iOmega Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 (endret) Hei, har søkt litt for å undersøke problemet mitt, og fant en tråd her som allerede hadde besvart mitt problem (link til tråden: http://www.diskusjon...owtopic=1438626), men. I den tråden der så har han en annen router enn det jeg har. Har sett på instillingene under advanced settings>LAN og finner ikke det de i den tråden kaller HW accelerator eller jumbo frame. Da vi bestilte nett fra canal digital var det en selger i byen som hadde en verdikupong. Når vi brukte kupongen fikk vi med en gratis router. Den heter RC2011 og det står Relacom på den men er vel i virkeligheten en Jensen router. Hvis du ikke har trykket inn på den andre tråden så er problemet at jeg kan ikke se sider som imgur.com, twitch.tv osv... Vi har også et Telenor nett i huset (dårligere hastighet) og når jeg skal prøve de sidene mens jeg er pålogget det nettet så fungerer alle sidene jeg har problemer med på canal digital nettet. Alle svar kan være til hjelp og er satt pris på! Edit: Her er routeren jeg har problemer med: http://www.relacom.no/nettbutikk/tradlost/214-bedre-dekning-pa-ditt-tradlose-nett.html Mvh, Petter Endret 18. desember 2012 av iOmega Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 Prøvd å koble PC rett på modemet og prøvd? Lenke til kommentar
iOmega Skrevet 17. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2012 Nei, og er ikke mulighet for det akkurat nå, kan prøve det i morgen. Lenke til kommentar
iOmega Skrevet 18. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2012 Har nå prøvd å koble direkte til modem med kabel, og alle problemene forsvinner da. Da må det jo være routeren. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 Det er flere tråder om den Relacom/Jensen-routeren... Du får skaffe deg en router som duger. Asus RT-N66U er f.eks utrolig stabil og god. Lenke til kommentar
iOmega Skrevet 18. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2012 (endret) Jeg jobber i Sønnico og vi har også litt canal digital ordrer, men vi leverer en annen router, en D-link router, hadde en i bilen nå og satt den opp for å prøve. Alt ser ut til å fungere med den. Edit: Skulle helst hatt en løsning på Relacom routeren siden D-linken hører til jobben. Endret 18. desember 2012 av iOmega Lenke til kommentar
iOmega Skrevet 18. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2012 Har løst problemet. Kontaktet Relacom og Jensen. Relacom ga ikke mye til svar men fikk prate med en data tekniker hos Jensen som viste hva det dreide seg om. Han sendte meg en firmware oppgradering som løste problemet. Takk til alle som svarte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå