Akrapovic Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 Har du sjekket ruteren, dratt alle kabler i riktig hull osv? Prøv å koble til direkte med kabel, og sjekke hastighet. (Post det her!!) Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 Sikler.. <3 Må ikke gå så alt for offtopic nå da, men jeg lurer på hvor trådstarter har blitt av? VI kan jo ikke hjelpe han hvis han ikke hjelper oss? :s Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 Må ikke gå så alt for offtopic nå da, men jeg lurer på hvor trådstarter har blitt av? VI kan jo ikke hjelpe han hvis han ikke hjelper oss? :s Man får vel den respons man fortjener i det lange løp :-) Når alt man gjør er å gi beng og skjelle ut de som prøver å gi noen råd, så er det like godt å bare la tråden dø ut. Man kjenner som regel igjen håpløse tråder på at spørsmål ikke blir besvart (eller kommentert om de er for vanskelige), og at fokuset kun er innenfor skylappene til TS. 6 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 Dumme get, jeg skal jo ha 10Mbps i upload! Nei beklager trådstarter, noen ulemper må dere ha, når dere ellers kan gjøre stort sett hva dere vill på landet.. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 (endret) TS: Du tror du har det ille? Dette gjelder hytta mi. NetCom har ikke oppgradert denne senderen siden den ble bygget, så den har bare GSM, og ikke nyere teknologi som Edge, 3G eller 4G. Men det skal visst komme. Kanskje 4G ville være noe for trådstarter? Endret 20. desember 2012 av Mannen med ljåen 1 Lenke til kommentar
dbass Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 (endret) Dette er hva jeg egentlig skulle ha, og dette mente huseier var normalt. Internett har vært like bra i 10 år, og det holder i 10 år til. Derfor jeg er så aktiv om natta Dette gjelder hytta mi. NetCom har ikke oppgradert denne senderen siden den ble bygget, så den har bare GSM, og ikke nyere teknologi som Edge, 3G eller 4G. Men det skal visst komme. Kanskje 4G ville være noe for trådstarter? Hadde samme problemet på min hytte. Jeg prøvde IceNet, og da fikk jeg 12/5 med ping på 50. Ikke så dårlig det Endret 21. desember 2012 av dbass Lenke til kommentar
Slow Internet Skrevet 21. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2012 Ingen har svart på spørsmålet mitt, jeg lurte på om det var lovlig å tilby sånt møkkanett i det hele tatt. Jeg vet at alt funker som det skal, det er linja som suger. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 (endret) Ingen har svart på mine heller, og de var selvsagt rettet til trådstarter.... EDIT: Når det gjelder møkkanett, så er det mange abbonement som tilbyr "best effort". Dvs du får ikke mer hastighet enn det linjen yter. Endret 21. desember 2012 av Jan Skrotnes 3 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 Ingen har svart på spørsmålet mitt, jeg lurte på om det var lovlig å tilby sånt møkkanett i det hele tatt. Ja, det er lov å tilby det, og det er lov for kunden å avbestille det dersom man ikke er fornøyd. 2 Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 Ingen har svart på spørsmålet mitt, jeg lurte på om det var lovlig å tilby sånt møkkanett i det hele tatt. Jeg vet at alt funker som det skal, det er linja som suger. Selvfølgelig er det lovlig, de tvinger dere ikke til å betale for det akkurat. Svar på spørsmålene andre har stilt deg, eller bare vær glad for at du ikke sitter på ISDN. 2 Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 22. desember 2012 Del Skrevet 22. desember 2012 Ingen har svart på spørsmålet mitt, jeg lurte på om det var lovlig å tilby sånt møkkanett i det hele tatt. Jeg vet at alt funker som det skal, det er linja som suger. Nei, siden du ikke har svart på spørsmålene selv, og bare slenger dritt rundt deg. Du vet ikke at alt funker som det skal, før du har gjort de testene som er nevnt. 1 Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 22. desember 2012 Del Skrevet 22. desember 2012 Ingen har svart på spørsmålet mitt, jeg lurte på om det var lovlig å tilby sånt møkkanett i det hele tatt. Jeg vet at alt funker som det skal, det er linja som suger. Jo, det er det. Det er lov å selge brente boller, hvis noen er villig til å betale for det. Si opp avtalen, bytt til noen andre selskaper/evt 4g. 1 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. desember 2012 Del Skrevet 22. desember 2012 Alt funker ikke som det skal.... 525ms i ping indikerer at noe er riv ruskende galt et sted. Men så lenge TS hakker ivei som "god dag mann, økseskaft" så vil nok lite skje. 2 Lenke til kommentar
swikstor Skrevet 22. desember 2012 Del Skrevet 22. desember 2012 Broadnet (Tidligere Ventelo) leverer best effort ADSL, og i senere tid leverer de kun fra egen DSLAM og aldri langdistanse, da det rett og slett koster for mye å feilrette. Siden de sikkert ikke har egen DSLAM i nærområdet ditt regner jeg med dere etablerte abonnementet for mer enn et år siden? Greia med Broadnet er at de leverer abonnement med stabile modem, men med Jensen-routere, som kan være noe herk med mindre du vet hvordan man oppdaterer og konfigurerer en router. Om dere har en jensenrouter kan hele problemet ditt ligge i den. 1 Lenke til kommentar
Slow Internet Skrevet 28. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2012 hehe, alle i bygda har høy ping og ustabilt nett. garantert noe galt med linja, men for dyrt å fikse Lenke til kommentar
dbass Skrevet 31. desember 2012 Del Skrevet 31. desember 2012 Du har i alle fall ikke pakketap Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå