Christian86 Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 Mulig jeg overreagerer nå, men reagerte på på at diskstation som Dustin selger, og som via prisguiden koster 6880 kr (røfflig), kostet 7300 kr om jeg kjøpte som bedrift. Først tenkte jeg at det bare var feil, samme vare - samme kostnad, samme fortjeneste. Men så ringte jeg og fikk beskjed at bedriftssiden og privatsiden måtte betraktes som to forskjellige bedrifter/varehus, og noen ville koste bedrifter mer i innkjøp, enn de ville for private - gjerne de spisset mot prvatmarkedet. (sonology på dette nivået er vel strengt tatt spisset mot bedrifter, men la gå) Rent umiddelbart ble jeg rimelig overrasket over det svaret, i sær med min erfaring med komplett/mpx hvor prisingen er lik om du kjøper bedrifter eller privat, slik at jeg oppfatter det dustin gjør, også siden jeg ikke kan finne det noe sted at de da melker næringskundene, fordi i privatmarkedet så presses prisene mer. Sistnevnte, om stemmer finner jeg jo rimelig uetisk. Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 Husk også at Prisguiden ikke nødvendigvis alltid er oppdatert med riktig pris da den synkroniseres mot nettbutikkene på gitte tidspunkt (tror jeg). Men jeg har også opplevd at prisguiden har hatt feil pris på produkter i lang tid etter at nettbutikken det gjelder har satt den ned/opp. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 17. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2012 Husk også at Prisguiden ikke nødvendigvis alltid er oppdatert med riktig pris da den synkroniseres mot nettbutikkene på gitte tidspunkt (tror jeg). Men jeg har også opplevd at prisguiden har hatt feil pris på produkter i lang tid etter at nettbutikken det gjelder har satt den ned/opp. Hvis du leser det jeg skriver så er ikke det tilfellet. Søker du 1812 modellen via prisguiden kommer prisen på ca 6880 opp, den kommer også opp når du trykker på dustin sin nettside, de bekrefter at prisen for privatpersoner er den. Trykker du på fliken som det står Bedrift på, som også mpx har, og søker på akkurat samme artikkelnummer, så koster den plutselig 500 kr mer (avrundet)....ser en også i lys av at de nå reklamerer for å gi 500 kr til bedrifter som nyregistrerer seg, så kan det glatt fremstå som at de har hevet prisene på enkelte ting for å ta inn igjen gavekortet de gir bort (om en skal leke skikkelig konsprisasjonsteoretiker) Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 Kanskje bedriftskunder får bedre service? Ikke vet jeg... Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 Litt sent, men du kan da bestille privat, og legge inn i bedriftens oppgjør, allikevel. Har også opplevd at Dustin har ting billigere til bedrift (etter at moms legges på), men kan ikke komme på hva det var Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå