*F* Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 Hei, søstra mi mistet av en eller annen grunn plutselig alle bildene lagret på den ene harddisken, jeg har nå gjenopprettet dem med GetDataBack, problemer er at de aller aller fleste ikke er i brukbar stand, og kan ikke vises i det heletatt. Jeg lurer derfor på om dere kjenner til et bra program til å fikse slike korrupte bilder? JPEG Lenke til kommentar
War Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 Du gjenopprettet filene til en annen disk en de org lå på ja? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 17. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2012 Du gjenopprettet filene til en annen disk en de org lå på ja? yepp Lenke til kommentar
War Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 Kun slettet eller skrevet over? Ville ha brukt et annet program, sletter man filer sletter man bare kartoteket som sier hvor filen ligger så de skal være like fine. Lenke til kommentar
thobaa Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 prøv å gjennopprette med photorec i stedet for getdataback http://www.cgsecurity.org/wiki/PhotoRec Lenke til kommentar
*F* Skrevet 19. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2012 Om, og hvor mange ganger det er overskrevet vet jeg ikke, dette er en skole PC så er nok brukt til litt normalt skolearbeid før gjenopprettningen, kan jo teste det programmet nå i jula. Har tidligere benyttet GetDataBack uten store problemer, også etter gjentatte overskrivninger. Angående filene er det usikkert hvorfor dem er borte, en dag var plutselig bare bildemappen ueksisterende. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713 Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 Punkt 1 for gjenoppretting. Lag image av disken og jobb mot det imaget. Prøv også recuva... Lenke til kommentar
*F* Skrevet 19. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2012 Hva slags image bør jeg lage av disken og følger ev de slettede filene med (og hva med overskrevne?)? Og hvordan på enklest mulig måte lage og benytte meg av dette imaget? Disken er btw delt i to partisjoner hvor en av disse inneholder filene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713 Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 Getdataback har innebyget den funksjonen å lage et image av HELE disken. Fila vil bli like stor som den fysiske disken. Alt følger med og du får en bit for bit kopi av disken. Partisjoner har ikke noe så si når man jobber mot disken. Iallefall ikke med GetDataBack. Husk at om du bruker en litt eldre versjon av GetDataBack, så må du kjøre som administrator for å få full tilgang. Høyreklikk kjør som....... Når du starter opp GDB, så får du valg om hvilken device du skal bruke, eller et image... Og ja du må ha en annen disk med ledig plass tilsvarende disken du skal berge filer fra. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 19. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2012 Vel, da skal jeg prøve det, har en urørt ekstern jeg har plass på, når imaget er lagret hvordan skal dette ev benyttes av andre progranmmer en GDB? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713 Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 Du skal jo ikke bruke imaget til noe annet enn å få frem de filene som er slettet. Når du er ferdig med å få de frem, så sletter du jo det imaget... Lenke til kommentar
*F* Skrevet 19. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2012 Selvsagt, men jeg har jo allerede kopiert ut filene med GDB, men det ser jo ut til at dette ikke gikk smerkefritt så jeg trenger kansjke annen programvare for å hente informasjonen ut av imaget etter at dette er laget. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713 Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 Om du ikke har gjort det på den måten jeg beskrev, så skader det ikke å prøve igjen. Kanskje bildene blir i orden da..... Generelle feilsøkingsmetode når resultat ikke er som forventet, sjekk flere innstillinger i programmet.... Lenke til kommentar
thobaa Skrevet 22. desember 2012 Del Skrevet 22. desember 2012 (endret) prøvde du photorec? min erfaring er at photorec berger bilder der getdataback har korrupte filer. Endret 22. desember 2012 av 123test Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå