Gjest medlem-141789 Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 Klapp igjen ussle hykler du var åpenbart ikke like "følsom" 22/7 når du spredte giften din? Usle hykler du. Man blir redd når man leser slikt, og sidan vi hadde ein terrorsak i norske dommstolar der muslimar hadde planlagt terror ikkje lenge før 22/7, var det ein konklusjon eg trakk. Men det viste seg at eg tok feil, men dette rettferdiggjør uansett ikkje det at eg over eit år seinare synes at det er feil at folk som er i mot innvandring ikkje skal få være i ein reklamefilm. Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 (endret) Tine er et kommersielt selskap, om enn med en noe gråsonetvilsom rolle som markedsregulator. Og som kommersielt selskap må det få lov til å velge hvordan det vil fremstå overfor kundene. Å ta avstand fra FMI er helt greit i mine øyne, så får innvandringsmotstanderne vurdere om de heller skal kjøpe fra Q-meieriene og Synnøve Finden og andre. Og ja, bare sånn for ordens skyld: Om en produsent med sterke selvmordsønsker skulle gjøre det stikk motsatte, å reklamere med "Norge for nordmenn", så hadde det vært greit for meg også. Geir Gjelder dette også for kommersielle selskaper når det gjelder fargede, religionstilhørighet, og politiske ytringer forøvrig av ymse slag - ikke bare innvandring men også miljømessige? Må si jeg reagerte litt på dette, men var ikke uventet når saken dukket opp. Kan jeg som privat grunneier nekte Venstre-folk å gå på mine eiendommer også utmark? Kan jeg som privatperson forlange andre saksbehandlere i offentlige flora ut fra deres politiske ståsteder? Men jeg tror ikke saken ganger de politiske korrekte - de er på vikende front, og dèt har de vært lenge. Hele bunten av sentrumspartier svever mellom " liv og død " hvis vi skal kalle 4% grensen for dèt. Venstre som ett foster hvor Høyre er livmoren forbundet med en navlestreng kalt politisk samarbeide. Når både Venstre og Høyre ligger nede, ter Venstre seg som en hestesko, for så å rette seg ut som en bolt for hver stemme Høyre får. Høyre er livsgivende for Venstre, og man skulle tro at en stemme til Høyre var en stemme til Venstre, de livner liksom litt mere til ved Høyre,s fremgang - ditto dør mere hen ved lav oppslutning for Høyre. Nok om dèt. Som skrevet tror jeg ikke de politiske korrekte tjener på dette. Jeg tror enda man får mye større utslag når det gjelder de mere ytterliggående partier, eller partier lengre på Venstre og Høyresiden i årene fremover. Sentrumspartiene mister stemmer, folk kjenner seg ikke igjen rett og slett. Personlig er jeg ikke aktiv innen politikk, men kjenner mange. Både yrkesaktive, trygdede, og unge under utdanning. Felles for alle - uansett kjønn og tidligere politisk tilknytning er en stor misnøye med Norske politkere. Dette kan gjelde alt fra helsepolitikk, samferdsel, skatter og avgifter, boligpolitikk, ja alt. Så får vi se da, om vi havner i samme situasjon som i de land hvor ytterliggående er på fremmarsj. I såfall er vi "alle" drittsekker og rasister - sett med øynene til de politisk korrekte. Undres hvilken løsning de har på dèt? Er det Stalinistiske løsninger, Tyske fra II verdenskrig, eller Pol Pot,s metoder som må til for å tukte en hel befolkning? Endret 21. desember 2012 av Vårbris Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 Gjelder dette også for kommersielle selskaper når det gjelder fargede, religionstilhørighet, og politiske ytringer forøvrig av ymse slag - ikke bare innvandring men også miljømessige? Ja, jeg synes det burde det. Nå er det selvsagt ikke slik, siden vi har lover mot både diskriminering og mot "upassende" ytringer. De synes jeg personlig at burde vært fjernet. Ytringsfrihet er en god ting. Det forutsetter selvsagt at jeg og du kan si disse selskapene imot. Enten direkte, ved å skrive et innlegg om de håpløse reaksjonære eller [sett inn ønsket karakteristikk] idiotene i [sett inn firmanavn], eller ved å boikotte dem. Gjerne begge deler. Kan jeg som privat grunneier nekte Venstre-folk å gå på mine eiendommer også utmark? Antagelig ikke. Burde du kunne det? Ja, det synes jeg. Kan jeg som privatperson forlange andre saksbehandlere i offentlige flora ut fra deres politiske ståsteder? Nei, men i det private kan du velge. Og hvis du ikke får velge så kan du velge å ikke være kunde der. Overfor staten har du ikke mye valg. Det er et argument mot staten, ikke mot valgfrihet. Men jeg tror ikke saken ganger de politiske korrekte - de er på vikende front, og dèt har de vært lenge. Mitt inntrykk er det motsatte. At småpartiene blir mindre har ikke noe med det å gjøre. De to partiene som vokser - Ap og Høyre - er begge politisk korrekte så det holder, og det eneste partiet over promillestadiet som utfordrer det politisk korrekte - FrP -vokser slett ikke. Tvert om. Frentidsvisjonene dine deler jeg ikke. De ytterliggående i andre europeiske land livnærer seg på misnøyen skapt av den økonomiske krisen. I land som Norge - gitt at vi ikke også rammes av langvarig krise - vil misnøyen med politikerne føre til likegyldighet, ikke ekstremisme. Det vil om noe være hjemmesitterne som øker, ikke fløypartiene. Tror jeg... Geir 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå