tomsi42 Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 Aldri si aldri, når de fleste aviser + innslag på nyhetene forteller om det, sikter man seg ikke til kun teknofreaks og fotografer Ok. "Neida, 90% av brukerne gir beng" Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 I grunnen ikke spesielt overraskende at dette skjer: (i) De har ingen forretningsmodell annet enn å selge reklame. Mer info om brukerne gir høyere reklameinntekter. (ii) Instagram er eid av Facebook, et firma som aldri er nesten like creepy som Eric Schmidt hva brukervilkår angår (resten av Google er ikke så ille). (iii) Historisk har svært få i utgangspunktet attraktive tjenester endt opp med å ikke klare seg fordi deres brukervilkår er urimelige. Mange kan kanskje engasjere seg litt der og da, men den helt enorme strømmen av brukere som slutter har man ikke pleid å ha. (iv) Instagram som sosialt samfunn har kommet seg mye i det siste. For min egen del har jeg stort sett brukt appen for å hive bilder inn på Facebook eller flickr en gang i blant (der gjør den nye flickr-appen jobben minst like bra), men de som bruker det sosiale nettverket er langt mer bundet opp mot Instagram og har høy terskel for å kutte bruken. Lenke til kommentar
stonhans Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 Ser ut til at Instagram har tatt til seg den massive kritikken http://blog.instagram.com/post/38252135408/thank-you-and-were-listening Lenke til kommentar
Rattata12 Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 Ser ut til at Instagram har tatt til seg den massive kritikken http://blog.instagra...-were-listening For sent for min del Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 Det er derfor det er greit å ha litt is i magan før man gjør ting. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 (endret) Det er derfor det er greit å ha litt is i magan før man gjør ting. Er det det ?, la oss si at ca10% av brukerne ikke hadde is i magen og sletter sin konto grunnet dette, skulle tro at IG tar det som en sterk indikasjon på at brukerne ikke er fornøyde, for de det gjelder er det jo bare og åpne en ny konto når dette har roet seg igjen. Endret 21. desember 2012 av Nautica Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 Er det det ?, la oss si at ca10% av brukerne ikke hadde is i magen og sletter sin konto grunnet dette, skulle tro at IG tar det som en sterk indikasjon på at brukerne ikke er fornøyde, for de det gjelder er det jo bare og åpne en ny konto når dette har roet seg igjen. Ja, det er det. Reaksjonene lot høre på seg kun kort tid etter at Instagram annonserte endringene. Det ble slått stort opp overalt i den vestlige verden (hva de gjorde i Asia vet jeg ikke) og det er nok disse verdensomspennende, negative, presseoppslagene som gjorde at Instgram snudde. Videre så skulle den nye TOS-en tre i kraft 16. januar. For min del betyr det at jeg hadde slettet kontoen min 15. januar. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 (endret) Ja, det er det. Det blir jo bare spekulasjoner fra oss Når FB annonserte siste gang endringer angående eierskap til bildene ble det også slått stort opp men det ble allikevel gjort endringer, kan hende at det ikke var så mange som avsluttet kontoen den gangen siden FB er et mer sosialt medium hvor bilder er en tilleggsfunksjon. Det er nok en kombinasjon av medieomtale og sletting av kontoer som er årsaken til at IG gjorde helomvending. Endret 21. desember 2012 av Nautica Lenke til kommentar
j-ew Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 Det er nok en kombinasjon av medieomtale og sletting av kontoer som er årsaken til at IG gjorde helomvending. Glem ikke at denne negative omtalen fikk umiddelbar virkning på børsen - og da først ble det et språk Instagram forsto. Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 Det er nok en kombinasjon av medieomtale og sletting av kontoer som er årsaken til at IG gjorde helomvending. Jeg tror ikke det var så mange slettinger (har noen sett et tall?). Det som hadde en effekt var at børsverdien sank. Da skjønte økonomene i Instagram at dette var feil. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 (endret) Jeg tror ikke det var så mange slettinger (har noen sett et tall?). Det som hadde en effekt var at børsverdien sank. Da skjønte økonomene i Instagram at dette var feil. Har ingen tall, men har fått dette inntrykket at det er mange som sletter sin konto, både tunge medier og kjendiser som har konto har gjort dette, dette skjer ikke bare her på Akam The New York Times suggested that deleting your account was the only way to opt out The Best Instagram Accounts We Lost in the Instagram Revolt Endret 21. desember 2012 av Nautica Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå