Jooker Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 Hei! Jeg startet i en provisjonsbasert jobb for en tre-fire uker siden. Da leverte jeg skattekortet mitt, og var langt innenfor tidsfristen på når det måtte leveres. Jeg ble snart lei, og tenkte dette ikke var jobben for meg. I ansettelseskontrakten står det at lønnen skal være på konto innen den 15. hver måned, men den 15. desember var det ennå ingen lønn. Jeg sendte derfor et par meldinger med spørsmål, uten mye til svar å få tilbake, og tok turen ned dit i dag for å høre. Da fikk jeg beskjed av sjefen at 1. Han visste ikke hvorfor pengene var kommet, men han skulle finne det ut, og 2. at han dessverre hadde glemt å levere inn skattekortet mitt tidsnok, og tenkte han kunne levere det én dag før lønnen ble utsendt. Jeg ville derfor få 50% lønn, dessverre........ Jeg mener dette er veldig urettferdig for meg som arbeidstaker. Og da tenker jeg på dette med skattekortet. Skal jeg lide og vente i et drøyt år på halve lønnen bare fordi arbeidsgiver glemte å levere inn skattekortet mitt? Har jeg noen rettigheter her i det hele tatt?? De har jo allerede brutt ansettelseskontrakten ved å ikke klare å ha lønna på kontoen min til riktig dato, og nå må jeg attpåtil vente flere dager før den halve lønnen kommer. Vurderer jo selvfølgelig en telefon til sjefen hans igjen, men er jo ikke sikkert dette utretter noe. Som sagt, noen som kan hjelpe stakkars meg med litt rettigheter? Takk på forhånd! Lenke til kommentar
Hyd Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 Du kan jo slutte om du er misfornøyd. At de sendte inn skattekortet for sent er jo dumt, men tror ikke det er så mye å gjøre med nå i ettertid. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 Typiske saker som gjør at man burde være organisert så man kan lage en eventuelt sak sammen med tillitsvalgt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå