Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Her har vi noen som argumenterer bra, og så har vi noen som ikke greier å holde seg til saken og kommer med personangrep.

 

Jeg vet at Mac vs. PC er et tema som setter følelsene i sving hos mange, men;

 

Jeg ber dere, vær så snill, hold dere til tema!

 

Samsung og HP har ultrabooks som er unibody men dette er ikke store produksjonen og kun laget for å konkurere med Apple.

Så sant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1. Du får mer for pengene hvis du kjøper en Mac (Sammenlign en kr. 10 000 PC med en kr. 10 000 Mac!)

Hvis du sammenlikner rene spesifikasjoner så får du selvfølgelig mer for pengene, men det gjør du også hvis du sammenlikner modeller fra samme produsent (Eks: HP Pavillion mot HP Elitebook).

Jeg gir deg ett nøkkelord her, og det er byggekvalitet. Du kan få maskiner i skranglete plastikk til 4000,-, eller en bedre sammenskrudd i f.eks aluminium eller magnesium for en vesentlig høyere pris.

 

2. Du kan gjøre hva du vil med en PC når det kommer til maskinvare, ulikt en Mac.

Hvor mange gjør noe med maskinvaren i sine maskiner? Det er kun entusiastene som bryr seg om oppgraderingsmuligheter, resten gir blanke i hva man kan gjøre med maskinvaren.

 

3. Windows har mange flere programmer.

Det er riktig, men trenger du tusenvis av forskjellige programmer som gjør det samme? Jeg fant tilsvarende programmer til OS X på kort tid, som de jeg bruker i Windows, det finnes alltid ett alternativ.

 

4. Mange flere merker og muligheter

Flere merker og muligheter ja, det er nesten bare entusiastene som bryr seg om hva som er på innsiden, resten bryr seg om det er raskt og at det fungerer.

 

5. Du kan ikke spille spill på en Mac, og ihvertfall ikke Mac OS. (Du kan, men det anbefales ikke)

Hvor mange kjøper en Mac for å spille? Veldig få, men det kommer stadig flere spill til OS X, dog gir majoriteten av brukerne døyten i spill.

Lenke til kommentar

Hvis du sammenlikner rene spesifikasjoner så får du selvfølgelig mer for pengene, men det gjør du også hvis du sammenlikner modeller fra samme produsent (Eks: HP Pavillion mot HP Elitebook).

Jeg gir deg ett nøkkelord her, og det er byggekvalitet. Du kan få maskiner i skranglete plastikk til 4000,-, eller en bedre sammenskrudd i f.eks aluminium eller magnesium for en vesentlig høyere pris.

 

 

Hvor mange gjør noe med maskinvaren i sine maskiner? Det er kun entusiastene som bryr seg om oppgraderingsmuligheter, resten gir blanke i hva man kan gjøre med maskinvaren.

 

 

Det er riktig, men trenger du tusenvis av forskjellige programmer som gjør det samme? Jeg fant tilsvarende programmer til OS X på kort tid, som de jeg bruker i Windows, det finnes alltid ett alternativ.

 

 

Flere merker og muligheter ja, det er nesten bare entusiastene som bryr seg om hva som er på innsiden, resten bryr seg om det er raskt og at det fungerer.

 

 

Hvor mange kjøper en Mac for å spille? Veldig få, men det kommer stadig flere spill til OS X, dog gir majoriteten av brukerne døyten i spill.

 

men hva med forbrukerrettigheter og idiotiske søksmål over ingenting? ved å kjøpe en mac støtter du denne hårreisende oppførselen.

 

og med solid byggekvalitet. jeg støtter ikke unibody konstruksjon da dette er forferdelig sløstete måte å produsere ting på, spesielt når det brukes med metall.

 

men nok om detaljene. hva syns du personlig om alle søksmålene og forbrukerrævkjøringen(snakker da her om at de nekter å infinne seg etter nordisk lovgivning, gjentatte ganger har de kun gitt seg og erstattet mangelfulle varer når de blir truet med utestengelse fra markedet) til apple?

Lenke til kommentar

Ideen bak denne tråden er god, men som med alle andre «produkt 1» vs. «produkt 2»-diskusjoner kommer den til kort når det gjelder utførelse. Dette kan skyldes mangel på klart definerte spilleregler, mangel på forståelse og respekt for andres meninger, eller at folk rett og slett ikke ønsker å diskutere på en saklig og seriøs måte. Uansett årsak, denne tråden kunne ha vært bedre, og det akter jeg å gjøre noe med.

 

Det hadde vært interessant med en tråd hvor man på en seriøs og saklig måte diskuterte Mac vs. PC (jeg vet at en Mac per definisjon er en PC, men for enkelhetens skyld sier vi det på denne måten), uten å ty til personangrep, persondiskusjon og ulike former for hersketeknikker. Det er ikke mulig å gjøre denne tråden om til en slik diskusjon, for det vil mest sannsynlig innebære å slette nesten alle innleggene. Jeg kommer derfor til å kontakte trådstarter og gjøre et forsøk på å utarbeide en ny tråd.

 

Frem til den nye tråden blir opprettet vil jeg dere skal nyte julen og tenke over følgende: Ikke fortell andre hva de skal og ikke skal like. Vi er alle forskjellige, og noen foretrekker maskinvare og spesifikasjoner mens andre gjerne betaler mer for design og estetikk. En tråd hvis mening er å «omvende» andre brukere har ingenting på dette forumet å gjøre (jeg snakker nå generelt, jeg påstår ikke at noen her har prøvd på dette), og ingen skal fortelle meg at mine personlige preferanser og meninger er feil.

 

God jul!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...