Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 Har du vurdert å rive ut innmaten i den gamle tv'en, og så sette en LCD i riktig størrelse i samme kabinett? Hmm... god idé. Jeg skal ta mål neste gang jeg er der, så får vi se hvor gjennomførbart prosjektet blir. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 Hvem skal jeg klage til (saksøke) når den helanaloge tv-en min med helanaloge singnaler blir ubrukelig? Lurer litt på det samme, både min tante og mor har 2 analogtv'er som er i daglig bruk. Men nå tror jeg tar tar noen år før de får 4G dekning der de bor da. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 Hvem skal jeg klage til (saksøke) når den helanaloge tv-en min med helanaloge singnaler blir ubrukelig? Selskapet som solgte deg en tunerboks som ikke har en Coaxiel utgang? Lenke til kommentar
ehovde95 Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 Hvor i Norge blir disse utsatte frekvensene kringkastet? Hvor jeg bor sendes bakkenettet med frekvensene 500-600Mhz. Lenke til kommentar
ehovde95 Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 Jeg som trodde det analoge bakkenettet var fullstendig lagt ned. Man får ikke lenger TV2 eller NRK inn uten digital dekoder. De fleste eksterne dekoderene er nok utenfor faresonen, men de som benytter dekodere som er integrert i TV-en har en mulighet for å bli utsatt av dette. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 Jeg som trodde det analoge bakkenettet var fullstendig lagt ned. Man får ikke lenger TV2 eller NRK inn uten digital dekoder. Du har rett , bakkenettet er slått av men man kan ikke se bort fra at enkelt lokale selskap sender analogt . Det GET m.fl. gjør er videre formidle signalet til tven på en analog måte. Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 Selskapet som solgte deg en tunerboks som ikke har en Coaxiel utgang? Jeg har dessverre ingen ekstern tuner, kun den analoge i tv-en. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 Jeg har dessverre ingen ekstern tuner, kun den analoge i tv-en. Da får du høre med kabelselskapet ditt om analogsendingene deres bruker samme frekvesspekter som LTE kommer til å bruke.Hvis du kunne postet svaret her, så hadde vi faktisk fått noe nyttig info i denne tråden. Eventuelt kan du sjekke kanal-innstillingene på TVen og se hvilke fysiske kanaler du mottar TV-sendinger på. Hvis du finner kanalnavnet, så finner du frekvensen her Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 Jeg har dessverre ingen ekstern tuner, kun den analoge i tv-en. Hva mener du med "analog"? Omtrent alt bortsett fra DVI, HDMI og displayport... er analoge innganger. Lenke til kommentar
simidude Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 Hvem sin ide var dette? Så ny 4G teknologi kan potensielt ødelegge bruken av flere millioner tver, er det som blir påstått. Dette er jo iditotisk hvis det går ut over alle disse tvene. Hvem tenkte ut denne løsningen? Høres jo helt sprøtt og idiotisk ut. Telenor vil ha mer penger. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 Bare å begynne å bygge LTE jammere da, i stor skala for å ta igjen på telenor xD Lenke til kommentar
Netj Skrevet 24. desember 2012 Del Skrevet 24. desember 2012 Jeg vet ikke at 4G har et slik problmet før. Selv om er jeg an relatert inginør Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 (endret) Jeg vet ikke at 4G har et slik problmet før. Selv om er jeg an relatert inginør . Endret 26. desember 2012 av Dragonlove Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 ? Skjønnte ikke helt hva du skrev men så etterpå at du holder på å lære Norsk. Lenke til kommentar
Netj Skrevet 30. desember 2012 Del Skrevet 30. desember 2012 Skjønnte ikke helt hva du skrev men så etterpå at du holder på å lære Norsk. Jeg vet ikke at 4G har et slik problmet før. Selv om er jeg an relatert inginør. Jeg mener at'I didn't know that 4G has this problem before, although I am a related engineer.' La meg skrive igjen. Ikke vet at det er som problemet av 4G før. Selv om Jeg er relatert inginør. Det skal bedre nå? Lenke til kommentar
Roffeman1 Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Enda en god grunn til å dra å få tv-en plombert og si opp kringkastingslisensen. Tilbud på nett-tv er ganske godt egentlig. Og de få som "bare" ser på NRK kan også spare disse kronene siden alt ligger på nett. Min mor på over 60 klarer fint å gå inn å starte nett-tv fra NRK og sumo fra tv2 uten problemer. Og det er billigere å betale sumo gull enn å betale kringkastingsavgiften. Lenke til kommentar
Roffeman1 Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Skjønnte ikke helt hva du skrev men så etterpå at du holder på å lære Norsk.Jeg vet ikke at 4G har et slik problmet før.Selv om er jeg an relatert inginør.Jeg mener at'I didn't know that 4G has this problem before, although I am a related engineer.' :wee:La meg skrive igjen.Ikke vet at det er som problemet av 4G før.Selv om Jeg er relatert inginør.Det skal bedre nå? Desverre feil nå ogs. Det blir: Jeg visste ikke at 4G hadde dette problemet før. Jeg er en inginør med relatert fagbakrunn. (Den siste setningen kan formuleres bedre men det er natt nå). Og ikke skriv "Det skal bedre nå?" Dette er et spørsmål og da er det bedre å skrive "ER det bedre nå?" "Det skal" er en bestemmende start som sier at: Slik SKAL det bli". Kort fortalt... 1 Lenke til kommentar
Netj Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Desverre feil nå ogs. Det blir: Jeg visste ikke at 4G hadde dette problemet før. Jeg er en inginør med relatert fagbakrunn. (Den siste setningen kan formuleres bedre men det er natt nå). Og ikke skriv "Det skal bedre nå?" Dette er et spørsmål og da er det bedre å skrive "ER det bedre nå?" "Det skal" er en bestemmende start som sier at: Slik SKAL det bli". Kort fortalt... Takk for rette feilene mine Er det dedre nå? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå