Gå til innhold

Lite spørsmål om Dual-RAM på Nforce2

Eriond

Anbefalte innlegg

Jeg har idag et Msi Kt3 hovedkort. Der har jeg en 512 Mb rambrikke ståendes. Nå vurderer jeg å gå over til et Nforce2 basert Hk, og har veldig lyst til å få med meg den lille ekstra ytelsen ved å kjøre dual på ram. Kan jeg da kjøpe en 256 MB brikke og sette sammen med den jeg har, eller må begge brikkene helst være like store? Jeg har begrenset tilgang på kroner akkurat nå, så jeg håpte å kunne spare litt der...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
skal helst være to identiske ram brikker for å utnytte det. og hvis man ikke skal utnytte det så er det ikke noe vits. det er derfor de lager kit med to identiske ram brikker som er laget for å samarbeide bedre

Brikkene er ikke lagd for å samarbeide bedre, men de har blitt testet i dual mode på hovedkort før salg og er slik "Garantert" å fungere i dual mode. Det er jo en sannhet med modifikasjoner da fabrikanter gjerne går ut og sier at deres HK ikke alltid fungerer med RAM av det og det merket. Selv har jeg aldri hatt problemer med "noname" RAM kjøpt hver for seg. Men jeg har til dags dato ikke testet brikker med forskjellig størrelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...