Gå til innhold

Tilgang til filer Hvem kan hjelpe?

shah-r

Anbefalte innlegg

Har til nå fått mye gode råd av dere kjære brukere (takker og bukker)

Jeg har en powerbook 15" som er koblet i nettverk med andre pc'er.

Har problemer med å åpne en god del filer og filmer.

Tror jeg mangler en slag divx liknende program for å åpne feks filmer.

Hvordan kan jeg løse dette?

Hør at det ikke er lurt å laste ned gratis-programmer til mac......

Noen som kan hjelpe meg her?

Dersom noen kan hjelpe, blir jeg takknemelig om de også gir meg en detaliert fremgangsmåte på hvordan eventuelt innstalere programmet som løser dette problemet, da jeg ikke er mac / pc guru.

Mvh

shah-r

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du vil se filmen i quicktime så laster du ned DivX Doctor II

Den finner du her: http://doctor.3ivx.com/

Last også ned: 3ivx Delta 4

Den finner du her: http://www.3ivx.com/download/macos.html

------------------------

Tips til mplayer.

I preferences har du noe som heter autosync. Så dersom du har problem med syncing av lyd til bilde kan du sette autosync. F.eks hvert 24 bilde.

Men forskjellige filmer har forskjellig framerate.

Åpne da filmen i quicktime.

Tast eple+j

Da inni menyen der finner du hva filmens framerate er.

Bruk dette i mplayer.

Dette er viktig for dem som har treg maskin!

Lenke til kommentar
Last ned DivX-pluginet fra divx.com, legg inn 3ivx som MacProvoserer viste, og Quicktime spiller av DivX og XviD-avi-er, m.fl.. uten videre stress.

Ikke helt sant....

Quicktime spiller ikke av WMA lydfiler. Endel divx filmer har dette lydformatet.

Da må du enten bruke Divx Doctor II eller mplayer.

Min erfaring på en ibook 600 Mhz med 8 mb skjermkort er at man trenger:

3ivx plugin

Divx Doctor II

og mplayer

Man har da ikke behov for DivX-pluginet fra divx.com da det blir smør på flesk?

3ivx støtter følgende format:

The 3ivx Delta 4 Decoder, is compatible with MPEG-4 Simple Profile and Advanced Simple Profile. Footage encoded with 3ivx Delta 4, DivX 3, 4 and 5, Apple MPEG-4, Philips MPEG-4, XviD, Sorenson MPEG-4 and MPEGSolutions MPEG-4 and variants have successfully been tested. 3ivx Delta 4 also supports B-frames (B-VOPs), Global Motion Compensation (GMC) and quarter pixel motion compensation (qpel).

Lenke til kommentar

Stemmer, QT spiller ikke av filer som bruker WMA eller AC3-lyd direkte, men med divx.coms plugin trenger man ikke bruke DivX Doctor for å få spilt av filmer som bruker mp3 med variabel bitrate. Og det er endel av de, får'n si, så det hjelper endel å ha de pluginene. På en treg maskin er 3ivx-pluginet det soleklart raskeste i min erfaring, og på samme maskin er veien om DivX Doctor også tungvint. Kan være kjekt å ha, dog.

mplayer og vlc er alltid nødløsninger for meg iallefall.

Lenke til kommentar
med divx.coms plugin trenger man ikke bruke DivX Doctor for å få spilt av filmer som bruker mp3 med variabel bitrate.

Gjør ikke 3ivx-pluginet dette? :-? (Seriøst jeg aner ikke)

divx.com pluginet og 3ivx-pluginet utfyller vel hverandre på enkelte områder?

Siden jeg har en treg maskin, hvordan kan jeg så bestemme at filmen skal benytte seg av 3ivx-pluginet og ikke divx.com pluginet i quicktime? :o

Lenke til kommentar

3ivx importerer på ingen måte divx-avi'er med variabel bitrate, slik at de spilles av med lyd i QT. DivX gjør det.

Så ja, de utfyller hverandre.

Når du har 3ivx inne vil det alltid overstyre DivX slik at selv om DivX-pluginet importerer filmen, så vil 3ivx dekode bildene, slik at du får knall ytelse likevel. Om du likevel får behov for å overstyre overstyringen, så kan du bruke avspilleren Cellulo, som finnes på versiontracker.

Lenke til kommentar

Når du har 3ivx inne vil det alltid overstyre DivX slik at selv om DivX-pluginet importerer filmen, så vil 3ivx dekode bildene, slik at du får knall ytelse likevel.

Vil det si at:

Dersom en film bruker variabel bit-rate på mp3-lyden så vil divx-pluginen decode lyden og 3ivx pluginen decode bildet?

Så begge er ibruk samtidig? :o

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...