€tt@n Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 Hei, Jeg bygget meg akkurat en ny pc med hovedkort Asus p8z77-v pro. Jeg oppdaterte til siste bios 1708. Det som er problemet er at pc'en skrur seg på av seg selv om natten. Så den uken mens maskinen har vært oppe har den kun holdt seg avslått en natt. Alle de andre 6 ish nettene har den vært på når jeg har våknet. Er sykt irriterende å måtte ta strømmen på psu bryteren hver kveld før jeg legger meg. Er det noen som aner hva det kan være? En eller annen bios setting jeg har kommet til å enable ell no?? Takker for alle tips og innspill på forhånd Lenke til kommentar
fenele Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 Gjør som på bildet her. Slå også av WoL(Wake up on LAN) å se om det funker. Lenke til kommentar
€tt@n Skrevet 18. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2012 Tusen takk for svar fenele Jeg skal teste det ut når jeg kommer hjem. Håper på en avskrudd maskin når jeg våkner i morgen tidlige Lenke til kommentar
€tt@n Skrevet 18. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2012 Hei igjen.. WOL var avslått likt som linken til bios prt scr. Damn, har googlet en del men finner bare linker på dette temaet som er 3 år og eldre. Back to square one Lenke til kommentar
007CD Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 Vell, alternativ 2 er å sjekke om BIOS har noen power innstillinger slik som Power on, power fail som betyr at om strømmen forsvinner og kommer tilbake, så vil maskinen starte. Utenom dette så ville jeg for morro skyld nappet ut strømbryter ledningen fra kabinettet til hovedkortet for å se om den da våkner av seg selv. Våkner ikke maskinen din når du gjør dette så ligger feilen i bryteren til kabinettet som i tide og utide kortslutter kretsen og får maskinen til å starte. Lenke til kommentar
€tt@n Skrevet 18. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2012 Takker så mye for svar 007CD. Jeg skal se nærmere på det du nevner om Power on / power fail. Vet du hvor i Bios'en jeg finner det? Jeg har brukt dette kabinettet med de gamle delen, før jeg oppgraderte og da skrudde den seg aldri på av seg selv. Satte bios tilbake til fabrikk innstillinger og stress tester en ny optimalisert overclock nå. Skal skru av pc'en i natt som vanlig for å se om den er på i morgen. Kan jo være noen innstillinger jeg tuklet med ved den forrige overclocken som var årsaken. Krysser fingerene og kommer tilbake med update i morgen hehe Lenke til kommentar
fenele Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 Power on/ Restore AC loss er det samme som på bildet jeg linket. Lenke til kommentar
€tt@n Skrevet 19. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2012 Damn, for var inne å sjekket på APM som du linket til fenele, og der var det power off sånn som på bildet du linket til. Pc'en skrudde seg selvfølgelig på i natt også Får prøve å nappe ut strømledningen til kabinettet i natt for å se om det gjør susen. Jeg håper nesten at det ikke er problemet for hva blir løsningen da? Kjøpe nytt kabinett? Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 har du testa å la maskina stå med kun strømkabel? om den ikke starter av seg selv med kun strømkabel kan du prøve å sette inn tastatur mus igjen. om det funker er det sikkert en bug i biosen din som ignorerer wake on lan. Lenke til kommentar
ole a Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 Hadde samme problemet med en PC her på jobben, var nødt til å bytte hovedkort. Sjekk event viewer, se om det er samme tidspunkt hver gang. Er det tilfelle, kan du manipulere når pcen skrur seg på ved å stille bios klokka. Try it. Lenke til kommentar
MhMh Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Funnet noe ut av denne saken, har dette problemet selv? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå