Gå til innhold

Kjøpe to sett med identisk like 2x8GB minnebrikker, eller kjøpe ett sett med 32GB minne?

Decoman

Anbefalte innlegg

Jeg fant ikke noe i FAQ tråden så jeg ønsker å her stille spørsmålet:

Er det helt greit å kjøpe to sett med identisk like minnebrikker for å få 32GB ram?

Eneste jeg kan forestille meg å muligens kunne bli et problem er at minnebrikkene kan ha ulik overklokkingsmuligheter, men det er kanskje ikke slik at brikkene sorteres slik sånn at de havner i samme pakke.

Jeg tenkte å kjøre minnet med vanlige innstillinger forresten.

Edit: Ah, det ble en liten skrivefeil i tittelfeltet, korrigert til 2x8GB fra 4x8GB.

Endret av Decoman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Jeg var i samme situasjon da jeg kjøpte ny RAM til min nymaskin. Da jeg måtte/ville ha lav profil-RAM, falt valget på 2stk. av disse:

CORSAIR 16GB DDR3 VENGEANCE LP PC3-12800 1600MHZ CL9 (2X8GB)

http://www.dustinhome.no/product/5010659260/corsair-16gb-ddr3-vengeance-lp-pc3-12800-1600mhz-cl9-2x8gb/

...da brikkene kom, så jeg at de var av forskjellige versjonsnummer (ukjent eksakt hva dette betyr), så for å slippe bekymringen med funksjonalitet sendte jeg en epost til Dustinhome for å spørre om det å blande brikker slik var greit; tech-supporten svarte (som flere over her har sagt) at så lenge HKet støtter brikkene burde det ikke være noe problem.

Han skrev også at skulle det bli noe problem med RAMen ville det ikke være noe problem for dem å ta brikkene i retur. <- slikt er veldig greit å ha på tekst før man begynner. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...