TheLensmann Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 Hei. Min MacBook Pro (mid 2010 15") sitt batteri har over tid gått helt tomt; det har sunket gradvis i ytelse. Har kjørt flere batteritester på det, og det yter nå 0Ah. Når det er i maskinen, viser maskinen at den er 0% ladet, og at jeg bør gjennomgå batteriservice. Jeg har vært i kontakt med eplehuset, hvor jeg kjøpte maskinen, men det vil koste meg 2000 kr å bytte batteri, pluss 2-4 uker uten maskin som ikke går da jeg bruker den til skole. Jeg kjøpte et nytt batteri fra altitec.no, og fikk det i posten i dag. Monterte det identisk til slik det gamle var montert, men maskinen oppdager det ikke. Når jeg starter maskinen viser batteriikonet et kryss, og "Ingen batterier tilgjengelig". Bestilte et A1286-batteri. Det ser identisk ut bortsett fra labelen på batteriet (siden det ikke er et geniunt Apple-batteri) Har også prøvd å resette SMC; slått maskinen av, hold inne Shift-ctrl-alt og power i 5 sekunder, men ingen forandring. Om jeg prøver å sette inn det gamle batteriet oppdager den batteriet, men fortsatt 0% og at jeg bør gjennomgå service. Er eneste mulighet å returnere batteriet og prøve et nytt, eller har noen her et visdomsord? TL;DR: Byttet ut batteriet i MacBook Pro'en min, men den oppdager det ikke. Mvh, Erik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå