Nizzen Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 Jeg tror Haswell blir veldig bra, rett å slett på grunn av de små transistorene. Jeg vet at de ble introdusert i Ivy Brigde, men nå får Intel fokusert på de som ligger rundt. En ytelsesøkning på 10-20% er neppe umulig spør du meg. (I motsetning til hva som ble sett på som 10-15% fra Sandy til Ivy) Ville nå heller si at økningen er i gjennomsnitt 5-6 % fra sandy til ivy. Lenke til kommentar
userman Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 (endret) Ville nå heller si at økningen er i gjennomsnitt 5-6 % fra sandy til ivy. Det spørs nå hvilke programmer man bruker, bare se på denne her: http://img.gfx.no/10...dreminutter.png Edit: Beklager, dårlig formulering/argument. Det jeg prøver å si er egentlig bare at Ivy brigde klarer seg veldig bra på noen oppgaver, Endret 21. desember 2012 av userman Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 (endret) Hvorfor prøver du i det hele tatt å kontre et innlegg om gjennomsnitt med en enkeltstående ekstremverdi? Gjennomsnittet avhenger ikke av hvilke enkeltstående programmer man bruker. Endret 20. desember 2012 av Simen1 Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 Forbløffende lite forskjell mellom Sandy bridge, Ivy bridge og Haswell. Enten har utviklingen stagnert eller så har konkurransen stagnert. Serielle ISA møter veggen? who'd have thunk it? Transaksjonsbasert minne kan bli kult da. 1 Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 Kan ikke si jeg angrer på 980x og x58. Har snart hatt hovedkortet i tre og et halvt år og kan sikkert fint ha både hovedkortet og prosessoren i tre og et halvt år til. Er i samme situasjon men jeg er egentlig skuffet for man er blitt vant til å kjøpe noe nytt og veldig mye bedre etter 3 år, og dette er kanskje første gangen i historien at det ikke er mulig. Moore? Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 Det er ganske så spesielt ja, jeg anskaffet meg mitt nåværende LGA2011 system med Intel Core i7-3960X og Asus Rampage IV Extreme da jeg rett og slett følte det var litt smålig å sitte på mitt daværende tre år gamle system med Intel Core i7-980X og Asus Rampage II Extreme (som ble defekt og er nå erstattet med Rampage III Extreme). Så det endte opp med at dama skulle få sin første skikkelige stasjonære maskin (min gamle) så fikk jeg LGA2011, ikke at jeg har merket noen nevneverdig forskjell på systemene. Utviklingen går mot mer strømeffektive, slankere og mindre systemer hvor fokuset på forbedret integrert GPU er i fokus. Personlig så har jeg ingenting i mot det, men det er jo temmelig dølt at vi på 4år knapt har sett noen utvikling i high-end / entusiast segmentet overhode, og det samme kan jo sies om skjermkortytelsen som ikke akkurat utvikler seg med stormskritt den heller... Men med denne utviklingen så frister det å bygge en HTPC kjørende med Windows Media Center + Media Browser satt opp med MPC-HC + MadVR mer enn noen gang, men fornuften sier meg at Apple TV holder i massevis og at det blir mye mer kål for dama om jeg skal begynne å sette opp en HTPC. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 Om ikke annet så er W3520/X58 det beste kjøpet jeg noensinne har gjort . Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 Ja det kommer lite nytt for oss entusiaster for tida. Håpet på at Intel skulle komme med 8-kjerne modeller av Haswell, men neida er fortsatt 4-kjerne + HT. Virker som min i7 2600K blir stående i min hovedmaskin ut dette året også... sparer iallefall penger i det minste da Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 Jupp, ikke så galt at det ikke er godt for noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå