Gaardon Skrevet 18. august 2015 Rapporter Del Skrevet 18. august 2015 Jeg ser at det går på 2.4ghz men det går på kanal 10 mens naboene sine går på kanal 1-4 har dette noe å si? Lenke til kommentar
Occi Skrevet 18. august 2015 Rapporter Del Skrevet 18. august 2015 (endret) Kanal 1-11 er greit, hvorav 1, 6 og 11 kolliderer mindre med andre kanalers frekvensområder og er gjerne foretrukket gitt at ikke veldig mange andre også sitter på samme kanal i området.En annen ting å muligens sjekke er om routeren er satt opp med channel bonding, dvs. 40 Mhz vs standard på 20 Mhz. Effekten av dette er høyere båndbredde (teoretisk dobbelt så mye), men er større kollisjonsrisiko med andre nett. Det høres merkelig ut noe slikt skulle være satt opp uten at du er klar over det, for ikke alle adaptere/nettverkskort støtter dette. Kan allikevel være verdt å snuse litt rundt i routerens innstillinger og se om du finner noe av denne art.---- Hvis dette ikke er tilfellet så ville jeg prøvd å endret kanal i routeren allikevel. Det er ikke farlig å teste litt. Evt. sjekke hvilken kanal man burde bruke med et verktøy á Wifi Analyzer til Android. Endret 18. august 2015 av Occi Lenke til kommentar
Gaardon Skrevet 19. august 2015 Rapporter Del Skrevet 19. august 2015 Jeg leier bare her. har dessverre ikke tilgang til å endre noe. Kortet mitt har fungert tidligere på Windows. men hadde lyst til å bytte nå. Bruker ububtu fast på laptopen så. Snakka med en kompis og han hadde heller ikke fått et kort med samme Chip til å fungere. Så må nok ut på kort jakt. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 19. august 2015 Rapporter Del Skrevet 19. august 2015 Søk litt rundt på forumet her og du vil finne diverse anbefalninger av trådløst kort, både for PCI og USB. Mer spesifikt er det chipset fra Intel eller Atheros du bør sikte deg inn på som har de beste driverne, som gjerne også er open source. Lenke til kommentar
Gaardon Skrevet 20. august 2015 Rapporter Del Skrevet 20. august 2015 vanskelig å finne trådløse intel kort i norske nettbutikker.. atheros er jo fraværende. men det er ingen krise har bestilt et Atheros AR5BXB112 AR9380 PCI-E 1X PCI-E Wireless Desktop WiFi WLAN Card 450M Dual-band (2.4/5 GHz) fra amazon forventet leveringsdato er 3 september. tar ingen sjangser selv om mange av kortene komplett selger fungerer sikkert. dette kortet skal vist være plug & play Forresten så har jeg fikla litt med windows og linux for å teste kortet mitt og samme feil kommer faktisk opp i windows 7 med netgear sine offisielle drivere... fra windows 8 og opp så fungerer kortet fint. men jeg har slått meg til ro med at det fungerer ikke hær. Jeg tror alle postene jeg har lest som har (solved) status har de fått installert driveren også har kortet funnet nettverket. mitt kort finner jo også nettverk bare ikke det jeg skal koble på, samme skjer i windows 7. så jeg kunne kanskje fått det til hvis jeg hadde hatt tilgang til å endre på ruter oppsettet. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 20. august 2015 Rapporter Del Skrevet 20. august 2015 Joda, du finner Atheros i norske nettbutikker. Grunnen til at jeg ikke postet dette med en gang er at du ikke sa noe om hvilket grensesnitt eller spesifikasjoner du var ute etter, så ønsker ikke å forvirre. http://www.prisjakt.no/product.php?p=1049530 https://wikidevi.com/wiki/TP-LINK_TL-WDN4800 Jeg har dette kortet i to maskiner, og fungerer ypperlig både for 2.4 GHz og 5.0 GHz, begge med channel bonding (40 MHz). $ iwconfig wlan0 wlan0 IEEE 802.11abgn ESSID:"<hidden>" Mode:Managed Frequency:5.18 GHz Access Point: <hidden> Bit Rate=300 Mb/s Tx-Power=20 dBm Retry long limit:7 RTS thr:off Fragment thr:off Power Management:off Link Quality=63/70 Signal level=-47 dBm Rx invalid nwid:0 Rx invalid crypt:0 Rx invalid frag:0 Tx excessive retries:11291 Invalid misc:167945 Missed beacon:0 Lenke til kommentar
Gaardon Skrevet 20. august 2015 Rapporter Del Skrevet 20. august 2015 Ah viste ikke at det var Atheros. har forsåvidt et ganske nytt tp-link kort liggende hær men det er kun pci. sjekka opp for nysgjerrigheten sin del og det finnes faktisk pci til pci-e overganger. vet ikke helt om jeg stoler på at det er en god løsning. men nå vet jeg det til neste gang at Tp-link er atheros. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 20. august 2015 Rapporter Del Skrevet 20. august 2015 Noe av TP-Link, og noe av Netgear både av nettverkskort og routere. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 12. september 2015 Rapporter Del Skrevet 12. september 2015 Denne bruker Broadcom, som ofte er ganske kranglete med Linux, dvs. dårlig støttet pga. propietære drivere o.l. Her i alle fall en tråd hvor en får det til på Ubuntu 12.10 64 bit. Har ingen erfaring med denne driveren selv. Broadcom er jo bra støttet, både med proprietær driver og med åpen driver (+firmware). http://www.aircrack-ng.org/doku.php?id=compatibility_drivers#compatibility Lenke til kommentar
Occi Skrevet 12. september 2015 Rapporter Del Skrevet 12. september 2015 Broadcom er jo bra støttet, både med proprietær driver og med åpen driver (+firmware). http://www.aircrack-ng.org/doku.php?id=compatibility_drivers#compatibility Jeg vil ikke si "bra støttet". Avhengig av hvilken driver du har så kan du oppleve endel problemer eller mangler: https://wireless.wiki.kernel.org/en/users/Drivers/brcm80211#to_be_done_for_softmac_driver B43 er en helt egen historie. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå