nor50 Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 Jeg har hatt bredbånd via kabel fra Get i mange år. Har bestandig hatt problemer. Jeg kjenner folk som jobber i firma som har og har hatt vedlikehold etc på nettet her, og de sa det var det mest råtne nett de hadde sett i det feltet jeg bor. Dette har jo Get selv aldri innrømt da... Problemet NÅ, og bestandig i lengre og kortere perioder, er at nettet forsvinner rett som det er. Av og til må jeg kople fra modemet for å få liv i det igjen, og av og til kommer det tilbake uten det. Det er sider jeg ikke kommer inn på, det er sider jeg kommer inn på, men allikevel er det problemer der. Sånn som julekalenderen til Opel kom jeg inn på de første dagene denne måneden, men ikke på over 2 uker nå. Jeg har modem, trådløs og 8-porters switch. Jeg har byttet begge de 2. Jeg har koplet modemet rett i PC, uten at det hjalp noe. Nå har jeg nettopp vært å hentet et nytt modem, men det hjalp heller ikke. Det er samme problemet når jeg prøver samme sider via mobilen på det trådløse nettet. Men om jeg skrur av WiFi på mobilen og tar det via mobilnettet, er det ikke noe problem. Og sånn har det vært i MANGE år! Jeg er så forbanna lei disse problemene! Det har vært noen spe forsøk på å løse dette på forskjellige vis, men om det blir orden på det at nettet faller ut, går det x-antall dager eller uker før det samme skjer igjen. Og jeg mister helt motet av dette, og blir bare sittende å deppe over dette, og får aldri noe løsning på det. Så er det noen som har noen ideer vedr dette??? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 Gammelt nett? Hørte mye negativt om Get før i tiden. Men for et par år siden byttet de ut hele infrastrukturen her i strøket, er fiber fram til boksen ute i gata. Jeg ble lei av dårlig ADSL hastighet og byttet til Get. Det har jeg overhodet ikke angret på, har vært eksemplarisk stabilt hele tiden. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 Hvorfor sitter du fortsatt med samme ISP hvis du har hatt problemer i flere år? Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 17. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2012 Hvorfor sitter du fortsatt med samme ISP hvis du har hatt problemer i flere år? Fordi jeg har ikke noe alternativ, enkelt og greit! Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 17. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2012 Gammelt nett? Hørte mye negativt om Get før i tiden. Men for et par år siden byttet de ut hele infrastrukturen her i strøket, er fiber fram til boksen ute i gata. Jeg ble lei av dårlig ADSL hastighet og byttet til Get. Det har jeg overhodet ikke angret på, har vært eksemplarisk stabilt hele tiden. Gammelt nett ja. Går fiber i feltet her, men ingen får kople seg på... Det er bare "transportfiber". (Vet ikke hva det heter, men det er ei linje som bare går forbi her...) Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 17. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2012 Men, spørsmålet er, hvordan få ei løsning på dette.... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 (endret) Last ned Pingplotter, standardversjonen. Sett opp traceroute mot www.uio.no og la programmet gå et døgn. Deretter tar du et skjermbilde (alt prtit_scr) og lagrer bildet i Paint e.l. Da kan du dokumentere hvor stabil linjen er for GET. Hvis du ser på grafen med traceroute, så skal routerens IP gi 1ms jevnt, mens første hopp mot nettet trolig har pakketap. Endret 17. desember 2012 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 17. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2012 Last ned Pingplotter, standardversjonen. Sett opp traceroute mot www.uio.no og la programmet gå et døgn. Deretter tar du et skjermbilde (alt prtit_scr) og lagrer bildet i Paint e.l. Da kan du dokumentere hvor stabil linjen er for GET. Hvis du ser på grafen med traceroute, så skal routerens IP gi 1ms jevnt, mens første hopp mot nettet trolig har pakketap. Lastet ned free da den er gratis. Gjør den samme nytta? Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 Den er standard Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 17. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2012 Det er så sjelden jeg laster opp bilder her at jeg glemmer det fra gang til gang.. Jeg har liten tålmodighet, men syns ikke jeg ser noen plass der det står hvor man gjør det heller... Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 Under tekstfelt, men du må bruke full editor Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 17. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2012 (endret) Sånn så det ut etter kort tid. Disse grafene sier meg ikke noe... Endret 17. desember 2012 av nor50 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 Grunnen til at du burde velge betalingsversjonen, er at du kan se lange tidsrom på den nederste grafen. På gratisversjonen kan du ikke det. Du slipper å betale i prøvetiden uansett... Alt ser forøvrig fint ut hos deg på den korte tiden du har testet på skjermbildet. Her ser du hvordan linjen min oppførte seg før ISP fant ut at jeg hadde svak signalstyrke inn til modemet. Grafen varer i 24 timer. De røde feltene er pakketap (100% utfall av internett) Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 18. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2012 Hva sier denne da? Lenke til kommentar
Bleenda Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 Sitter selv med GET og får dette uforklarlige fenomenet med at jeg ikke kan nå enkelte sider. (Fungerer hos naboen som også har GET) så har ingen ide hva problemet kan være. Stabilt er det vertfall Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 18. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2012 Sitter selv med GET og får dette uforklarlige fenomenet med at jeg ikke kan nå enkelte sider. (Fungerer hos naboen som også har GET) så har ingen ide hva problemet kan være. Stabilt er det vertfall http://www.opeljulekalender.no/ Kommer du inn her: Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 Hva sier denne da? Denne sier at problemet ligger i router eller PC. Du mister kommunikasjonen med routeren (uavhengig av GET sitt internett). Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 18. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2012 Denne sier at problemet ligger i router eller PC. Du mister kommunikasjonen med routeren (uavhengig av GET sitt internett). Altså, det skjer det samme uansett hvilken PC jeg bruker, kablet eller trådløst. Mobilen på trådløst kommer heller ikke inn på de samme sidene, men kopler jeg til mobilnettet, da kommer jeg inn. Kopler jeg modemet rett i PC er det heller ikke noe forskjell... Men, er det router i modemet kanskje...? Cisco EPC3010.. Lenke til kommentar
Bleenda Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 http://www.opeljulekalender.no/ Kommer du inn her: Jepp, kommer meg også inn igjen på andre sider for øyeblikket. Noen som har skjedd etter klokka 15.00 idag. Så da håper jeg det holder en stund. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 Du har jo en 192.168.x.x adresse på PC & router. Regner nesten med du har en trådløsrouter i tillegg til modemet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå