cannibalguppy Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 Det du skriver er jo reispikka tull. Inntil Apple introduserte Retina skjermene har de jo faktisk ligget bak de fleste av konkurrentene i flere år på oppløsning og alikevel fått generelt gode anmeldelser. Og når det gjelder iPhone skjermen har jeg tilgode å lese tester som er enig med deg... http://www.cnet.com/...sung-galaxy-s3/ http://www.iclarifie...-shootout-chart http://allthingsd.co...one-screen-yet/ http://www.zdnet.com...lay-7000004286/ mer enn oppløsning som gjør skjermen god. vi kan foresten sammenligne min HTC one X med hvemsomhelst apple telefon og jeg kan le hardt av deg, på toppen av det så er one X vesentlig bedre på alle andre punkter også og koster 1000kr mindre enn Iphone 4s. så hva var poenget? btw retina har ingen funksjon etter at du har en viss oppløsning i forhold til antall tommer så det er sløsing. du kan nemlig ikke se forksjell på en MAcbook med retina og en full HD 12 tommer skjerm. så hvorfor betale 10000kr mer for en data som kan gjøre mindre og er tregere? UNIBODY! YAY! unibody brukes ikke av noen andre enn apple fordi det er ekstremt sløsete, du mister 70% av effektiviteten under produksjon fordi du må skjære ut blokkene av aluminium om igjen og om igjen. tullete og forurenser ekstremt mye mer enn plastikk. ikke er det bedre på sikt heller. 1 Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 Vel, du leste vel neppe linkene, for nå var det vel langt fra oppløsning som var avgjørende her. Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 Hvorfor er det engetlig så veldig mye bedre å være Mac-fanboy enn det det er å være Windows-fanboy? Det er det ikke, en fanboy er en fanboy uansett hva han liker. Jeg har ikke nevnt hvilken fanboy's som er verst, kanskje jeg mener Mac-fanboyene? Men nei, jeg synes Windows-fanboyene har vært de mest blinde for konkurrenter i denne tråden. 2 Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 Vel, du leste vel neppe linkene, for nå var det vel langt fra oppløsning som var avgjørende her. flere av testene viser at samsungen er bedre på kontraster og detaljer, nemlig de to tingene som er viktigst med skjermer. spesielt er mørkere ting mye bedre på samsung og andre telefoner og netbrett igjen noe av det som er viktigst da de fleste filmer er ganske mørke og kontrastfylte. i tilegg er den raskere så hvorfor iphone 5? en mobil med dprligere alt og høyere pris laget av satans eget foretak på jorda. Det er det ikke, en fanboy er en fanboy uansett hva han liker. Jeg har ikke nevnt hvilken fanboy's som er verst, kanskje jeg mener Mac-fanboyene? Men nei, jeg synes Windows-fanboyene har vært de mest blinde for konkurrenter i denne tråden. vel windows fanboyene i denne tråden bruker alle aparater som ikke er drevet av apple OS. så de er ikke akkuratt blinde for konkurrenter. Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 flere av testene viser at samsungen er bedre på kontraster og detaljer, nemlig de to tingene som er viktigst med skjermer. spesielt er mørkere ting mye bedre på samsung og andre telefoner og netbrett igjen noe av det som er viktigst da de fleste filmer er ganske mørke og kontrastfylte. i tilegg er den raskere så hvorfor iphone 5? en mobil med dprligere alt og høyere pris laget av satans eget foretak på jorda. flere av testene viser at samsungen er bedre på kontraster og detaljer, nemlig de to tingene som er viktigst med skjermer. spesielt er mørkere ting mye bedre på samsung og andre telefoner og netbrett igjen noe av det som er viktigst da de fleste filmer er ganske mørke og kontrastfylte. i tilegg er den raskere så hvorfor iphone 5? en mobil med dprligere alt og høyere pris laget av satans eget foretak på jorda. flere av testene viser at samsungen er bedre på kontraster og detaljer, nemlig de to tingene som er viktigst med skjermer. spesielt er mørkere ting mye bedre på samsung og andre telefoner og netbrett igjen noe av det som er viktigst da de fleste filmer er ganske mørke og kontrastfylte. Smått merkelig. Du mener at skjermen på iPhone er elendig, spesielt på kontraster og detaljer. Likevel konkluderer Displaymate med følgende: "the best smartphone display we have seen to date." Og det er de heller ikke alene om å mene. 1 Lenke til kommentar
SUSE and Pepsi Skrevet 25. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2012 for det første bruker de andre firmaene foxconn i mye lavere grad da de kun bruker foxconn på et par ting som kun foxconn gjør, apple har for å spare penger plassert hele produksjonen i foxconn noe som er mye værre. de har også de mest forurensende fabrikkene i verden(der de lager unibody chassiset og lignende) og nekter å infinne seg etter klimaavtalene. på toppen av dette følger de ingen andres regler rundt kundeservice og garantiavtaler. applecare avtalen som du kan kjøpe er dårligere og dekker mindre en nordisk reklamasjonsrett.. så hvorfor skal man ikke hate et firma som prøver å sabotere DINE(jepp dette gjelder ALLE nordmenn da de tråkker på våre lover i vårt land) rettigheter? og ikke våg å glem hvordan apple misbruker rettsystemet i stort sett alle land fordi de har penger nok til å drukne problemer og ignorerer enkeltinvider.. grusomt firma med grusom oppførsel som kun stjeler andres ideer og kaller dem egne. apple produkter er som regel ganske bra men apple i seg selv burde blitt kastet ut av norge og EU fordi de fortjener ikke å være her. Nå satt du Valotunk skikkelig på plass. Lenke til kommentar
SUSE and Pepsi Skrevet 25. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2012 Det er det ikke, en fanboy er en fanboy uansett hva han liker. Jeg har ikke nevnt hvilken fanboy's som er verst, kanskje jeg mener Mac-fanboyene? Men nei, jeg synes Windows-fanboyene har vært de mest blinde for konkurrenter i denne tråden. Beklager. Det er noen her som går til personlig angrep på oss som liker PC bedre enn Mac, og det gjør at jeg fikk inntrykket av at det er bedre å være Mac-fanboy enn å være Windows-fanboy. Lenke til kommentar
SUSE and Pepsi Skrevet 25. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2012 mer enn oppløsning som gjør skjermen god. vi kan foresten sammenligne min HTC one X med hvemsomhelst apple telefon og jeg kan le hardt av deg, på toppen av det så er one X vesentlig bedre på alle andre punkter også og koster 1000kr mindre enn Iphone 4s. så hva var poenget? btw retina har ingen funksjon etter at du har en viss oppløsning i forhold til antall tommer så det er sløsing. du kan nemlig ikke se forksjell på en MAcbook med retina og en full HD 12 tommer skjerm. så hvorfor betale 10000kr mer for en data som kan gjøre mindre og er tregere? UNIBODY! YAY! unibody brukes ikke av noen andre enn apple fordi det er ekstremt sløsete, du mister 70% av effektiviteten under produksjon fordi du må skjære ut blokkene av aluminium om igjen og om igjen. tullete og forurenser ekstremt mye mer enn plastikk. ikke er det bedre på sikt heller. Så godt som alle mine PC-er har et chassis av plastikk, men er fortsatt solid som f***. Helt enig med deg, unibody (eller aluminiumsjåleri som jeg kaller det) har ingen funksjonalitet og jeg ser ikke helt poenget i å betale noe mer for det. Lenke til kommentar
SUSE and Pepsi Skrevet 25. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2012 (endret) Du sier at personlige meninger ikke er relevant? Hvem sikter du til? Hvorfor kan ikke bare denne diskusjonen ende? Om folk vil ha Mac får de kjøpe det, og de som vil ha Windows skal få gjøre det. Hvorfor skal alle bestemme hva andre skal bruke? Jeg skjønner ikke hvorfor du er her hvis du vil at diskusjonen ende? De som vil stemme FrP får gjøre det, og de som vil stemme SV får gjøre det. Men det betyr ikke at vi ikke kan ha en debatt. Endret 25. desember 2012 av FandensOldemor123 Lenke til kommentar
SUSE and Pepsi Skrevet 25. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2012 (endret) Men nei, jeg synes Windows-fanboyene har vært de mest blinde for konkurrenter i denne tråden. Og jeg synes at Mac-fanboyene har vært de mest usaklige i denne diskusjonen her. Ta inlegget til oletangen for eksempel: FandensOldemor er en taper. Dere synes sikkert at jeg går til motangrep på hvert eneste innlegg, og det er fordi at jeg synes at det blir feil at Mac-geeksa her klager på oss som ikke kan fordra Apple, når de engetlig ikke er noe bedre selv. PS: Jeg fant ikke inlegget til Oletangen om at jeg var en taper igjen, h*n har sikkert slettet det. Endret 25. desember 2012 av FandensOldemor123 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 flere av testene viser at samsungen er bedre på kontraster og detaljer, nemlig de to tingene som er viktigst med skjermer. spesielt er mørkere ting mye bedre på samsung og andre telefoner og netbrett igjen noe av det som er viktigst da de fleste filmer er ganske mørke og kontrastfylte. i tilegg er den raskere så hvorfor iphone 5? en mobil med dprligere alt og høyere pris laget av satans eget foretak på jorda. Er det noe iPhone 5 scorer på så er det akkurat skjerm og detaljer. iPhone 5 fordi den er som en Mac. Den kræsjer ikke (like ofte?) som på en Android telefon, den er enkel å bruke osv. Nei, jeg er ikke en Apple-fanboy, snarere enn Android-fanboy, men vi må bare se det slik at de beste Android-telefoner ikke er best i alt. Lenke til kommentar
M4ds Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 (endret) Hvem sikter du til? Deg Jeg skjønner ikke hvorfor du er her hvis du vil at diskusjonen ende? De som vil stemme FrP får gjøre det, og de som vil stemme SV får gjøre det. Men det betyr ikke at vi ikke kan ha en debatt. Får jeg ikke lov til å være her? Beklager, så ikke reglene på det. Fordi du oppfører deg som om det er en fasit på noe. Og din mening er fasiten. Det høres iallefall slik ut, på måten du "diskuterer". Man blir aldri enige uansett. Dere synes sikkert at jeg går til motangrep på hvert eneste innlegg, og det er fordi at jeg synes at det blir feil at Mac-geeksa her klager på oss som ikke kan fordra Apple, når de engetlig ikke er noe bedre selv. Hvis du ikke kan fordra det, hvorfor skal du på liv og død prate om det? Skal du prøve å endevende de som liker Mac? Endret 25. desember 2012 av Mads7 Lenke til kommentar
SUSE and Pepsi Skrevet 25. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2012 (endret) Får jeg ikke lov til å være her? Beklager, så ikke reglene på det. Fordi du oppfører deg som om det er en fasit på noe. Og din mening er fasiten. Det høres iallefall slik ut, på måten du "diskuterer". Man blir aldri enige uansett. Du får lov til å være her. Jeg ser bare ikke poenget i det. Får ikke jeg lov til å si min mening? Beklager, så ikke reglene på det. Det med at jeg diskuterer som om mitt svar er fasiten, hvem gjør ikke det? Synes at alle her gjør det jeg Det er ingen her som innrømmer at de lyver, er det vel? Nok et innlegg om hvordan jeg diskuterer, som ikke har noe med Microsoft/Apple (Mac/PC) å gjøre. Vil du på "liv og død" at diskusjonen skal ende, er det ikke så vanskelig å bare holde seg unna tråden Jeg må innrømme at jeg er lei av innlegg som går til personlig angrep på oss som "debattèrer", eller som handler om hvor håpløs og kjedelig diskusjonen er osv. Liker man ikke tråden, holder man seg unna. Enkelt og greit. Dette rettes mot personer som kommer med innlegg som "Denne diskusjonen er håpløs" etc. Liker du ikke diskusjonen, greit! Det er ingen her som tvinger deg/dere til å komme med innlegg! Dette retter jeg mot alle som klager på oss som er aktive i tråden her. Og glem det inlegget jeg skrev, grunnen til at jeg startet tråden var jo for å høre andres personlige meninger Endret 25. desember 2012 av FandensOldemor123 Lenke til kommentar
SUSE and Pepsi Skrevet 25. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2012 Beklager et tidlig innlegg hvor det trolig står "Din personlige mening er ikke relevant". Dette er bare bullshit, da jeg startet tråden for å høre andres meninger - enten du liker Mac eller Windows eller ingen av delene så er det bare å spa på med meninger og innlegg!! 1 Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 (endret) Smått merkelig. Du mener at skjermen på iPhone er elendig, spesielt på kontraster og detaljer. Likevel konkluderer Displaymate med følgende: "the best smartphone display we have seen to date." Og det er de heller ikke alene om å mene. de sa det om å ha sterk skjerm i forhold til lys og klare farger og det er det(ikke i forhold til HTC men i forhold til samsungen) jeg prater om, men på mørke farger og kontraster suger stort sett apple produkter. Er det noe iPhone 5 scorer på så er det akkurat skjerm og detaljer. iPhone 5 fordi den er som en Mac. Den kræsjer ikke (like ofte?) som på en Android telefon, den er enkel å bruke osv. Nei, jeg er ikke en Apple-fanboy, snarere enn Android-fanboy, men vi må bare se det slik at de beste Android-telefoner ikke er best i alt. merkelig at Iphonene har elendig rykte for feil og kræsjing da mens HTC har rykte som bransjens mest stabile telefoner... rart Endret 25. desember 2012 av cannibalguppy 1 Lenke til kommentar
Refraction Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 Nå vil jeg gjerne vite hvorfor Mac er så veldig mye bedre enn en PC? Jeg er personlig en fan av Microsoft og Windows, og jeg må innrømme at jeg ikke helt ser det positive i en Mac. Nå skal jeg like å høre en ordentlig grunn til hvorfor Macs er så bra? Mac eller PC er igrunn et fett. Ola Nordmann forbrukeren er genial å ha som kunde fordi penga sitter svært løst samtidig som sunn fornuft er relativt fraværende hos mange. Det er ikke -dere- som er vinneren av merkevare krigen, men oss som importerer og selger alt det leketøyet dere så gladelig kjøper uansett hva merke som står på produktet :-) Lenke til kommentar
SUSE and Pepsi Skrevet 25. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2012 Det er ikke en PowerMac du lenker til. Det er en Mac Pro. En PowerPC har IBM-prosessor. De er ikke som andre PCer. En PowerPC-prosessor er en prosessor lagd av Motorola, ikke av IBM Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 Hvorfor bruke så mye tid på å rakke ned på den andre "siden"? Tenk hvor mye konstruktivt som kunne komme ut av det, hvis man brukte energien på riktig sted. Hvorfor overhodet bry seg over hva andre kjøper, eller må man virkelig bare bry seg? Jeg kunne ikke gitt mer F om du har en Acer, Apple, ASUS eller HP maskin, ei heller en HTC, Samsung, Apple eller for den saks skyld en Nokia! Men om du kjøper ett Apple-produkt, så bryter helvette løs? Da må man forsvare seg i alle kanter, fordi folk tydeligvis må kommentere alt. Folk er forskjellige, forhold dere til det. Det er ikke rart det er mye bråk, når folk absolutt må legge seg opp i hva andre kjøper. Jeg vil tro denne tråden gir flere latterkramper enn noe annet, det vil aldri komme noe konstruktivt ut av dette. 1 Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 merkelig at Iphonene har elendig rykte for feil og kræsjing da mens HTC har rykte som bransjens mest stabile telefoner... rart Og jeg tar det som en selfølge at du har pålitelige kilder til den påstanden. Nå satt du Valotunk skikkelig på plass. Did not. Gjør litt mer research. 1 Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 En PowerPC-prosessor er en prosessor lagd av Motorola, ikke av IBM Simply wrong. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg