Andzel Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Kommet noe lenger med dette prosjektet eller? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 21. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2013 Nei, har desverre ikke kommet noe lengre.. Skal komme med bildeoppdateringer så fort jeg kan vise noe.. Prøver og finne ut hvordan jeg kan koble høytalerene i bilen opp mot Galaxy Tab'en, så fort jeg har en OK løsning på det, så er det montering som er planen. Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Headphones-utgangen -> Forsterker -> Done. 1 Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 26. januar 2013 Del Skrevet 26. januar 2013 Prøver og finne ut hvordan jeg kan koble høytalerene i bilen opp mot Galaxy Tab'en, så fort jeg har en OK løsning på det, så er det montering som er planen.Eventuelt kan du koble til et eksternt USB-lydkort og viderekoble denne til en forsterker via 3,5 mm mini jack, eller RCA-kontakter. Altså, hvis du setter lydkvaliteten høyt på listen (vet ikke hvor gode høytalere det er i denne bilen da). Lenke til kommentar
Meådal Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Hei dette er spennende lesing, men hva gjør du med den radioen som står i nå (uorginale). Jeg har en slik bil og radioen så bra ut. Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn Skrevet 3. februar 2013 Del Skrevet 3. februar 2013 Ideen er jo helt genial! Er selv på leting etter ny bil og irriterer meg grønn over displayene på bilene, slikt vil koste litt kanskje, men spørs hvor mye det vil koste opp mot samme bil, bare med et display av den vanlige biltypen som alikevel vil ha utdatert kart om et års tid! Lenke til kommentar
Merko Skrevet 26. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2013 (endret) Hei dette er spennende lesing, men hva gjør du med den radioen som står i nå (uorginale). Jeg har en slik bil og radioen så bra ut. Sannsynligvis vil jeg spare den til jeg en gang skal selge bilen. Om nye eier ikke ønsker nettbrettet, så kan han iallefall få med det andre.. Men vi får se, send meg en melding så kan jeg forklare deg hvor du kan få kjøpt samme til din bil Ideen er jo helt genial! Er selv på leting etter ny bil og irriterer meg grønn over displayene på bilene, slikt vil koste litt kanskje, men spørs hvor mye det vil koste opp mot samme bil, bare med et display av den vanlige biltypen som alikevel vil ha utdatert kart om et års tid! Takk Men ja, det som er fordelen med nettbret mot innebygd "smart sak". Nettbrett kjører alle mulige apps som blir gjevnlig oppdatert av folk, så da er det ikke mangel på oppdateringer det står på lenger --- Beklager for at ting har gått veldig sakte i det siste. hatt lite tid, og et par utfordringer som nå er løst. Kommer med en liten oppdatering idag, så regner jeg med at jeg er så si ferdig med prosjektet nå i påska (iallefall monteringen osv). Edit: Da slang jeg opp en liten oppdatering. Endret 26. mars 2013 av Merko. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 27. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2013 Da er monteringen på plass Kommer med flere bilder \ oppdatering iløpet av ikveld eller imorgen mest sannsynlig. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Ser bra ut i mørket. Noe du prøver å skjule, eller? Noen bilder i dagslys eller med godt lys så vi ser helheten i det blir bra! Lenke til kommentar
Merko Skrevet 27. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2013 (endret) Ser bra ut i mørket. Noe du prøver å skjule, eller? Noen bilder i dagslys eller med godt lys så vi ser helheten i det blir bra! hehe da må du nesten vente til i morgen.. blitzen på telefonen er ikke så bra.. Men kommer med bilder imorgen, forhåpentligvis video Edit: Noen som er noe lysere Endret 27. mars 2013 av Merko. 1 Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 Ser jo dritbra ut! Nesten så jeg får lyst til å gjøre noe slikt med neste bil! Ser jo på prisene for å oppdatere de karta, og nettbrettet mitt blir strengt tatt ikke brukt så mye her hjemme så! Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 Ser veldig bra ut dette. Eneste jeg reagerte litt på er at det ser ut til at padden ikke er i senter, men litt høyere opp. Men det kan jo og være synsbedrag. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 28. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2013 Ser jo dritbra ut! Nesten så jeg får lyst til å gjøre noe slikt med neste bil! Ser jo på prisene for å oppdatere de karta, og nettbrettet mitt blir strengt tatt ikke brukt så mye her hjemme så! Takk Ser veldig bra ut dette. Eneste jeg reagerte litt på er at det ser ut til at padden ikke er i senter, men litt høyere opp. Men det kan jo og være synsbedrag. Jepp, den er noe høyere opp. da nettbrettet tilfeldigvis er nærmest identisk i høyden som dobbel-dinn rammen, så får jeg ikke den noe lavere ned uten at den skal gå imot instrumentene under. Må isåfall kutte bort noe på Dobbel-dinn-rammen, men har for øyblikket ikke utstyr for å gjøre sånt 100% perfekt uten at det blir veldig synlig, så får vente noe med det. Men jeg er veldig fornøyd så langt. Når jeg slår på tenningen, så kommer skjermen på automatisk, skrur jeg den av, så dimmes skjermen helt ned, så går den av etter 7 sekunder, deretter slår den av alt av wifi, bluetooth, lyd etc. (spare på strømmen vett ) Lenke til kommentar
Merko Skrevet 28. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2013 Da fikk jeg oppdatert slutten av førstepost med noe info + et par filmsnutter. Skal få tatt flere videosnutter som viser diverse funksjonalitet etterhvert Setter pris på respons \ kritikk. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 Hva slags muligheter er det man har når man kobler nettbrettet opp mot bilens hjerne? Bare logging? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 28. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2013 Hva slags muligheter er det man har når man kobler nettbrettet opp mot bilens hjerne? Bare logging? Hvilke muligheter tenker du da på? Man kan lese de fleste sensorene (avhengig av hvilken bil det er). Tenker du på endre verdier osv? Jeg er veldig usikker på akkurat dette, du kan legge til egne OBD koder, men står at det er på eget ansvar og at man "kan" ødlegge ECU'en i bilen, så jeg har ikke sett noe på akkurat det der.. Aner ikke på om appen kan modifiserer verdier osv i hjernen. - Man kan riktignok tømme feilkoder osv uten risiko. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 Er endringer i verdier o.l. jeg tenker på ja. Kunne sikkert vært fint å hatt et nettbrett i Mazdaen om jeg går bananas i motorrommet så jeg har noe å logge verdiene med og endre ved behov som attpåtill står permanent i bilen. Hva heter appen? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 28. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2013 Er endringer i verdier o.l. jeg tenker på ja. Kunne sikkert vært fint å hatt et nettbrett i Mazdaen om jeg går bananas i motorrommet så jeg har noe å logge verdiene med og endre ved behov som attpåtill står permanent i bilen. Hva heter appen? Appen heter Torque (som er nevnt tidligere første post, tror jeg). Må også ha et Bluetooth OBD2 adapter eller tilsvarende. Bilen min bruker OBD2 så. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 15. april 2013 Del Skrevet 15. april 2013 Liker det jeg ser her:-) Fint å endelig se noen som bruker tid på å få ting fint.. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå