Gå til innhold

Skikkelig MØKKANETT!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei Slow Internet,

Hvilke pakke fra ISP er det du betaler for?

Det kan være at den pakken du betaler for er kraftigere enn det linja tåler, og dermed lager mer krøll enn nytte. Jeg hadde kontaktet ISP og spurt hvordan du kan forbedre nettet. 525 ping er umenneskelig, og gjetter jeg riktig, så er det også mye pakketap der. (se http://www.pingtest.net/ )

Jeg ville også sett på hvikle andre ISP'er som kan levere i området. Canal Digital/Get kjører på coax, og det er som regel installert i alle hus. Hvis dem er etablert i området skal dem klare å levere. Husk å spørre huseier om bytte samtidig :)

Lykke til ^^

Lenke til kommentar

Hei Slow Internet,

Hvilke pakke fra ISP er det du betaler for?

Det kan være at den pakken du betaler for er kraftigere enn det linja tåler, og dermed lager mer krøll enn nytte. Jeg hadde kontaktet ISP og spurt hvordan du kan forbedre nettet. 525 ping er umenneskelig, og gjetter jeg riktig, så er det også mye pakketap der. (se http://www.pingtest.net/ )

Jeg ville også sett på hvikle andre ISP'er som kan levere i området. Canal Digital/Get kjører på coax, og det er som regel installert i alle hus. Hvis dem er etablert i området skal dem klare å levere. Husk å spørre huseier om bytte samtidig :)

Lykke til ^^

Hehe, ingen andre leverandører. Bor på landet :) Broadnet sier også at de ikke ser noe feil
Lenke til kommentar

Med 500ms latency, så er det jo noe seriøst som er kilden til forsinkelsen. Enten er det noe trafikk som går på nettverket deres (ut mot internett), eller er det trolig voldsomt med problemer mot sentral.

Prøv å restarte routermodem og ta testen en gang til. Sjekk at det ikke er tilkoblet maskiner som bruker båndbredde. I Windows kan man trykke ctrl_alt_delete og se nettverksbruk i oppgavebehandling.

Uten belastning på linjen, bør du ligge under 100ms mot alt av nett i Europa.

Lenke til kommentar

Jeg bor litt ut på landet, det bor nesten bare gamle damer i bygda mi. Hvorfor skulle noen ville bruke penger på å gjøre en liten bydg litt mer lykkelig? Bruker tynneste drittkopperet som finnes til å levere nett... Blir ikke bedre nett her noen gang :( Tror virkelig ikke noen ISP'er har "råd" til å oppgradere de 10% i Norge som har mindre enn 0.55 mbits.

Lenke til kommentar

vel om det er broadnet som han nevner lengre opp så står det 295 på alt fra 2,5 mbit til 20 mbit

http://www.broadnet.no/filestore/NY_WEB/Privat/tabell_bredbnd_privat.jpg?size=535x1200&quality=75

Men hvorfor skal vi gidde å hjelpe guttungen når han slenger med leppa når folk prøver å hjelpe, uansett hvis han er 16 så er det mest sannsynlig foreldrenes nett så neppe mye han får gjort.

fyi opplasting til youtube vil gå tregt uansett om du hadde hatt standard adsl hadde ikke fått så stor forskjell på opplastingen om du ikke bor i de deler hvor man er så heldig å får 25/5 på kabelen (vdsl) skal du ha enda bedre så blir det fiber.

Lenke til kommentar

Broadnet operer med opptil, slik at du betaler 295,- uansett hastighet. Med andre ord, om du ligger bra til kan du få opptil 20 Mbit. Om du ligger dårlig til ...slik som Slow Internet, betaler du mer enn det smaker.

*Tror jeg, basert på Broadnet sin hjemmeside.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...