Aerow Skrevet 16. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2012 (endret) Bygget nettopp en ny PC med Gigabyte GTX 670 Windforce 3X. Til min store fortvilelse begynte den i dag å lage høye, irriterende pipe-lyder. Denne lyden kommer når jeg kjører Experience Index, når V-sync er deaktivert mens jeg spiller (lyden forsvinner når jeg aktiverer V-sync) men merkelig nok ikke når jeg kjører 3DMark 11. Lyden kommer ikke når jeg surfer osv. Lurer da på om dette kan være coil whine? Har fortsatt 14 dagers returrett og lurer på om jeg skal benytte meg av den og kjøpe samme grafikkort igjen og håpe på at den ikke feiler det samme, eller burde jeg sende den inn for sjekk? Er det grafikkortet, strømforsyningen eller noe annet som forårsaker lyden? Resten av spesifikasjonene er som følger: i5 3570K ASUS P8Z77-V Corsair HX750W Ville blitt veldig glad om noen kunne hjelpe Endret 16. desember 2012 av Aerow Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 16. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2012 Det mulig at feilen ligger med kombinasjonen av begge PSU og GPU. Har du andre PSU liggende som du kan teste gpu på? Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 16. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2012 Hvilken utgave av Corsair HX750 har du? Jeg har hatt tre stk. av den gamle og aldri hørt noe coilwhine fra den. Vet dog ikke hvordan 80+ Gold-utgaven oppfører seg. Hvis du åpner kabinettet skal det være mulig å lokalisere hvor lyden kommer fra. Lag deg et improvisert høreapparat av en sammenrullet avis el Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 17. desember 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. desember 2012 (endret) Ifølge boksen til strømforsyningen står det 80+ Gold ja. Har prøvd å høre etter med et sammenrullet blad, men er jaggu ikke sikker på om det er strømforsyningen eller grafikkortet lyden kommer fra Vil jeg kanskje kunne se om det er grafikkortet eller strømforsyningen som lager lyden ved å trekke ut strømmen på grafikkortet og kjøre HD4000 eller eventuelt prøve min bror sitt EVGA GTX 660? Har også en gammel OCZ GameXstream, men er litt stress å bytte ut hele strømforsyningen, men må man så må man. Endret 17. desember 2012 av Aerow Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 17. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2012 Coil whine oppstår oftest når kombinasjonen av strømforsyning og skjermkort er "korrekt," bytter du en av delene burde det oftest forsvinne. Det er også enkelte kort og strømforsyninger som hviner med en gang man øker belastningen. Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 17. desember 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. desember 2012 Så hva burde jeg gjøre da? Retunere både strømforsyningen og grafikkortet og prøve en annen kombinasjon? Den gamle strømforsyningen har bare 6-pins kontakter til skjermkortet, men skjermkortet mitt krever 6-pin og 8-pins-kontakter, vil det funke med bare 2x 6-pin? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 17. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2012 Så hva burde jeg gjøre da? Retunere både strømforsyningen og grafikkortet og prøve en annen kombinasjon? Den gamle strømforsyningen har bare 6-pins kontakter til skjermkortet, men skjermkortet mitt krever 6-pin og 8-pins-kontakter, vil det funke med bare 2x 6-pin? Finn ut selv. Opp til deg. Nei. 1 Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 17. desember 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. desember 2012 Jeg tenker jo på å prøve den gamle OCZ GameXstream 700W, men er redd den kommer til å ødelegge PCen siden den er så gammel? Er det noen måte å teste om den fortsatt funker bra? Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 17. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2012 fikk du ikke noen adaptere medfølgt av kortet? Og ikke bekymre deg for gammel PSU. De er ment til å vare i mange år. Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 18. desember 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. desember 2012 Byttet nå ut PSUen, og lyden er der fortsatt. Skal derfor retunere kortet, men lurer på om det er noe vits i å kjøpe samme kortet igjen? Er det stor sannsynelighet at jeg bare var rett og slett uheldig med dette kortet, eller tror dere at det vil være slik med andre eksemplarer også? Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 18. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2012 Akkurat samme med 7970n jeg har. Har klart å leve med det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå