justeringer inne på Develop med bilde forstørret til 4:1 med en gang man justerte. Hvis man justerte feks skarphet så så man forandringen i bilde med en gang.

På siste versjon blir bilde uklart med en gang man justerer, og det blir vanskelig å se forandringene, men når man tar musepekeren over på bilde blir det klart igjen og man se forandringene. Men det er ikke like lett å fin justere som på den gammle versjonen.

Er det noen som vet om det har noe med ei innstilling å gjøre eller om det er programet som tuller.

Endret av Rmatt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen som vet om det har noe med ei innstilling å gjøre eller om det er programet som tuller.

Sharpness, exposure osv alle de endringene jeg gjør med 4.3 fungerer "live" her på flere maskiner. Alle riktignok med nvidia skjermkort (macbooks, mac pro, win-laptops).

Mulig det er Adobe som roter til litt igjen men du kan jo prøve å reindeksere katalogen (File > Optimize catalog).

En annen ting du kan teste er å lage en ny tom katalog, importere par bilder og se om 4.3 oppfører seg likt med de bildene.

Lenke til kommentar

Sharpness, exposure osv alle de endringene jeg gjør med 4.3 fungerer "live" her på flere maskiner. Alle riktignok med nvidia skjermkort (macbooks, mac pro, win-laptops).

Mulig det er Adobe som roter til litt igjen men du kan jo prøve å reindeksere katalogen (File > Optimize catalog).

En annen ting du kan teste er å lage en ny tom katalog, importere par bilder og se om 4.3 oppfører seg likt med de bildene.

Det sku vær 4:1 forstørrelse og ikke 1:4. Men har nu prøvd alle forstørrelsene og det er kun i 1:1 at justeringene vises klart og tydelig med en gang. Har prøvd bådde ny katalog og optimize catalog, men det ble ikke noe forskjell.

Endret av Rmatt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...