Jetfighter Skrevet 17. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2012 (endret) Hallo. Mulig dette er helt feil underforum.... På jobben har vi byttet betalingsterminalene. De gamle skal kastes, så jeg tenkte å ta med en hjem for å leke litt med. Det er av typen en datamaskin med touchskjerm. Beetle Ipos Wincor Nixdorf. Harddisken som sitter i skal destrueres, så jeg må sette inn en ny eventuelt boote fra USB disk og legge inn nytt OS. Kredittkort og betalingsdelene skal leveres inn til leverandøren, så det er bare en plain pc med touchskjerm igjen nå. Spesifikasjonen i den er ikke overraskende. 512 mb ram(kan oppgraderes til 2 gb), 1,2 ghz prosessor. Hva mener dere jeg kan bruke denne til? Kom gjerne med forslag Mvh Jetfighter Endret 17. desember 2012 av Jetfighter Lenke til kommentar
tingo Skrevet 17. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2012 Lage linux-basert nettbrett (den har jo touch-skjerm). Lenke til kommentar
Runar Skrevet 17. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2012 Lag en tøff kontrollstasjon for ymse enheter i hjemmet! Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 17. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2012 Hvis oppløsningen på skjermen er god nok kan du installere en testversjon av Windows 8. Hvis den ikke støyer for mye kan du lage deg en musikkspiller med touch. Lenke til kommentar
multisync Skrevet 17. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2012 (endret) Jeg tror også jeg hadde også prøvd å bruke den som musikkavspiller hvis jeg hadde hatt et brukbart anlegg å koble den til. Endret 17. desember 2012 av multisync Lenke til kommentar
Jetfighter Skrevet 17. desember 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. desember 2012 Takker for forslag! Da blir det i såfall å bygge den til å gå på 12 volt og montere den i båten. Kart, musikk, video, kontrollere diverse tekniske ting ombord, internett, osv..... Jeg får også med kvitteringsprinteren, kanskje få printet ut info om dagens båttur, status på maskineriet hehe 2 Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 17. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2012 Dersom du klarer å spore gamle transaksjoner i fra gamle data som måtte ligge igjen i EPROM'ene, så kan du legge inn ditt eget kontonummer og til slutt kjøre transaksjonene i auto-repeet. Da blir du rik da :-) Lenke til kommentar
Jetfighter Skrevet 19. desember 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. desember 2012 Det er uaktuelt at jeg skulle finne på å gjøre. Dessuten har terminalen blitt brukt på en server, så ingenting ligger lagret på terminalen. Første problemstilling er å få inn w7. Jeg vet ikke hvor mye denne terminalen er en datamaskin, men det var ihvertfall XP på den før. 2 Lenke til kommentar
paithlezz Skrevet 19. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2012 w8 er vel mindre krevende og vil kjøre bedre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå