Eriond Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Jeg har idag et Msi Kt3 hovedkort. Der har jeg en 512 Mb rambrikke ståendes. Nå vurderer jeg å gå over til et Nforce2 basert Hk, og har veldig lyst til å få med meg den lille ekstra ytelsen ved å kjøre dual på ram. Kan jeg da kjøpe en 256 MB brikke og sette sammen med den jeg har, eller må begge brikkene helst være like store? Jeg har begrenset tilgang på kroner akkurat nå, så jeg håpte å kunne spare litt der... Lenke til kommentar
alt Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 skal helst være to identiske ram brikker for å utnytte det. og hvis man ikke skal utnytte det så er det ikke noe vits. det er derfor de lager kit med to identiske ram brikker som er laget for å samarbeide bedre Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Jeg kjørte dual DDR med Gigabyte GA-7NNXP og en Samsung PC2700 256MB og en PC2700 Kingston. Det sto da ihvertfall Dual DDR enabled ved POST. Meeeeeen, raskt ble det ikke... Merka egentlig ikke noe nevneverdig forskjell. Men det funka ihvertfall :-? Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 skal helst være to identiske ram brikker for å utnytte det. og hvis man ikke skal utnytte det så er det ikke noe vits. det er derfor de lager kit med to identiske ram brikker som er laget for å samarbeide bedre Brikkene er ikke lagd for å samarbeide bedre, men de har blitt testet i dual mode på hovedkort før salg og er slik "Garantert" å fungere i dual mode. Det er jo en sannhet med modifikasjoner da fabrikanter gjerne går ut og sier at deres HK ikke alltid fungerer med RAM av det og det merket. Selv har jeg aldri hatt problemer med "noname" RAM kjøpt hver for seg. Men jeg har til dags dato ikke testet brikker med forskjellig størrelse. Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 11. september 2003 Forfatter Del Skrevet 11. september 2003 Takk for tilbakemeldinger Har komme fram til at jeg venter med å kjøpe ny brikke inntil jeg har råd til en 512. Evt 2*256 med bedre specs enn den jeg har nå... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå