Gå til innhold

EF 55-200mm 1:4,5 - 5.6 VS 75 - 300 mm - f/4.0-5.6

Gjest Harley Quinn

Anbefalte innlegg

Gjest Harley Quinn

Jeg sitter da med disse to objektivene! Det første er et brodern kjøpte for flere år siden til sitt 400D og det ligger nå hos meg og støver ned. Det andre fulgte meg når jeg kjøpte mitt 550D nå i høst.

Har kikket litt rundt og snoket litt på forskjellige tester o.l. men greier altså ikke helt bestemme meg for hvem av de jeg skal kvitte meg med, så da må jeg spørre etter meninger her inne?

Jeg er ren hobbyfotograf som tar bilder når jeg gidder, hovedsakelig av alt mulig rart jeg kommer over, bikkja, fuglene på brettet og båtene i fjorden! Så så avansert er jeg ikke :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville uten tvil gått for 55-200 hvis ikke du skal ta bilde av dyr ute i naturen, fugler eller fly fra utenfor flyplassens gjerder :p 300mm krever en god tripod og gir ofte dårlige bilder om ikke du går litt opp i pris på disse objektivene

Lenke til kommentar

Optisk er Canon 55-200mm IS milevis foran EF 75-300mm III.

Om det er det objektivet du mener?

Objektivet med IS har brennvidde-omfanget 55-250mm ...

Dette er to meget rimelige objektiver som ikke er spesielt gode, rent optisk sett. Vil nok gjort som Nautica sier, solgt de og kjøpt 55-250mm IS istedet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

Skal vel greie å få det 55-250mm koster for de to andre kanskje! Har ei som skal se på 55-200mm og sa jeg skulle ha ca 800 for det, virket rett i forhold til hva jeg fant på nettet, men spørs om hun ikke syntes det er for dyrt!

Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

Isj, ser nå at den andre ligger til 750 på team biathalon siden og det var i april. Kanskje litt mye å forvente å få det av den nå?

Edit: Ser veilendende er 1400, men det er vel kanskje å forvente alt for mye...

Endret av Aniria
Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

1400 er nok for mye - men 7-800 bør du kunne få for den hvis den er i god stand.

Den er brukt hele tre ganger siden jeg fikk kameraet i oktober :)

Men nå ble det mye utenomsnakk gitt, men greit å legge ut på f.eks foto og finn da kanskje? Også kan jeg jo slenge med 400D'en og medfølgende batterigrepet også :) Burde vel kanskje få en grei pris for de til sammen :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har et 55-200mm som jeg brukte tidligere (da jeg hadde kamera som støttet EF-S objektiv). Synes objektivet leverer bra. Her er noen bilder tatt med objektivet:

400D som du brukte er på 10mp og 550D er på 18mp og det kan ha betydning.

Jeg hadde et 75-300 IS og et 17-85 IS som fungerte tilfredsstillende på 30D "8mp" på mitt nye 7D "18mp" ble bildene betraktelig dårligere grunnet at objektivene ikke var skarpe nok, og utvisket detaljene relativ fort omtrent som man brukte flere dårlige UV-filter skrudd utpå hverandre.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...