AndersT2 Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 Skal bytte fra en Motorola til en Huawei telefon. Jeg trodde det bare var å synke kontaktene med gmailen, og gjøre det igjen på den nye så fulgte alle kontaktene med. Men det ser ikke ut til å fungere. Den nye hentet ned gamle kontakter fra gmailen. Hvordan gjør jeg dette? Må jeg være tilkoblet PCen for at det skal fungere? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 Du setter opp google-sync på den ene telefonen og du gjør det samme på den andre? Kontaktene skal være tilgjenglig her: https://www.google.com/contacts/ Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 Så lenge begge er satt opp til å ha kontaktene på gmail, og de bruker samme konto, fungerer dette. Jeg antar at kontaktene på din gamle telefon er lagret på telefonen eller i en annen skytjeneste. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 19. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2012 De er lagret som kontakter på telefon. Fikk ikke synket de mot Gmail, selv om jeg bruker samme konto på begge. Fikk eksportert kontaktlisten via VCF fil på minnekortet, men da kommer alle mail adresser osv også opp som kontakter. Noe som er utrolig irriterende. Lenke til kommentar
poffer Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 (endret) Fikk ikke synket de mot Gmail, selv om jeg bruker samme konto på begge. Har akkurat samme problem etter tlf bytte. Det ser ut som at sync av kontakter ikke har fungert hos meg på en stund for når jeg sync'et den nye optimus 4X mot gmail så var det en hel del kontakter som manglet + at flere kontakter som jeg tidligere har slettet fra tlf "dukket" opp igjen. I tillegg til dette så ble email adr lagt som kontakter på tlf. Har ennå ikke funnet ut av dette, og endte opp med å måtte eksportere gmail kontakter på den gml tlf til sim for så å legge disse inn i den nye + at jeg slettet alle de "utrangerte" kontaktene på min gmail konto via pc. Har nettopp sjekket gmail og til tross for gjentatte sync så har jeg ingen gmail kontakter. Jævlig rart siden sync av email fungerer.. Endret 19. desember 2012 av poffer Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 19. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2012 Jeg tar meg jobben å bruke det gode programmet som Huawei har lagt ved telefon til å redigere kontaktlisten fra PCen. Da får jeg også unnskyldningen til å få ryddet opp i den en gang for alle. Får se om jeg får det skikkelig til å funke når jeg er ferdig Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 Det finnes haugevis av programmer på Play som kan lagre alle kontaktene i CSV-format.. Dette kan så importeres i gmail (ved hjelp av PC med nettleser) Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 Det høres ut som kontaktene er lagret på telefonen og ikke på Google. På min HTC One X går jeg til Kontakter >> Meny >> Administrere kontakter >> Kopier kontakter Her kan man kopiere/flytte kontakter mellom forskjellige "konto"; SIM, telefon, Google, osv. Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 Mener å huske at man ved å installere Go Contacts kan velge å synce alle kontakter mot gmail (google contacts) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå