Klokkheim Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 Hei hardware/software folks, det har seg sånn at jeg har nettopp kjøpt en asus g75vw med i7, gtx670m og 8gb ram, og er strålende fornøyd så langt. Fikk den 14. des på kvelden, installerte avast, chrome, steam og guild wars 2 og gama noen timer i helga. Så oppstod problemet; søndag kveld skulle jeg starte opp pc'n, og den starter normalt, kommer til login screen og etter passord går den i svart skjerm med bevegelig musepeker. Har googlet litt om dette, såvidt jeg vet så kan det komme av BIOS eller gpu driver i konflikt med win8. Så fant ut at jeg bør ta en reset eller noe slikt på BIOS, evt starte i sikker-modus og laste ned nye drivere til hovedkort/gpu. Dessverre så går ikke dette, spammer shift+F8 og kommer ingen vei uansett når jeg reseter. Flere som har vært borti slikt (med eller uten samme laptop) og evt har en løsning eller forlag tas imot med takk Lenke til kommentar
Bjoolz Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 Googlet litt selv og fant en med samme problem, men hvis han koblet til en annen skjerm så viste skrivebordet seg på skjerm nr 2. Det jeg mistenker da er at gpu driveren ved en feil tror at du kjører dual screen og at du bare ser den tomme delen av skrivebordet som vanligvis vises på skjerm nr 2. Kan du prøve å finne knappen på tastaturet som som bytter mellom de forskjellige dual screen løsningene? Knappene skal se ca slik ut og brukes sammen med Fn knappen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå