Nutzg0 Skrevet 18. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2012 (endret) Hei! Tenker å oppgradere litt på min stasjonære Acer M5800. Skjermkortet som står i er et ATI Radeon HD 4800 Series med 1 GB RAM. Jeg tenker å gå for et av disse tre - men hvilket? Jeg vet ikke helt hva jeg skal se etter! Hva er bussbredde, og burde det være stort eller lite? Alle tre ligger på denne linken! www.komplett.no/k/kcp.aspx?sku=761746&sku=756496&sku=769162 Endret 18. desember 2012 av Nutzg0 Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 18. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2012 Hva skal maskinen brukes til? Gtx 660 eller Radeon HD7950.. Lenke til kommentar
Nutzg0 Skrevet 18. desember 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. desember 2012 Maskinen brukes hovedsakelig til gaming! Jeg er ingen hardcore som har superspecs, men føler at kortet trenger litt oppgradering. Hvilket ville vært best av de to igjen? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 18. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2012 Maskinen brukes hovedsakelig til gaming! Jeg er ingen hardcore som har superspecs, men føler at kortet trenger litt oppgradering. Hvilket ville vært best av de to igjen? HD 7950 er en god del kraftigere enn GTX 660, vi snakker 20% eller mer. Bussbredde referer til hvor mange operasjoner man kan gjøre per klokkefrekvens, det er mer viktig hvor mye effektiv båndbredde kortene får. Men det er håpløst å prøve å finne ut av ytelse ved å se på teoretiske spesifikasjoner uansett, eneste måte å skille kort på er ved å se på benchmarks. Lenke til kommentar
RaaneHolmg Skrevet 18. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2012 Før du kjøper ville jeg sjekket hvilken strømforskyning som sitter i maskinen (hvor mange Watt). Ferdigbyggede maskiner har noen ganger lite slingringsmon på PSU. Det kan hende at high-end grafikkort trekker for mye strøm. Lenke til kommentar
Nutzg0 Skrevet 18. desember 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. desember 2012 Power-supply er på 500W! Lenke til kommentar
kinaputt Skrevet 19. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2012 Da kan du fint kjøre ett av de kortene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå