Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Venninne likte meg bedre før.


Anbefalte innlegg

Jeg har sluttet med noen medisiner, og sist jeg var på besøk hos en venninne, hadde vi det koselig og jeg fortalte om en rampete historie jeg skreiv på på mobilen min. Hun sa vi kunne høre på morro-opptak nestegang jeg kom på besøk til henne. Men noen få dager etterpå fikk jeg høre av hovedkontakten min at venninnen min hadde bilslet til moren sin om at hun ikke likte at jeg snakket om den rampete historien og at jeg var kjekkere før. Saken er at hun har tidligere elsket slike historier, når hun var i 26 års alderen. Hun fortalte jo ingenting til meg om at hun ikke syntes noe om denne historien. Jeg syns hun ikke var noe grei når hun sa det til mora si på denne måten. Hva syns dere?

Endret av snorkeren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror vi må vite litt mer om situasjonen før vi kan bedømme den (om du ønsker et oppriktig svar). Hva er situasjonen din, hva er situasjonen til jenta. Alder på begge, hvem er denne kontaktpersonen du nevner og hvordan henger alt sammen?

 

Kontaktperonen min er personal på meg der jeg bur. Venninnen min er en god venninne, som på 1 år er blitt ganske kjedelig og snakker bare voksent og vi finner ikke på kjekke rampestreker mer, som vi gjorde for 1 år siden. Hun er 29 og jeg er 27. Jenta bor også på en omsorgsbolig. Det henger sammen med at jeg var hos henne, og vi snakket hyggelig sammen. Så fortalte jeg om en konsert jeg nettopp hadde vært på, der hadde sangerinnen jokket med norgesflagget og vist rumpen sin og laget onaneringslyder på scenen. Dette likte tydeligvis ikke venninnen min, og sa dette etterpå til moren sin, og moren sa det videre til mamma som fortalte det til hovedkontakten min. Hovedkontakten min snakket alvorlig til meg om dette, og sa at venninna mi hadde også sagt at hun likte meg bedre da jeg gikk på abilify. Så nå vil mamma tvinge i meg medisiner igjen på 1 juledag. Jeg nekter.

Lenke til kommentar

Jeg syntes dette høres helt merkelig ut.

 

At det skal bli så stor ståhei for en historie syntes jeg er helt på tryne. Hadde folk reagert slik på alt jeg sier og gjør hadde mamma fått bekymringmeldinger annenhver dag. Drit i det og fortell moren din hva som skjedde. At du fortalte denne historien kan neppe være godt nok grunnlag for at du skal begynne på abilify igjen, uten at jeg vet hva det er.

 

Dersom venninnen din mener at du har endret personlighet radikalt etter at du sluttet på abilify ville jeg derimot tatt det alvorlig. Dersom dette er en form for antidepressiva eller liknende er det kanskje en varsellampe som burde gå. Har du snakket med lege/psykiater om dette?

Lenke til kommentar

Jeg syntes dette høres helt merkelig ut.

 

At det skal bli så stor ståhei for en historie syntes jeg er helt på tryne. Hadde folk reagert slik på alt jeg sier og gjør hadde mamma fått bekymringmeldinger annenhver dag. Drit i det og fortell moren din hva som skjedde. At du fortalte denne historien kan neppe være godt nok grunnlag for at du skal begynne på abilify igjen, uten at jeg vet hva det er.

 

Dersom venninnen din mener at du har endret personlighet radikalt etter at du sluttet på abilify ville jeg derimot tatt det alvorlig. Dersom dette er en form for antidepressiva eller liknende er det kanskje en varsellampe som burde gå. Har du snakket med lege/psykiater om dette?

 

Jeg skal snakke med psykiateren om det i januar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...