Gjest medlem-141789 Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 (endret) Tine har beslutta å trekke ein reklamefilm på grunn av at Jan Høeg, som er nestformann av "Folkebevegelsen mot innvandring" (FMI) er med som skodespeiar. Er det slik i samfunnet at man skal bli eksludert frå samfunnslivet viss man ikkje er politisk korrekt, eller ikkje har dei rette meiningane? Artikkelen frå dagbladet: http://www.dagbladet.no/2012/12/18/kultur/tv_og_medier/reklame/tine/24887986/ Endret 18. desember 2012 av medlem-141789 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 Gammelrasister på TV er neppe salgsfremmende .... Han kan jo bare fortsette å svømme så mye han vil - ingen ekskluderer noen her. 4 Lenke til kommentar
Magical Mystery Tour Guide Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 Er ikke den reklamen ganske gammel uansett? FMI i likhet med det meste organisert innvandringsmotstand i dette landet fremstår for meg som sterkt masonisk i det at de alltid skal hakke på muslimer og ikke innvandringen som helhet. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 Tine er et kommersielt selskap, om enn med en noe gråsonetvilsom rolle som markedsregulator. Og som kommersielt selskap må det få lov til å velge hvordan det vil fremstå overfor kundene. Å ta avstand fra FMI er helt greit i mine øyne, så får innvandringsmotstanderne vurdere om de heller skal kjøpe fra Q-meieriene og Synnøve Finden og andre. Og ja, bare sånn for ordens skyld: Om en produsent med sterke selvmordsønsker skulle gjøre det stikk motsatte, å reklamere med "Norge for nordmenn", så hadde det vært greit for meg også. Geir 4 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 Tine har beslutta å trekke ein reklamefilm på grunn av at Jan Høeg, som er nestformann av "Folkebevegelsen mot innvandring" (FMI) er med som skodespeiar. Er det slik i samfunnet at man skal bli eksludert frå samfunnslivet viss man ikkje er politisk korrekt, eller ikkje har dei rette meiningane? Artikkelen frå dagbladet: http://www.dagbladet.no/2012/12/18/kultur/tv_og_medier/reklame/tine/24887986/ Dette handler da på ingen måte om å bli "ekskludert fra samfunnslivet". Du har ikke noe krav på å få sendt trynet ditt på TV. Komersielle aktører står åpenbat fritt til å prøve å bli assosiert med de meningene de ønsker. 1 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 Tine er selvfølgelig i sin fulle rett til å bestemme hvem som skal fronte deres varemerker, skulle bare mangle. Samtidig synes jeg du potensielt mister jobben for å ha en politisk ukorrekt mening. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 Det er forskjell på å miste jobben, og å ikke få sendt filmen på TV. Er ikke sikkert han mister kompensasjonen sin selv om filmen ikke blir vist. 1 Lenke til kommentar
spøkelset Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 Selvfølgelig har TINE rett til å trekke reklamen som et kommersielt selskap. Det jeg synes er tragisk er medias politisk korrekte skinnhellighet rundt innvandring. De hadde antagelig ikke skrevet en lignende sak om det heller var en drapsdømt som var blant skuespillerne. Jeg blir kvalm.. Men,men. Det er en annen diskusjon. 2 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 Hvordan vet man at X var med i Y, vis ikke media går frem og drar i gang en svertekampanje? Just saying. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 Man kunne jo tatt en test av gammer'n og høre om han vil stille opp i en v2.0 video ved siden av en kongo-neger. Tror jeg vet hva svaret ville blitt.. Lenke til kommentar
spøkelset Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 Hvordan vet man at X var med i Y, vis ikke media går frem og drar i gang en svertekampanje? Just saying. Det stemmer. Er jo media som har satt i stand dette her. Regner dog med at dette også hadde blitt viet spalteplass om Høeg f.eks var medlem av Blitz 2 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 (endret) Hvordan vet man at X var med i Y, vis ikke media går frem og drar i gang en svertekampanje? Just saying. X i dette tilfellet har selv markedsført sitt medlemsskap i Y. Høeg var formann i FMI for drøyt 20 år siden, og er idag pressetalsmann for samme. Det er da slett ingen hemmelighet. Det er nesten rarere at de ikke visste, men måtte få høre det av Blabla. Det eneste problemet her er at ingen hos Tine (eller reklamebyrået) gjorde den sjekken i forkant. Det stemmer. Er jo media som har satt i stand dette her. Regner dog med at dette også hadde blitt viet spalteplass om Høeg f.eks var medlem av Blitz Det tviler jeg på. Blabla har nok ikke samme forhold til Blitz som til FMI, og det er ikke opplagt at Tine hadde hatt problemer med det heller. Det kan man synes er urettferdig, men det er Tines valg. Nå finnes det kanskje ikke så mange blitzere i aldersgruppen som ble brukt i denne reklamen... Geir Endret 19. desember 2012 av tom waits for alice 2 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 "Slettes ingen hemmelighet"? Men dette er jo ikke almennkunnskap på noe vis. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 Kanskje ikke for dagens ungdom. Men jeg husket nå navnet godt, og hadde nok brakt spørsmålet på bane om jeg satt i Tines reklamegruppe. Poenget er nå uansett at Høeg har stilt seg selv og sine meninger i offentlighetens lys. Det er ingen dyneløfting her, når man er pressetalsmann for et parti så må man regne med at pressen vet hvem man er... Geir 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 (endret) Kanskje Trond Ali Linstad kan trøste den uheldige mannen ... Endret 19. desember 2012 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
mofomofo Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 (endret) Tine sier at de skal ta en prat med reklamebyrået "og forhindre at en glipp som denne skjer igjen." Er det rart at f.eks. innvandringsmotstandere foretrekker å være anonym på nettet? Tror Tine taper mer ansikt ved å stanse reklamen enn om de hadde ignorert dagbladets skrik om urett. Endret 19. desember 2012 av mofomofo 4 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 Vel, "bare vent å se folkens!" snart blir nok kulturmelk til multikulturmelk, og kartongene prydes av mulla Krekar som danser over kløverengen med vakre budeier 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 Tine sier at de skal ta en prat med reklamebyrået "og forhindre at en glipp som denne skjer igjen." Er det rart at f.eks. innvandringsmotstandere foretrekker å være anonym på nettet? Tror Tine taper mer ansikt ved å stanse reklamen enn om de hadde ignorert dagbladets skrik om urett. Jeg vil si at de er relativt anonyme - meningen deres er slett ikke anonyme, det er bare kadaverene deres de holder skjult, av en eller annen grunn Lenke til kommentar
Dark Archon Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 (endret) Tine er et privat selskap og bør få kutte reklamen med Høeg om de vil det, er enig med Stig Roar Wangbergs svar på fmi.no: Personlig syns jeg det var ganske greit at Tine nå kom så klart ut med hvor de rent faktisk står politisk. Dessuten var nok dette i beste fall en politisk korrekt refleks. Og i verste fall en demonstrasjon på hvem som i realiteten har makt i dette samfunnet; også overfor individer med en annen politisk overbevisning enn det som er politisk korrekt. Når makten avslører seg selv, burde vi vel egentlig være takknemlige. http://fmi.no/969-tine-171212.html Er det slik i samfunnet at man skal bli eksludert frå samfunnslivet viss man ikkje er politisk korrekt, eller ikkje har dei rette meiningane? Dette er jo allerede praksis og er grunnen til at jeg ikke står frem under mitt egentlig navn med mine meninger. Om en produsent med sterke selvmordsønsker skulle gjøre det stikk motsatte, å reklamere med "Norge for nordmenn". I hvilken grad det ville vært "selvmord" er usikkert, om man eier et boktrykkeri som trykker politisk ukorrekte bøker ol. gjør det nok lite fra eller til om man åpent gir uttrykk for at man ønsker et Norge for nordmenn (altså kundegruppe og skala er en del av vurderingen til den enkelte økonomiske aktør). Det "frie marked" som den økonomiske liberaliserismen i noen grad har ført til ønsker å selge mest mulig, til flest mulig, for så mye fortjeneste som mulig; i et slikt perspektiv er det uheldig å støtte/akseptere noe (innvandringsmotstand) som i dette landet kan få en sparket fra jobben etc. (og som derfor åpenlyst blir støttet av få), til fordel for noe som man blir tvunget til å være enig i (multikriminalisme). Siden Tines mål er å tjene mest mulig penger er det nok derfor logisk at de handler som de gjør. Denne reklamefilm-kontroversen er nok et eksempel på hvorfor nasjonalister bør være motstandere av økonomisk liberalisme og handelsmannsmentaliteten generelt. "Money has no motherland; financiers are without patriotism and without decency; their sole object is gain." - Napoleon Bonaparte Endret 19. desember 2012 av Dark Archon 3 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 Vel, "bare vent å se folkens!" snart blir nok kulturmelk til multikulturmelk, og kartongene prydes av mulla Krekar som danser over kløverengen med vakre budeier Det hadde da ikke sett så ille ut? Rent stilmessig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå