SUSE and Pepsi Skrevet 25. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2012 Hvorfor bruke så mye tid på å rakke ned på den andre "siden"? Tenk hvor mye konstruktivt som kunne komme ut av det, hvis man brukte energien på riktig sted. Hvorfor overhodet bry seg over hva andre kjøper, eller må man virkelig bare bry seg? Jeg kunne ikke gitt mer F om du har en Acer, Apple, ASUS eller HP maskin, ei heller en HTC, Samsung, Apple eller for den saks skyld en Nokia! Men om du kjøper ett Apple-produkt, så bryter helvette løs? Da må man forsvare seg i alle kanter, fordi folk tydeligvis må kommentere alt. Folk er forskjellige, forhold dere til det. Det er ikke rart det er mye bråk, når folk absolutt må legge seg opp i hva andre kjøper. Jeg vil tro denne tråden gir flere latterkramper enn noe annet, det vil aldri komme noe konstruktivt ut av dette. Der har vi inlegg nummer 1000 om at folk har forskjellige meninger osv. Grunnen til at jeg startet denne tråden var fordi at jeg ville ha en saklig debatt. Et eksempel som jeg nevnte tidligere: Vil man stemme FrP, får man gjøre det. Vil man stemme Venstre, får man gjøre det. Men vi må fortsatt få lov til å ha en debatt. Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 Og jeg tar det som en selfølge at du har pålitelige kilder til den påstanden. Did not. Gjør litt mer research. like pålitelige som din om at apple er best. det er mange tester som går begge veier og selv om iphone er fullstendig undelegen andre telefoner når som windows 8 gjør at du kan gå sømløst fra det ene til det andre samt at ytelsen på iphone har vært skikkelig dårlig sammenlignet med mobiler i nesten samme prisklasse(HTC one X for eksempel koster 1000kr mindre men er veldig veldig mye bedre på alle punkter er den dyreste android telefonen) så¨er ikke apple produktene generelt dårlige men de er hypet opp og overpriset som få. det jeg er sterkt imot er apple i seg selv da de er så utrolig lite interesert i å følge lover og regler samt forurenser mer noen av konkurentene sine. Med forurensing mener jeg sånt som at Apples serverfarmer er drevet av kullenergi og at de bruker produksjonemetoder som forurenser mer en det som er lovlig i de fleste land(unibody er omtrent 70% waste og derfor gjør kun apple og flyindustrien det) Lenke til kommentar
SUSE and Pepsi Skrevet 25. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2012 (endret) Simply wrong. Nei, begge hadde faktisk rett. Den er designet av AIM, som står for Apple-IBM-Motorola. Så jeg ville ikke kalt det "Simply wrong" Kilden finner du her. Endret 25. desember 2012 av FandensOldemor123 Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 Nei, begge hadde faktisk rett. Den er designet av AIM, som står for Apple-IBM-Motorola. Så jeg ville ikke kalt det "Simply wrong" Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/PowerPCb Les ditt eget innlegg om igjen. Du skriver enkelt og greit at den "ikke" er laget av IBM, men "er" laget av Motorola. Det er regelrett en påstand som blir feil. Lenke til kommentar
SUSE and Pepsi Skrevet 25. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2012 (endret) Les ditt eget innlegg om igjen. Du skriver enkelt og greit at den "ikke" er laget av IBM, men "er" laget av Motorola. Det er regelrett en påstand som blir feil. Beklager, hørtes ut som om du ville ha det til at den bare var laget av IBM Endret 25. desember 2012 av FandensOldemor123 Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 like pålitelige som din om at apple er best. det er mange tester som går begge veier og selv om iphone er fullstendig undelegen andre telefoner når som windows 8 gjør at du kan gå sømløst fra det ene til det andre samt at ytelsen på iphone har vært skikkelig dårlig sammenlignet med mobiler i nesten samme prisklasse(HTC one X for eksempel koster 1000kr mindre men er veldig veldig mye bedre på alle punkter er den dyreste android telefonen) så¨er ikke apple produktene generelt dårlige men de er hypet opp og overpriset som få. det jeg er sterkt imot er apple i seg selv da de er så utrolig lite interesert i å følge lover og regler samt forurenser mer noen av konkurentene sine. Med forurensing mener jeg sånt som at Apples serverfarmer er drevet av kullenergi og at de bruker produksjonemetoder som forurenser mer en det som er lovlig i de fleste land(unibody er omtrent 70% waste og derfor gjør kun apple og flyindustrien det) Jeg har aldri påstått at Apple / iPhone er best. Jeg har derimot satt spørsmålstegn ved dine påstander om at alt annet er så overlegent som du påstår. For det stemmer faktisk ikke. Forøvrig regner jeg med du har rimelig gode kilder til din påstand om 70% waste fra produksjon av unibody. Eller tok du et tall rett ut av ræva? Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 (endret) Flere i denne tråden er kun interessert i å lage kvalme, rakke ned på den andre siden, skal du ha en objektiv diskusjon, må man faktisk prøve begge siders produkter, UTEN fordommer, og gi det en ordentlig sjanse, over litt tid (minimum 3 uker). Vil anbefale å lese artikkelserien; Hjelp, jeg må bruke Mac! Endret 25. desember 2012 av Mortis360 Lenke til kommentar
SUSE and Pepsi Skrevet 25. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2012 Jeg har aldri påstått at Apple / iPhone er best. Jeg har derimot satt spørsmålstegn ved dine påstander om at alt annet er så overlegent som du påstår. For det stemmer faktisk ikke. Forøvrig regner jeg med du har rimelig gode kilder til din påstand om 70% waste fra produksjon av unibody. Eller tok du et tall rett ut av ræva? Det med 70% kan ikke jeg forklare, men hvis du nekter å tro at det har vært trøbbel med Unibody p.g.a forurensning, så kan du sjekke denne artikkelen. Flere i denne tråden er kun interessert i å lage kvalme, rakke ned på den andre siden, skal du ha en objektiv diskusjon, må man faktisk prøve begge siders produkter, UTEN fordommer, og gi det en ordentlig sjanse, over litt tid. Vil anbefale å lese artikkelserien; Hjelp, jeg må bruke Mac! Jeg vil gjerne at du nevner hvem som har vært opptatt av å lage f-skap, så kan vi se om det er de jeg tror du mener Det blir ikke akkurat en objektiv diskusjon av flere innlegg som det du skrev. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 (endret) Jeg fatter ikke at denne tråden i det hele tatt får leve. Det er bra trådstarter har krav i førstepost, men det er klin umulig for folk å holde seg til disse, når man har både Apple fanboys og Android fanboys. Dette vil bare resultere i endeløse argumentasjoner som går igjen og igjen, OG ikke MINST personangrep til slutt. Endret 25. desember 2012 av Lami Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 Jeg har aldri påstått at Apple / iPhone er best. Jeg har derimot satt spørsmålstegn ved dine påstander om at alt annet er så overlegent som du påstår. For det stemmer faktisk ikke. Forøvrig regner jeg med du har rimelig gode kilder til din påstand om 70% waste fra produksjon av unibody. Eller tok du et tall rett ut av ræva? 70% waste er fordi du får kun 30% av råvarene du bruker som ferdig produkt. resten må du smelte om igjen for så å gjenta igjen(så ved slutten av dagen så får du omtrent 1 kg ferdig produkt ved 1kg råvare men du forurenser ekstremt mye mer siden du må bruke om igjen og om igjen for at du skal få brukt det eller kaste restene som apple gjør). dette er hovedgrunnen til at andre pc-produsenter ikke lager unibody da det anses som tilbakestående og ineffektivt. eneste industrien som gjør dette ellers er militære kjøretøy for de trenger unibody da dette er mer solid en rivets(rivets er at man sveiser ting sammen). men selv i millitæret er det nesten bare jagerfly som lages på denne måten fordi det er sløsing. men du kan selv sjekke påstanden om serverfarmene deres som er drevet av kullkraft. helt utrolig at de slipper unna med det for google ble bøtelagt til skyene fordi de brukte kullkraft for rundt 60% av serverfarmene sine. hvorfor får apple slippe unna med dette? korrupsjon... Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 Det med 70% kan ikke jeg forklare, men hvis du nekter å tro at det har vært trøbbel med Unibody p.g.a forurensning, så kan du sjekke denne artikkelen. Så da hadde jeg rett i mine antakelser angående 70%. Et tall rett ut av ræva. Troverdig. Og, artikkelen du linker til omhandler et engangstilfelle for over ett år siden og hvis du tror det gjalt kun Apple så glemte du nok en gang å lese hele artikkelen. For alle som er så fordømt opptatt av miljøaspektet og arbeidsforhold har jeg ett tips. Kutt ut å handle forbrukerelektronikk, klær og leker med opphav i østen. Alternativt: kutt ut dobbeltmoralismen. Lenke til kommentar
SUSE and Pepsi Skrevet 25. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2012 Alternativt: kutt ut dobbeltmoralismen. Det med de kinesiske arbeiderne har jeg kuttet ut, så det er det bare å glemme Ang. det med Unibody, er det så mange andre PC-produsenter som lager Unibody da? Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 Sorry, ser jeg siterte feil person i forrige innlegg. Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 Det med de kinesiske arbeiderne har jeg kuttet ut, så det er det bare å glemme Ang. det med Unibody, er det så mange andre PC-produsenter som lager Unibody da? Nei, de fleste andre produsenter lager fremdeles store deler av sine chassis av materialer som er mindre hyggelig for miljøet enn glass og aluminium. Lenke til kommentar
SUSE and Pepsi Skrevet 25. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2012 (endret) Så da hadde jeg rett i mine antakelser angående 70%. Et tall rett ut av ræva. Troverdig. Det kan jeg verken avkrefte eller bekrefte, da det ikke var jeg som nevnte 70%. Og, artikkelen du linker til omhandler et engangstilfelle for over ett år siden og hvis du tror det gjalt kun Apple så glemte du nok en gang å lese hele artikkelen. Her. Apple er de eneste som lager Unibody. EDIT: Må rette meg selv, Apple er ikke de eneste. Men Apple er de som satser størst på Unibody, dette er så åpenlyst at det ikke trengs kilder engang Endret 25. desember 2012 av FandensOldemor123 Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 Nå tar jeg kveld, ønsker alle en fremdeles god jul og god bedring med håp og ønske om at samtlige våkner i morgen til en mer nyansert verden enn det som fremkommer i denne tråden. Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 (endret) Så da hadde jeg rett i mine antakelser angående 70%. Et tall rett ut av ræva. Troverdig. Og, artikkelen du linker til omhandler et engangstilfelle for over ett år siden og hvis du tror det gjalt kun Apple så glemte du nok en gang å lese hele artikkelen. For alle som er så fordømt opptatt av miljøaspektet og arbeidsforhold har jeg ett tips. Kutt ut å handle forbrukerelektronikk, klær og leker med opphav i østen. Alternativt: kutt ut dobbeltmoralismen. unibody er en produksjonsteknikk som er veldig ressurs og strømkrevende men gir et produkt som er veldig solid og ser bra ut. har enda til gode å si at apple produkter ikke er solide ting eller ser dårlig ut men hvorfor skal jeg kjøpe et produkt med 5 ganger høyere Co2 avtrykk som gir dårligere ytelse og er låst når jeg får et produkt som er bedre og koster mindre(for mitt bruk som er programering gaming og overklokking)? skal jeg investere i en mac for 2 ganger prisen som har ca 50% av ytelsen min pc har og ikke kan gjøre som jeg vil med? har sagt at mac er et produkt som har et marked men personlig syns jeg det er tragisk at folk handler av apple fordi apple gjør ALT for å ikke følge spillereglene. saksøker alt og alle for patenter de ikke originalt eier selv, sier de finner opp masse hele tiden men nesten ingen av produktene deres er originale de har bare funnet et nytt marked for dem, overpriser produkter og til slutt forurenser unødvendig mye(unibody og kullkraft). alle trenger elektronikk så skal ikke si at man ikke skal handle ting men hvor mange kjøper 500hestekrefters SUV biler når en 60hestekrefters bil gjør akkuratt samme nytten og forurenser en tiendedel? hvorfor skal ikke elektronikkindustrien sees like nøye på som bilindustrien? hvorfor skal firmaer som apple konstant slippe unna med lovbrudd og jusstull? Nei, de fleste andre produsenter lager fremdeles store deler av sine chassis av materialer som er mindre hyggelig for miljøet enn glass og aluminium. du mener plast? som er bedre enn aluminium med mindre Co2 avtrykk. snakket ikke om valget av materialer heller men produksjonsmetoden. jeg sier heller ikke at de forurenser mer enn vanlig unibody konstruksjon men ingen andre bruker denne produksjonsmetoden da den er sløsete og dyr uten veldig mye fordeler(at levetiden på chassiset er 20 år har virkelig ingen konsekvens i elektronikkindustrien da alle dataer er fullstendig foreldete etter ca 5 år.) Unibody ser pent ut og blir ikke ødelagt men er idiotisk da dette ikke burde bety mer enn Co2 avtrykket... 70% regnestykket kommer av å ha sett dokumentarer om flyproduksjon som forklarte at av 1 tonn råvare får du 300kg ferdig produkt og resten må omsmeltes for å gjenta prosessen. les litt om hvordan det lages og HVA unibody faktisk er så ser du hvorfor jeg antar at ca 70% er waste. Endret 25. desember 2012 av cannibalguppy 1 Lenke til kommentar
SUSE and Pepsi Skrevet 25. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2012 Nå tar jeg kveld, ønsker alle en fremdeles god jul og god bedring med håp og ønske om at samtlige våkner i morgen til en mer nyansert verden enn det som fremkommer i denne tråden. Jeg må innrømme at jeg ikke helt skjønner hva du vil fram til Lenke til kommentar
SUSE and Pepsi Skrevet 25. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2012 Beklager påstanden om at Apple er de eneste som lager Unibody, da dette er helt feil. Apple er dog produsenten som lager flest Unibody-produkter innen elektronikk da HPs Unibody-produkter bare er en brøkdel så kjent som Apple sine Unibody-produkter. Jeg fatter ikke at denne tråden i det hele tatt får leve. Det er bra trådstarter har krav i førstepost, men det er klin umulig for folk å holde seg til disse, når man har både Apple fanboys og Android fanboys. Dette vil bare resultere i endeløse argumentasjoner som går igjen og igjen, OG ikke MINST personangrep til slutt. Det er helt sant. Veldig irriterende at det er så mange som ikke kan holde seg til saken. Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 Beklager påstanden om at Apple er de eneste som lager Unibody, da dette er helt feil. Apple er dog produsenten som lager flest Unibody-produkter innen elektronikk da HPs Unibody-produkter bare er en brøkdel så kjent som Apple sine Unibody-produkter. Samsung og HP har ultrabooks som er unibody men dette er ikke store produksjonen og kun laget for å konkurere med Apple. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg