Carlgutt Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 Skulle egentlig begynne å jobbe igjen på en gammel deltids jobb i dag, hvor jeg altså har jobbet tidligere. Men våknet med en helt for jææævlig influensa. Har mange ganger tidligere presset meg på jobb når jeg har vært skikkelig dårlig, men nå er jeg rett og slett helt ødelagt. Det jeg lurer på er hvor "akseptabelt" det er at jeg gir beskjed om at jeg ikke kan komme på jobb? Jeg har liksom vært litt heldig og fått mange vakter i ferien, så synes det er litt dårlig og komme nå å si at jeg ikke kan jobbe plutselig. Har heller ikke klart å få tak i noen til å jobbe for meg, og det er alltid ganske vanskelig å finne noen til den vakten jeg skal jobbe. På den andre siden har jeg aldri vært borte fra jobben pga sykdom tidligere, men dette er lenge siden. Har jeg ansvar for å finne folk til å jobbe for meg? Hva gjør jeg hvis det rett og slett ikke er noen andre? Har tidligere bare måtte jobbe uansett hva siden andre har hatt ferie ol.. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 Du må uansett seie ifrå om at du er sjuk. Sjølv om du er i stand til å presse deg sjølv til å gå på jobb så er slike ting ofte ein uting. Ikkje berre presterer du dårligare når du er sjuk (større sannsynligheit for at du gjer feil) men i tillegg så risikerer du å smitte andre. Har du ein fornuftig sjef så vil vedkommande sette pris på at du ikkje smitter dei andre. Lenke til kommentar
emeritus Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 Det kan da ikke være ditt ansvar å finne en erstatter ved sykdom. Greit nok når du vil ha fri, men sykdom blir noe annet. Er du virkelig syk så si ifra, skaff sykemelding, men det er sjefen som må finne en vikar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå