Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Drivere til nettverkskort

lals

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kan hende jeg prøver igjen seinere. men jeg har også dette tastaturet: http://www.loshine.c...-plist-121.html som sikkert skal ha noe drivere og jeg fant ingenting når jeg søkte på loshine keyboard + linux på google.. nå kan det være at det funker ut av esken, jeg fant ut at bateriene som jeg tok inn i det var utladet:P men det fant jeg ikke ut før jeg instalerte windows:P

var ikke så gale pris på det kortet som du anbefalte heller! men jeg har ganske lavt kabinett 6 cm høyt: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=762671

Endret av lals
Lenke til kommentar

Du kan jo alltids teste med LiveCD for å teste hardware, men et tastatur bør for all del funke uten drivere, hvis ikke har produsenten virkelig driti på draget. Når det gjelder nettverkskort så trenger det ikke være PCI, du finner mange gode for USB også (som dermed tar mindre plass). Har ikke tittet noe særlig på det, så tør ikke anbefale deg noe spesifikt. Om ikke noen andre kommer og tipser deg om noen her så kan du sikkert spørre i den frie kafeen eller lage en ny tråd.

Det jeg linket har veldig gode specs, både 2.4 GHz og 5.0 GHz og opptil 450 Mbit. Så du får kort som er billigere enn det også, men vet ikke hvor høye PCI-kort er, fant ingen specs på det.

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Det ser ikke ut som "open as administrator" er standard i Ubuntu, men kanskje i Mint. Du kan derimot installere det jeg tror er samme pakke ved å følge denne guiden.

Du kan også kjøre nautilus (file managern) som gksudo (sudo graphical), som nevnt i guiden, men rightclick er kanskje enklest? :)

Om det ikke funker kan du kanskje prøve ctrl+rightclick, evt. shift+rightclick. Det kan hende den viser flere menyvalg da, husker ikke helt. Kan dessverre ikke teste akkurat nå.

Endret av Occi
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

bumper denne tråden. jeg har et netgear WNA3100m nettverkskort som krangler litt med linux. har installert xubuntu 14.04 og den oppdager forsåvidt nettverks å får inn noen av naboene sine nettverk men ikke mitt. den får inn nett fra hotspot på telefonen og men det er vanvittig tregt. er det noen som vet om en driver eller kanskje en instilling som kan fikse dette?

Lenke til kommentar

bumper denne tråden. jeg har et netgear WNA3100m nettverkskort som krangler litt med linux. har installert xubuntu 14.04 og den oppdager forsåvidt nettverks å får inn noen av naboene sine nettverk men ikke mitt. den får inn nett fra hotspot på telefonen og men det er vanvittig tregt. er det noen som vet om en driver eller kanskje en instilling som kan fikse dette?

WNA3100m ser kun ut til å støtte 2.4 GHz, noe som typisk brukes for wifi hotspot på mobiler mens enkelte nyere routere tar i bruk 5.0 GHz. Har du sjekket hvilken frekvens ditt trådløse nettverk hjemme opererer på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...