H?rselsvern Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 Heisann. Fikk lyst til å ta dykkesertfikat etter at jeg var å dykket i Hellas i sommer. Har skjønt at Padi Open Water er gyldig i "alle" land. Så kommer spørsmålet mitt, er det noen som har tatt dette i utlandet før? Tenker da primrært syden. Må vel ihvertfall ned til sydspissen av spania for å kunne dykke komfortabelt i vinterhalvåret, evt Kanariøyene/egypt. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 Så kommer svaret mitt: ja. Hva lurer du på, egentlig? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 Hellas er ikke akkurat kjent som dykkedestinasjon, men ellers er det lurt å ta sertifikatet i Norge og ikke bruke nesten hele ferien til kursing istedefor å dykke der hvor det er bra å dykke. Det er vanligvis heller ikke dyrere i Norge. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 Ang. kursing i syden, så tok ei i reisefølget mitt lappen i syden, og i stedet for å ta treninger osv, i basseng eller med stort sett bare mudder, var de omringet av fisker, koraller og annet. De var ute forskjellige steder stort sett hver dag og leste på båten mellom dykkene. Tror hun fikk like mange dykk som jeg gjorde, på de samme områdene enkelte ganger også, men ikke samme steder da. At det er sløsing med dager i syden er tull syntes jeg, man får jo ikke bare lappen, men også mange bra opplevelser. Det vil så klart variere hvordan det blir praktisert. En sto bakdel er at man ikke får noe trening med tørrdrakt og dermed bør ta tørrdrakt-lappen i norge om man har planer om å dykke der det er litt kaldere i vannet Lenke til kommentar
H?rselsvern Skrevet 20. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2012 tenkte ikke på pris egentlig, koster vel rundt det samme overalt på PADI sentrene. Ang ferie så har jeg litt ekstra så det er ikke noe jeg tenker på. Tenkte mer på hvor dere har tatt det og hvordan kurset var. evt linker til sider med gode sentre Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 Hvor mye koster det? Koster like mye i sørøst asia som i Norge? Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 31. desember 2012 Del Skrevet 31. desember 2012 Heisann! Jeg tok Padi Open Water på Perhentian (det er ei ferieøy nordøst i Malaysia). Det var en dans på roser. Meget flinke internasjonale instruktører og topp utstyr. Hvis ikke hukommelsen spiller meg et alvorlig puss tror jeg vi betalte 1700kr, og det synes jeg var billig. Vi hadde en drøy økt med teoriopplæring den første dagen (det var lett, men langtekkelig), men etter det var det kun kosedykking og "learning by doing". Som det nevnes lenger opp i tråden foregikk all trening i havet fremfor i bassenger, og det var topp stemning. Det var ish 30 grader i vannet, og vannet var kjempeklart. Jeg er ikke en lidenskapelig dykkeentusiast, men denne opplevelsen vil jeg aldri glemme. Kan godt anbefales! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå