Psykake Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 (endret) Det er så mange anonyme moderatorer på Asbjørn Dyrendals forum at det ser ikke ut til å være noe krav. Og hva med sannhetssøkerne på Nyhetsspeilet? Som åpent innrømmer at de sensurerer innlegg som er kritiske til kildekritikken og som opplyser om åpenbare faktafeil. Hvis du har beveget deg inn på skepsis kan jeg forstå at du ble moderert. Det er litt lavere takhøyde der enn på diskusjon. På skepsis blir man moderert hvis man holder på slik du gjør her. Endret 18. desember 2012 av Psykake Lenke til kommentar
Rosario Skrevet 18. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2012 (endret) Jeg har ikke sagt det er æreskrenkende. Du sier heller ikke at kameratene Færseth/Søderlind ikke er satanister? På skepsis blir man moderert hvis man holder på slik du gjør her. Selvfølgelig. "Ateister" er hårsåre folk. Ikke rare takhøyde der. Du savner litt beskyttelse, slik at "ateister" ikke blir hengt ut. Endret 18. desember 2012 av Rosario Lenke til kommentar
soulless Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 Human-etikere er nettopp det - human-etikere. LaVeyanske satanister er noe annet. Om du hadde lest den avhandlingen du lenket til hadde du forstått det enkle skillet. Det er æreskrenkende å stemple folk som ikke er det som satanister i offentlige fora. Det blir som om jeg hadde funnet ut hvem du er, lagt inn bilder av deg i en post på dette forumet og deretter forklart til alle leserne at du liker å ta fantasere om småbarn, siden så mange kristne har blitt avslørt som pedofile de siste årene. Det er en forvrengning av virkeligheten med kun et mål - å skade omdømmet til de navngitte ofrene. Det er et ad hominem angrep hvor du i tillegg er for feig til å stå frem med eget navn, hvor du er for feig til å gi de omtalte tilsvarsrett. Hvorfor poster du ikke dette på deres facebookprofil under eget navn? Hvorfor banker du ikke bare på St. Olavs gt. 27 og ber om å få snakke med Didrik eller John face to face? Rolf Erik Hanssen er muligens en mobber av verste sort, men han har i det minste baller nok til å stå frem med fullt navn. 1 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 Du sier heller ikke at kameratene Færseth/Søderlind ikke er satanister? Selvfølgelig. "Ateister" er hårsåre folk. Ikke rare takhøyde der. Du savner litt beskyttelse, slik at "ateister" ikke blir hengt ut. Har ingenting med hårsårhet å gjøre. Det har med at moderatoren slår ned på den idiotien du farer med. Lenke til kommentar
Rosario Skrevet 18. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2012 (endret) Det er æreskrenkende å stemple folk som ikke er det som satanister i offentlige fora. ok til å stå frem med fullt navn. Selvfølgelig blir å lyve litt av hvert. Media er full av løgn, ser ut til å være normalt. Politikk er mye om å lyve. Straffen er å ikke bli gjenvalgt. Du mener vel at "satanisme" er forkastelig, noe som ikke burde være fag på universitet... Det er et ad hominem angrep Hvis du ser på Psykobabbel-video fra Asbjørnt Dyrendal så ser du vel også masse ad hominem. Mitt inntrykk er at det er det den dreier seg om. Det samme for John Færseth / vepsen.org. Det er det han driver på med, henge ut folk som "rasister", "nazister", "hatefulle" osv. Han har folk under seg ... det er penger i det ... sannhetsgehalten var ikke rar ut fra video Endret 18. desember 2012 av Rosario Lenke til kommentar
soulless Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 Du mener vel at "satanisme" er forkastelig, noe som ikke burde være fag på universitet... Nei, jeg mener ikke at filosofisk satanisme er forkastelig. Det som er forkastelig er å stemple human-etikere som satanister, bare for å sverte dem mest mulig, og i tillegg gjøre det via et anonymt nettfora uten å gi disse tilsvarsrett. Det vitner om feighet og uærlighet. LaVeyanske satanister i seg selv kan være ordentlige mennesker de, det er ikke et livssyn som passer meg, men jeg kan respektere og tolerere dem som har dette livssynet, akkurat som jeg kan tolerere kristne og sikher. Men det betyr ikke at det er rett av meg å stemple navngitte kristne som muslimer på offentlige fora, det er helt feil, og det er æreskrenkende. Og for ordens skyld er det både kristne, human-etikere og sikkert en del LaVeyanske satanister med i Skepsis. Skepsis er ikke en livssynsorganisasjon, det er en organisasjon som promoterer kritisk tenking. 2 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 Nei, jeg mener ikke at filosofisk satanisme er forkastelig. Det som er forkastelig er å stemple human-etikere som satanister, bare for å sverte dem mest mulig, og i tillegg gjøre det via et anonymt nettfora uten å gi disse tilsvarsrett. Det vitner om feighet og uærlighet. LaVeyanske satanister i seg selv kan være ordentlige mennesker de, det er ikke et livssyn som passer meg, men jeg kan respektere og tolerere dem som har dette livssynet, akkurat som jeg kan tolerere kristne og sikher. Men det betyr ikke at det er rett av meg å stemple navngitte kristne som muslimer på offentlige fora, det er helt feil, og det er æreskrenkende. Og for ordens skyld er det både kristne, human-etikere og sikkert en del LaVeyanske satanister med i Skepsis. Skepsis er ikke en livssynsorganisasjon, det er en organisasjon som promoterer kritisk tenking. Dette poenget er det ikke mange av konspihodene som får med seg. Og da er vi i gang. Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 Anton Lavey hans syn på satanisme er noe ganske annet en hva de idiotene i black metal miljøene driver med, det er snakk om selvrealisering og dyrets behov kort fortalt.. En stor mann.. Lenke til kommentar
Rosario Skrevet 18. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2012 (endret) Nei, jeg mener ikke at filosofisk satanisme er forkastelig. Det som er forkastelig er å stemple human-etikere som satanister, På den ene siden er satanisme ok, på den andre siden er det en fornærmelse. Jeg var veldig konkret. Jeg synes disse satanistene jeg nevnte skulle vært kastet ut av hele Humanist. De er en skandale for HEF. Hva forskjellen mellom ateisme og satanisme er trenger vi å avklare Skepsis er ikke en livssynsorganisasjon, det er en organisasjon som promoterer kritisk tenking. Omvendt. Skeptikere mangler ikke påståelighet. Det er Ingen her som skjønner hvorfor satanister også blir sionister - men det er slik verden er (ikke noe logisk relasjon der) Endret 18. desember 2012 av Rosario Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 Rosario, når du henger ut folk med bilde og navn burde du være tøff nok til å identifisere deg selv. Jeg liker å se hvem mine skattepenger går til.. Dette minner om den idiotiske artikkelen skrevet av anti-vaksinepsykopaten Rolf Erik Hanssen, som påstår at det vanker satanistiske pedofile på skepsis.no. Stakkaren er kun redd for å miste levebrødet sitt, som er å svindle folk med tulle"medisin" Er det mulig å synke lavere? du skal være glad vi har noen som kjemper imot all vaksine bullshite, men er enig REH er ganske på kanten.. Lenke til kommentar
Rgr00n Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 Hva som er sant er ikke ærekrenkende. La oss diskutere hva som er sant og ikke sant, det er det som teller. Du refererte til holocaust-historien. Den er skrevet av sionistene. Ser ikke at han refererte til holocaust i det hele tatt. Han tok nok i betraktning hvordan det tyske "riket" hadde voldsom stor oppslutning på grunn av en solid og utbredt hjernevasking, så og si identisk med det kristendommen har. Jeg vil heller tro på det "sionister" har skrevet, enn hva samtlige av forfatterene som har skrevet bibelens tekster. Den boken er virkelig ond. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 (ikke noe logisk relasjon der) Det er faktisk det eneste du så langt har helt rett i, det er ingen logisk relasjon mellom det du skriver og den virkelige verden... 3 Lenke til kommentar
soulless Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 På den ene siden er satanisme ok, på den andre siden er det en fornærmelse. Jeg var veldig konkret. Jeg synes disse satanistene jeg nevnte skulle vært kastet ut av hele Humanist. De er en skandale for HEF. Hva forskjellen mellom ateisme og satanisme er trenger vi å avklare Hvorfor starter du en tråd om et tema du ikke en gang ser ut til å ha lest wikisiden til? Ateisme forteller utelukkende noe om hvordan en person stiller seg til guds eksistens, det er ikke et levesett, og har ingen normative påstander. Laveys Satanisme er noe annet, men det er ikke tilbedelse av Satan eller en akseptanse av Dantes Inferno. Det er er levesett som ser på satan som et symbol som står mot "systemet", eller den kristne tradisjon. Det er et mer hedonistisk levesett, som vektlegger nytelse, hevn, respekt og ære. Det handler ikke om forherligelse av ondskap, ei heller om dyreofring. Hadde du brukt 10 minutter på wikipedia, hadde du funnet ut av dette, helt selv! Grunnen til at jeg mener det er æreskrenkende å stemple John og Didrik som satanister, er todelt. 1. De er ikke satanister, de er humanister, altså er det å spre løgner om dem 2. Folk flest forbinder satanisme med personer som Baron Blod, og det er dypt æreskrenkende å bli sammenlignet med slike (Varg Vikernes, den norske blackmetal scenen på første halvdel av nittitallet etc..) Omvendt. Skeptikere mangler ikke påståelighet. Det er Ingen her som skjønner hvorfor satanister også blir sionister - men det er slik verden er (ikke noe logisk relasjon der) Du mangler fotfeste i virkeligheten. Skeptikere kan være sikre i sin sak fordi de har evidens og empiri på sin side. De kan altså rettferdiggjøre sin kunnskap. På den andre siden har man slike som deg. Lenke til kommentar
_Irene_ Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 ikke et kava ord om at disse to er satanister Det ligger jo tjukt utpå dem! De to er kamerater John Færseth med satanisme-t-sjorte Livssynsrådgiver i Human-Etisk Forbund, Didrik Søderlind Når man vil ha råd fra HEF får man en satanist som rådgiver (se det blikket) selv om de er venner betyr det ikke at han er satanist og selv om øynene ser skumle ut betyr det ikke at han er satanist. Jeg er kristen og har en satanistisk venn (mest sansynlig ungdomssatanist) trudde ikke på henne i begynnelsen forresten. Men er veldig glad for at jeg fikk fortalt at jeg er kristen slik at jeg fikk vite at hun er satanist. Erlig talt så var det umulig å se eller finne ut at hun var satanist på egenhånd. (Hun kler seg i mørke klær, har samme type språkbruk som resten av befolkningen, og er morsom, hyggelig og ler mye) Lenke til kommentar
Rosario Skrevet 18. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2012 (endret) Humanist og HEF er kuppet. Ingen tvil der. Humanetikere som ikke selv er sionister eller satanister bør fortest mulig rydde opp, bli kvitt disse satanistene, eller melde seg ut, med mindre de vil være assosiert med sionister og satanister Endret 18. desember 2012 av Rosario Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 Kan vi slutte å koble ateisme med HEF? HEF er ingen samleorganisasjon for ateister, selv om begge sider i denne diskuasjonen virker til å ønske det. 2 Lenke til kommentar
Rosario Skrevet 19. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2012 (endret) Det påstås at noen skeptikere er "kristne" Endret 19. desember 2012 av Rosario Lenke til kommentar
RWS Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 Det påstås at noen skeptikere er "kristne" Nei, det er en logisk umulighet, med mindre den kristne også er uærlig da og fritar sin egen tro fra skeptiske blikk... Så nei, det er ikke serlig morsomt nei, for hadde alle kristne/religiøse vært skeptiske OG/ELLER ærlige så hadde ingen av dem trodd på det de tror på. For man trenger ikke engang å være serlig skeptisk til religiøse påstander for ikke å akseptere dem som noen sannhet... Men som sagt, det krever at man faktisk er skaptisk og/eller ærlig, noe religiøse ikke er... Lenke til kommentar
Rosario Skrevet 19. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2012 (endret) Akkurat There is no such thing as a Christian Skeptic There is no such thing as a Christian Satanist There is no such thing as a Christian Humanist Jesper Aagaard Petersen skal forsvare sin doktorgradsavhandling om moderne satanisme. Her sammen med sin veileder Asbjørn Dyrendal fra NTNU. Trondheim, et senter for satanisme? Endret 19. desember 2012 av Rosario Lenke til kommentar
RWS Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 Trondheim, et senter for satanisme? Du mener som at storbritania er senter for katolske presters pedofil ring? For en kan jo lure, når man først er inne på konspirasjoner, om denne utrakte knullingen av barn som den katolske kirken har latt foregå de siste 40 årene faktisk ER styrt, organisert og regisert av paven og vatikanet... ? Hva tror du? Og hvis man drar denne konspirasjonen enda litt lenger, er det en fordel å være pedofil om du skal være kristen? Er alle kristne pedofile og liker å stikke tiseene sine i små barn under den seksuelle lavalder? Kan nesten virke slik om man bare luker vekk alt som sier i mot at det er sånn, bare for å bruke din egen logikk... Åssen er deg med deg Rosario, kjenner du det napper i løken når du ser en barnehage? Eller er du ikke med i denne konspirasjonen som heter kristen pedofil (fise) ring? (Ikke ta det så alvorlig, jeg skrev dette bare for å vise deg hvorfullstendig på trynet ideene dine er...) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå