Gå til innhold

Reparere korrupte bilder etter recovery av slettede filer

Anbefalte innlegg

Hei, søstra mi mistet av en eller annen grunn plutselig alle bildene lagret på den ene harddisken, jeg har nå gjenopprettet dem med GetDataBack, problemer er at de aller aller fleste ikke er i brukbar stand, og kan ikke vises i det heletatt.

Jeg lurer derfor på om dere kjenner til et bra program til å fikse slike korrupte bilder? JPEG

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om, og hvor mange ganger det er overskrevet vet jeg ikke, dette er en skole PC så er nok brukt til litt normalt skolearbeid før gjenopprettningen, kan jo teste det programmet nå i jula.

Har tidligere benyttet GetDataBack uten store problemer, også etter gjentatte overskrivninger.

Angående filene er det usikkert hvorfor dem er borte, en dag var plutselig bare bildemappen ueksisterende.

Lenke til kommentar

Hva slags image bør jeg lage av disken og følger ev de slettede filene med (og hva med overskrevne?)?

Og hvordan på enklest mulig måte lage og benytte meg av dette imaget?

Disken er btw delt i to partisjoner hvor en av disse inneholder filene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713

Getdataback har innebyget den funksjonen å lage et image av HELE disken. Fila vil bli like stor som den fysiske disken. Alt følger med og du får en bit for bit kopi av disken.

Partisjoner har ikke noe så si når man jobber mot disken. Iallefall ikke med GetDataBack.

Husk at om du bruker en litt eldre versjon av GetDataBack, så må du kjøre som administrator for å få full tilgang. Høyreklikk kjør som.......

Når du starter opp GDB, så får du valg om hvilken device du skal bruke, eller et image...

Og ja du må ha en annen disk med ledig plass tilsvarende disken du skal berge filer fra.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713

Du skal jo ikke bruke imaget til noe annet enn å få frem de filene som er slettet.

Når du er ferdig med å få de frem, så sletter du jo det imaget...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713

Om du ikke har gjort det på den måten jeg beskrev, så skader det ikke å prøve igjen.

Kanskje bildene blir i orden da.....

Generelle feilsøkingsmetode når resultat ikke er som forventet, sjekk flere innstillinger i programmet....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...