Slow Internet Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 Jeg skjønner at det er vanskelig for norske nettleverandører å levere god hastighet hvis man bor mer enn 3 km fra sentralen, men skal det være sååå dårlig? Er bare 16, så kan ikke flytte før om minst 2-3 år Lenke til kommentar
dbass Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 Hei Slow Internet, Hvilke pakke fra ISP er det du betaler for? Det kan være at den pakken du betaler for er kraftigere enn det linja tåler, og dermed lager mer krøll enn nytte. Jeg hadde kontaktet ISP og spurt hvordan du kan forbedre nettet. 525 ping er umenneskelig, og gjetter jeg riktig, så er det også mye pakketap der. (se http://www.pingtest.net/ ) Jeg ville også sett på hvikle andre ISP'er som kan levere i området. Canal Digital/Get kjører på coax, og det er som regel installert i alle hus. Hvis dem er etablert i området skal dem klare å levere. Husk å spørre huseier om bytte samtidig Lykke til ^^ Lenke til kommentar
Slow Internet Skrevet 19. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2012 Hei Slow Internet, Hvilke pakke fra ISP er det du betaler for? Det kan være at den pakken du betaler for er kraftigere enn det linja tåler, og dermed lager mer krøll enn nytte. Jeg hadde kontaktet ISP og spurt hvordan du kan forbedre nettet. 525 ping er umenneskelig, og gjetter jeg riktig, så er det også mye pakketap der. (se http://www.pingtest.net/ ) Jeg ville også sett på hvikle andre ISP'er som kan levere i området. Canal Digital/Get kjører på coax, og det er som regel installert i alle hus. Hvis dem er etablert i området skal dem klare å levere. Husk å spørre huseier om bytte samtidig Lykke til ^^ Hehe, ingen andre leverandører. Bor på landet Broadnet sier også at de ikke ser noe feil Lenke til kommentar
dbass Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 Da ville jeg testet å koble meg til modemet via kabel, og så prøvd å pinge modemet og se hvilke hastighet det er dit. Ta å gjør et forsøk med det og samtidig kjør en pingtest, og vis reslutatet her. Lenke til kommentar
Slow Internet Skrevet 19. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2012 Testet alt. Ping fra modem til pc er helt fin, ikke noe problem der. Heller ikke noe problem med ruteren. http://www.youtube.com/watch?v=cyconvGfgtU alltid hatt lyst til å laste opp vids av meg selv som spiller, men må lage de så fucka dårlig for at det ikke skal ta for lang tid å laste opp Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 Er det radiolink du har? Ping f.eks vg.no med kommandoen -t, så ser du hvordan ting uttarter seg. altså skriv ping vg.no -t i cmd vinduet. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 Med 500ms latency, så er det jo noe seriøst som er kilden til forsinkelsen. Enten er det noe trafikk som går på nettverket deres (ut mot internett), eller er det trolig voldsomt med problemer mot sentral. Prøv å restarte routermodem og ta testen en gang til. Sjekk at det ikke er tilkoblet maskiner som bruker båndbredde. I Windows kan man trykke ctrl_alt_delete og se nettverksbruk i oppgavebehandling. Uten belastning på linjen, bør du ligge under 100ms mot alt av nett i Europa. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 Er vel en mager trøst, men du er ikke alene: Lenke til kommentar
dbass Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 Jeg ville gjort et lite forsøk. Koble telefonen din opp til PC, og prøv å bruk 3G/EDGE/WAP etc. for å komme på internett. Se om ping er lavere der. Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 Hva har ISP'en lovet av hastigheter? (Og hvor mye betaler dere?) 2 Lenke til kommentar
Slow Internet Skrevet 19. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2012 Jeg bor litt ut på landet, det bor nesten bare gamle damer i bygda mi. Hvorfor skulle noen ville bruke penger på å gjøre en liten bydg litt mer lykkelig? Bruker tynneste drittkopperet som finnes til å levere nett... Blir ikke bedre nett her noen gang Tror virkelig ikke noen ISP'er har "råd" til å oppgradere de 10% i Norge som har mindre enn 0.55 mbits. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 Men svare på spørsmål, det klarer du altså ikke. 7 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 Men svare på spørsmål, det klarer du altså ikke. Det er vel derfor han fremdeles har 525ms i latency Regner med at han har ADSL eller ADSL2+ langdistanse ut fra de opplysninger som er i post 1. 1 Lenke til kommentar
lals Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 tror du virkelig noen gidder å hjelpe deg når du har den holdningen der? 1 Lenke til kommentar
Xprez Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 vel om det er broadnet som han nevner lengre opp så står det 295 på alt fra 2,5 mbit til 20 mbit http://www.broadnet.no/filestore/NY_WEB/Privat/tabell_bredbnd_privat.jpg?size=535x1200&quality=75 Men hvorfor skal vi gidde å hjelpe guttungen når han slenger med leppa når folk prøver å hjelpe, uansett hvis han er 16 så er det mest sannsynlig foreldrenes nett så neppe mye han får gjort. fyi opplasting til youtube vil gå tregt uansett om du hadde hatt standard adsl hadde ikke fått så stor forskjell på opplastingen om du ikke bor i de deler hvor man er så heldig å får 25/5 på kabelen (vdsl) skal du ha enda bedre så blir det fiber. Lenke til kommentar
m0ffe Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 hyggelig type han der trådstarteren 1 Lenke til kommentar
Antoweif Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 Broadnet operer med opptil, slik at du betaler 295,- uansett hastighet. Med andre ord, om du ligger bra til kan du få opptil 20 Mbit. Om du ligger dårlig til ...slik som Slow Internet, betaler du mer enn det smaker. *Tror jeg, basert på Broadnet sin hjemmeside. Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 Hvis de ikke lover bedre, da kan du ikke få gjort noe mer. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 Men, det kan ligesågreit være brukerfeil. Men det får det bare være når typen oppfører seg slik han gjør. 4 Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 Vroooooooooooooooom 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå