Gå til innhold

gaming pc, 6000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

da har jeg snakket med en venn som er meget god på pc ifølge seg selv og anbefalte meg å gå med en intel prosessor da han sa de er bedre på ytelse enn amd samt et nvidia grafikkort.

jeg oversteg budsjettet og endte på 7600kr uten skjerm.

Jeg gikk kun for en 64gb ssd da det vel kun er der OS skal ligge og til programmer, spill osv brukes vanlig HDD?

Hva tenker dere om dette oppsettet? Vil det kunne kjøre bf3, farcry3 osv på high/ultra?

Lenke til kommentar

da har jeg snakket med en venn som er meget god på pc ifølge seg selv og anbefalte meg å gå med en intel prosessor da han sa de er bedre på ytelse enn amd samt et nvidia grafikkort.

jeg oversteg budsjettet og endte på 7600kr uten skjerm.

Jeg gikk kun for en 64gb ssd da det vel kun er der OS skal ligge og til programmer, spill osv brukes vanlig HDD?

Hva tenker dere om dette oppsettet? Vil det kunne kjøre bf3, farcry3 osv på high/ultra?

Du burde kjøpe deg en større Harddisk, jeg har Intel sin 80 GB og den kjører KUN windows, og jeg sliter allerede.. Prisøkningen i forhold til plass er ikke så helt sinnsyk heller. Alt av spill og lignende legger du på ett RAID0 av spindisker. (2x Seagate Barracuda er billig og kjent for bra ytelse i RAID, Caviar = SUCKS.)

Også tror jeg ATI sine toppkort yter bedre enn Nvidia sine, men her er det mulig jeg tar feil.

Mange sier også man ikke trenger mer enn en Intel i5 for slike spill men jeg er ikke helt enig der, spiller man så mye er man ofte "poweruser" på andre områder også og da er prisøkningen til en i7 heller ikke så avskrekkende.

Lykke til!

Edit:

Prosessorene kommer vanligvis med kjøpepasta på "Stock" kjøleren.

Jeg lar alltid denne være som den er og kjøper kun pasta hvis jeg har en

custom kjøler. Er det bare meg?

Jeg bygde min nettopp:

Intel i7 3770k

Intel 80GB SSD System Disk

2x Seagate Barracuda i RAID0 (yter bedre enn SSD'en, save responstid) Storage

16 GB Corsair Vengance

Kom seg på 4500.-

Resten av hardware hadde jeg fra en gammel PC, men tenker å handle enda ett 5850 kort å teste det i CX før jeg evt handler ett flunkende nytt ett til sommern :-)

Endret av p3rdurabo
Lenke til kommentar

takker for svar :) da har jeg endret ordren til en samsung 120gb ssd, det får vel holde håper jeg :)

men vil skjermkortet, prosessor osv kunne dra bf3 og farcry3 osv på high/ultra ?

leter vel egentlig etter svar på om dette er en GOD gaming pc? takker for svar

Lenke til kommentar

Du har vel ikke tenkt å kjøpe 2 SSD harddisker? Jeg har en SSD på 120GB og synes det holder sånn passe.

Eneste jeg er litt skeptisk til er strømforsyningen, ville brukt noen kroner ekstra på en 650w PSU av god kvalitet.

Hvis budsjettet er stramt så går det vel greit å vente litt med snurredisk til lagring?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du har vel ikke tenkt å kjøpe 2 SSD harddisker? Jeg har en SSD på 120GB og synes det holder sånn passe.

Eneste jeg er litt skeptisk til er strømforsyningen, ville brukt noen kroner ekstra på en 650w PSU av god kvalitet.

Hvis budsjettet er stramt så går det vel greit å vente litt med snurredisk til lagring?

Hvis budsjettet er stramt ofrer man SSDen lenge før snurredisken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...