Niklasp Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 Og du har gitt dem lov ved å godkjenne brukervilkårene. Snart kan Instagram selge bildene dine Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 Ah - jeg tror vi la ut dette i samme sekund, min er her: http://www.diskusjon...owtopic=1480301 og får stå for min mening om fremgangsmåten. Tor Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 Tror 99% av brukerne av facebook og instagram gir beng i dette, helt til de faktisk tar et eksepsjonelt bra bilde og vil vise alle sine "nett-venner" hvor fint/tøft bildet er og et par uker senere ser bildet overalt og det er kreditert FB/instagram som tjener gode penger på det. 3 Lenke til kommentar
loggie24 Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 Bra at jeg ikke bruker instagram. For noe tull og tøys og utnytte brukerne på denne måten 2 Lenke til kommentar
j-ew Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 Sånn, nå er den kontoen tømt og slettet. 3 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 Jeg synes veldig mange helt ordinære hobbyfotografer tar litt av. Dette er tross alt ikke levebrødet deres og dere oppfører dere omtrent like proteksjonistiske og delingsfiendtlige som RIAA/MPAA/Tono m.fl. Jeg vil anbefale dere å ta en kikk på Ted talk-en og ha ungdomskulturen rundt Instragram i tankene. Det er verd 19 minutter. 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 Jeg synes veldig mange helt ordinære hobbyfotografer tar litt av. Dette er tross alt ikke levebrødet deres og dere oppfører dere omtrent like proteksjonistiske og delingsfiendtlige som RIAA/MPAA/Tono m.fl. Jeg vil anbefale dere å ta en kikk på Ted talk-en og ha ungdomskulturen rundt Instragram i tankene. Det er verd 19 minutter. En ting er at bildene deles, at en tredjepart skal tjene penger på de derimot? Det er noe ganske annet. AtW Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 Jo, enig i det, men jeg synes likevel mange hobbyfotografer uttrykker holdninger til bruk av deres verk som tilsvarer det Jan Eggum, Metallica med flere står for. "Litt" kunstig i og med at det er snakk om en hobby. Lenke til kommentar
TityBoi Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 Greit nok. Var vel ingen som tjente på de bildene i utgangspunktet LOL Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 Jo, enig i det, men jeg synes likevel mange hobbyfotografer uttrykker holdninger til bruk av deres verk som tilsvarer det Jan Eggum, Metallica med flere står for. "Litt" kunstig i og med at det er snakk om en hobby. Jeg er sikker på at jeg er en bedre fotograf enn Jan Eggum og Metallica Det er greit at Instagram skal ha noe igjen for at du bruker tjeneste deres; men de kunne jo vært grei og betalt 4-5% ... Jeg selv har valgt å bli på flickr som har en ryddigere opplegg. Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 Jeg synes veldig mange helt ordinære hobbyfotografer tar litt av. Dette er tross alt ikke levebrødet deres og dere oppfører dere omtrent like proteksjonistiske og delingsfiendtlige som RIAA/MPAA/Tono m.fl. Seriøst Simen1, jeg tror du er litt uti blåbærskauen nå. Tor Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 (endret) Ja, og hva så? Flott at de kan bruke iallefall noen bilder da! "Alle" vet vel om "alle" vilkår, når en tar i bruk slike tjenester, gjør en vel....?! Endret 18. desember 2012 av smort1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 (endret) Det er en ting med naturbilder. Skog, villmarksliv osv... Men kan de bruke bilder av personer? Kan du risikere at et selvportrett eller et bilde av dama dukker opp i en kvisekrem- eller slankereklame? Endret 18. desember 2012 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 Enda godt jeg meldte meg ut av Instagram for kun et par dager siden - i likhet med Facebook-kontoen jeg lukket for to uker siden. Jeg gidder ikke mer fra Facebook-konsernet, for de finner på så mye rart at jeg blir helt matt i kroppen. Lenke til kommentar
mmm... Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 Sånn, nå er den kontoen tømt og slettet. Ingen tilgang på nett er ingen garanti for at dataene faktisk er slettet. Lenke til kommentar
Fredelig Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 (endret) Sånn, nå er den kontoen tømt og slettet. Liten vits, egentlig, med tanke på at dette kun gjelder bilder lastet opp etter at regelen er tredd i kraft. Endret 18. desember 2012 av Brekar Lenke til kommentar
Snøspade Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 Ikke at jeg har noen illusjoner om at de tre bildene jeg har der er verdt så mye, men blir nok kroken på døra for min del og av prinsipp. Lenke til kommentar
palie Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 Instagrambildene har vel en oppløsning på 612 x 612 piksler. Det er vel noe begrenset hvor stor kommersiell verdi så små bilder har? 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 De fungerer vel ypperlig til nettreklame og "meet horny girls in your area"-annonser. 2 Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 Meet an instaflick in your instaarea Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg