Gjest Slettet+3124 Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 Hei. Har kjøpt meg ei Bialetti mokkakanne. Jeg har i fra før en rimelig heftig kaffemaskin, men den synger nå på siste verset. Den har begynt å lekke vann, så da ble det noe «enklere». Nemlig en Bialetti mokkakanne. Denne lager jo også en espresso til latten min.. Men hvor grovt skal kaffen kvernes til denne? Jeg har en denne i fra før. Så jeg kan kverne bønnene mine selv.. Prøvde med en ferdig kverne espresso i fra Coop i stad, da så jeg at det har havnet bittelitt kaffegrut i vannbeholderen. Jeg antar da at kaffen er for fint kvernet slik at den havner ned i vannbeholderen, eller tar jeg nå feil? Jeg kan jo sikkert kjøre mange kopper, og kverne forskjellige grader før jeg finner den optimale kverningsgraden på kaffen.. Jeg hadde da håpet på å slippe dette.. Men så er det vel slik at jo grovere kvernet kaffe, mindre smak, jo finere den er, sterkere smak? Noen som har noen gode forslag her.. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 Det er nok mer sannsynlig at du har hatt for lite kaffe i, eller glemt å pakke (i bialettis tilfelle vil det si dytte og jevne forsiktg med en tommel) kaffen. Har aldri hatt noen problemer med ferdigmalt espresso i min bialetti. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå