Gå til innhold

Bialetti mokkakanne..

Gjest Slettet+3124

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3124

Hei.

Har kjøpt meg ei Bialetti mokkakanne. Jeg har i fra før en rimelig heftig kaffemaskin, men den synger nå på siste verset. Den har begynt å lekke vann, så da ble det noe «enklere». Nemlig en Bialetti mokkakanne. Denne lager jo også en espresso til latten min.. :)

Men hvor grovt skal kaffen kvernes til denne? Jeg har en denne i fra før. Så jeg kan kverne bønnene mine selv.. :) Prøvde med en ferdig kverne espresso i fra Coop i stad, da så jeg at det har havnet bittelitt kaffegrut i vannbeholderen. Jeg antar da at kaffen er for fint kvernet slik at den havner ned i vannbeholderen, eller tar jeg nå feil? :)

Jeg kan jo sikkert kjøre mange kopper, og kverne forskjellige grader før jeg finner den optimale kverningsgraden på kaffen.. :) Jeg hadde da håpet på å slippe dette.. :) Men så er det vel slik at jo grovere kvernet kaffe, mindre smak, jo finere den er, sterkere smak?

Noen som har noen gode forslag her.. :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Det er nok mer sannsynlig at du har hatt for lite kaffe i, eller glemt å pakke (i bialettis tilfelle vil det si dytte og jevne forsiktg med en tommel) kaffen. Har aldri hatt noen problemer med ferdigmalt espresso i min bialetti.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...